6 nejdůležitějších novinek na Instagramu za rok 2016

Rok 2016 byl pro Instagram průlomový. Během jednoho roku dokázal, že si celkem hravě poradí se stále rostoucí konkurencí Snapchatu. Jak se mu to podařilo, jaké nové funkce představil a co plánuje dál?

Od uvedení Instagramu na trh uplynulo v říjnu už 6 let, 4 roky pak patří Facebooku. Za celou svou historii nepřišel s tolika novinkami jako právě v letošním roce. Pokud se v tom už trochu ztrácíte, nevadí, představíme si ty nejdůležitější aktualizace.

Na počátku roku mu někteří lidé prorokovali propad a ústup uživatelů zejména v souvislosti s rychlým nárůstem konkurenční aplikace Snapchat. Instagram ovšem nezaspal a dokázal přijít s řadou nových funkcí, i když se s většinou pouze inspiroval u svého konkurenta Snapchatu či většího bratra Facebooku. Jak je vidět na grafu v létě 2016 měl Instagram již 500 milionů uživatelů a denně ho využívá 300 milionů uživatelů, tedy dvojnásobně více než konkurenční aplikaci.

 

image

Srovnání uživatelů Instagramu a Snapchatu

1. Nové řazení příspěvků

V březnu Instagram oznámil změnu, která u uživatelů zvedla menší vlnu nevole. Nově se neměly ukazovat všechny příspěvky, ale pouze ty, které by vás měly zajímat nejvíc. Do té doby se příspěvky řadily chronologicky podle toho, jak byly přidány. Dle vyjádření vedení se uživatelé ztráceli ve velkém množství příspěvků a 70 % obsahu, který by pro ně mohl být zajímavý, jim uniklo. Právě to měl napravit nový algoritmus.

Další novinkou byla konečně možnost uložit si upravený příspěvek a později se k němu vrátit, publikovat ho, nebo smazat.

2. Firemní účet na Instagramu a vertikální formát reklamy

Na začátku léta 2016 Instagram konečně zavedl firemní stránky, které mají vylepšenou možnost kontaktování, dlouho očekávané přehledy a umožňují promování přímo z aplikace. Tuto funkci jsme vám podrobně přiblížili v našem minulém článku.

Nově lze také vytvořit vertikální reklamní formát (fotografie, video) v rozměrech 4:5. Tento typ příspěvku by měl poskytovat více prostoru pro inzerenty a kreativní vyjádření.

image

Zdroj: Instagram

3. Instagram Stories

Nejvýraznější novinkou roku 2016 bylo představení Instagram Stories. Ve snaze konkurovat Snapchatu, zavedl Instagram možnost přidání příběhů, které po 24 hodinách zmizí. Ačkoliv na začátku lidé řešili zkopírování funkcionality konkurenční aplikace, pouhé dva měsíce po zahájení Stories přitáhly již více než 100 milionů diváků denně. Sociální síť to bezesporu oživilo. Do té doby byli uživatelé zvyklí přidávat pěkné a inspirující fotky, často dlouho stylizované. Oproti tomu do Stories uživatelé přidávají osobnější příspěvky ze svého dne, kde není podstata kvality fotografie či videa, ale chvíle daného okamžiku. Nově také uvidíte, pokud si někdo z vašich followers udělá screenshot vaší fotky, aplikace vám pošle upozornění, opět stejně jako u Snapchatu.

Na podzim přibyly také další možnosti:

  • Zmínky – označení uživatelů (pomocí @ a daného jména),
  • boomerang klipy,
  • aktivní odkazy – kdy se může uživatel prokliknout na daný odkaz, zatím pouze u ověřených účtů.

image

Zdroj:Instagram

4. Posílání mizejících fotek a videí

V listopadu přišla další novinka, podobně jako u Snapchatu, je možné poslat fotografii či video někomu ze svých přátel či dokonce skupinám ve Stories. Aktualizace má přinášet vizuální možnost, jak se spojit se svými nejbližšími a rodinou. Po vytvoření příspěvku ve Stories stačí kliknout na šipku vpravo dole obrazovky a vybrat, komu příspěvek zašlete. Zprávu si příjemce může zobrazit dvakrát a poté zmizí (jakoby).

image

Zdroj:Instagram

5. Živé video na Instagramu

Živé vysílání bylo tento rok dominantou Facebooku a nyní bude k dispozici také na Instagramu. Na rozdíl od Facebooku se ovšem video nikde neuloží a bude dostupné pouze po dobu vysílání. Dle Instagramu by živé vysílání a zasílání mizejících zpráv mělo sloužit zejména pro bezprostřední kontakt s přáteli. Začít živě vysílat není složité, stačí otevřít kameru na Instagram Stories a kliknout na start živého vysílaní. Mezi ostatními příběhy se nahoře na liště ukáže označení, že profil právě vysílá živě. Také tady budou moct sledující reagovat pomocí srdíčka či komentářů. Během několika dalších týdnů by se měla tato novinka zobrazit všem.

image

Zdroj:Instagram

6. Vylepšené komentáře

A zřejmě poslední novinkou tohoto roku jsou vylepšené možnosti u komentářů. Možná jste si všimli, že nově můžete odpovědět či dát srdíčko ke každému komentáři zvlášť podobně jako na Facebooku. Rovněž jde smazat své followers, aniž byste si je museli zablokovat.

To ale není vše, zajímavou novinku pak přinesla aktualizace v podobě možnosti vypnutí komentářů pod příspěvkem či jeho moderování na základě klíčových slov (v nastavení). Pokud chcete komentář u příspěvku vypnout, v kroku před jeho publikací klikněte na pokročilé nastavení – vypnout komentáře.

image

Zdroj:Instagram

Uživatelé mohou rovněž v rámci systému prevence sebevražd anonymně nahlásit příspěvek od přátel, o nichž se domnívají, že by si mohli ublížit. Tým Instagramu zprávy posoudí a kontaktuje příslušné organizace, které nabídnout uživateli pomoc.

Všechny výše zmíněné funkce posouvají aplikaci trochu jiným směrem, než ke kterému sloužila původně, tehdy šlo zejména o místo pro sdílení zajímavých a pěkných fotografií a čerpání inspirace. Instagram, který využívá osvědčené funkce z ostatních sociálních sítí, se tak stává více multifunkčním. Orientuje se na bezprostřední chvíle a přibližuje se zase o něco blíže Facebooku. Je otázkou, zda jde o dobrý krok, vzhledem k tomu, že pro řadu uživatelů byl unikátní právě tím, že byl jiný a hlavně přehledný.

Jak hodnotíte změny vy? Vydal se Instagram správnou cestou?

Seznamte se s InstaChatBookem!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

12. prosince 2016

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné