Instagram - umíte využít všechny funkce, které nabízí?

Digichef

Počet uživatelů Instagramu rok od roku roste. Vzhledem k možnostem, které poskytuje, se stal oblíbeným nejen pro osobní využití, ale slouží i jako důležitý marketingový nástroj. Využívají ho nejen globální značky, ale také střední a malé firmy pro zviditelnění svých produktů či služeb a celého brandu.

V jednom z našich článků si můžete připomenout 6 nejdůležitějších novinek, které se na něm odehrály v roce 2016.

V prosinci 2016 oznámil Instagram, že se jeho komunita rozrostla na více než 600 milionů uživatelů, z nichž 100 miliónů se přidalo k sociální síti v posledním půl roce, na což mělo určitě vliv spojení Facebooku s Instagramem.

Globální značky a počet jejich followers (v mil.) – únor 2017

image

Globální značky a počet jejich followers v mil. - únor 2017

(Zdroj: statista.com)

Top 5 českých firemních profilů na Instagramu a Top 5 nejrychleji rostoucích stránek (únor 2017)

image

Top5 českých firemních profilů na IG a Top5 nejrychleji rostoucích stránek - únor 2017

(zdroj: jagajam.com)

Fotky, videa a Instagram Stories

Instagram nezahálí. Stále vylepšuje a rozšiřuje své funkce a služby. Poskytuje tak marketérům firem dokonalý nástroj pro propagaci vlastních produktů.

Kromě fotek a videí, které jsou na Instagramu již zcela běžné, mohou marketéři využít i Instagram Stories – krátká živá videa či fotky s textovými komentáři, emotikony či nálepkami přidanými přímo do fotky.

Největší předností živých videí, které značky mohou využít je silný příběh, kterým – pokud je vhodně zvolen, dokáží oslovit svou fanouškovskou základnu. Fanoušci mohou přenos komentovat, pokládat textové dotazy tomu, kdo živě vysílá a označit srdíčkem, že se jim vysílaný obsah líbí. Pokud si ale vysílající nepřeje, aby jeho přenos kdokoli komentoval, může komentáře vypnout.

Příběh se pak objeví na vašem profilu a současně se objeví nahoře v menu, kdy se k vašemu profilovému obrázku přidá barevný kroužek. Pokud na něj vaši fanoušci klepnou, příběh se jim zobrazí. Záleží samozřejmě na nastavení soukromí vašeho účtu. Příběh pak po 24 hodinách zmizí.

Více fotek v příspěvku

Jednou z nedávných novinek je i možnost zobrazení 10 fotek či videí v jednom příspěvku. Musíte je předtím ale mít uložené v Galerii. Tam si je stačí označit a vložit k příspěvku. Sledující pak pozná takový příspěvek podle modrých teček umístěných pod příspěvkem, což mu umožní přejíždět mezi jednotlivými fotkami či videi.

image

Ukázka několika fotek v příspěvku

(zdroj: The Verge)

Boomerang

Pokud si chcete vyhrát s obsahem a příběhy, jedním z nástrojů, který vám může posloužit je Boomerang. Jde o aplikaci, která vám umožní natočit kratičké 4s video. Nejefektnější videa vzniknou, pokud se vám podaří zachytit pohyb věci či osoby, kterou natáčíte. Tento pohyb se totiž bude vracet tam a zase zpět, čehož jde skvěle využít – zvlášť když chcete svoje publikum trochu pobavit. Video samotné si pak můžete uložit nebo ho sdílet na Instagramu, Facebooku, WhatsApp, Twitteru či Facebook Messengeru, příp. na Youtube.

Boomerang můžete také využít i přímo z Instagram Stories – ve spodním menu displeje stačí klepnout na kolečko Boomerang. Pokud na něj klepnete, zachová se pak tato funkce úplně stejně, tj. pořídíte s ní sérií snímků, které se přehrává dopředu a zase zpátky.

Samolepky

Poté, co pořídíte fotku nebo natočíte video, uvidíte nové tlačítko samolepek vedle textu a kreslícího nástroje. Klepněte na smajlík a můžete si upravit samolepku tak, aby zobrazovala aktuální informaci o počasí, čas nebo i lokalitu, ve které se nacházíte. Lidé, kteří váš příběh sledují se budou moci poklepáním na samolepku dozvědět něco víc o lokalitě. Samolepky si můžete upravovat sami tak, jak se vám nejvíc líbí – zvětšovat je, zmenšovat, zvolit různý styl – podle nálady.

image

Ukázka samolepky

Speciální edice samolepek

Speciální edice samolepek vhodná pro nejvýznamnější svátky se bude jistě hodit např. v zimní sezoně těm, kteří si rádi hrají a chtějí ozvláštnit svoje fotky či videa trochou sváteční atmosféry.

image

Ukázka samolepky

Funkce Hands-Free

Tato funkce vám umožní nahrávat video pouze jedním dotykem. Ať už hrajete třeba zrovna sólo na kytaru, stavíte sněhuláka nebo si vybíráte to nejvhodnější místo k pořízení dokonalého snímku, nemusíte se nervovat tím, že budete muset tisknout a držet prst na obrazovce, abyste mohli video natočit. Stačí zvolit funkci Hands-free a nemusíte se o nic starat.

Samozřejmě můžete přidat k takto pořízeným snímkům či videím text a zarovnat ho.

image

Ukázka handsfree

Opomíjený Zoom

Funkce, která zůstává trochu v pozadí všech ostatních. Stačí přitom ťuknout na fotku nebo video a palcem a ukazováčkem roztáhnout obraz do stran a tím ho zvětšit. Poté, co palec a ukazováček pustíte, fotka či video se vrátí zpět do své původní velikosti.

Na Instagram se nahrávají fotky v šířce 1080 px, takže pokud hodně zvětšíte prohlíženou fotku či video, může se obsah jevit trochu zrnitě. Ideální velikosti fotek nahrávaných na Instagram jsou pro:

  • Čtvercový obrázek: 1080 px na šířku a 1080 px na délku
  • Vertikální obrázek: 1080 px na šířku a 1350 px na výšku
  • Horizontální obrázek: 1080 px na šířku a 566 px na výšku

O tom, že se dá Zoom velmi dobře využít pro zaujetí fanoušků svědčí některé příklady firem, které neváhaly a kreativně využily potenciál této funkce ve svůj prospěch.

1. British Airways

BA sdíleli na svém profile fotku Berlína. Pokud uživatel zvětšil jednotlivé části, našel na nich místa, které jsou ve městě velmi populární. Své fanoušky vyzval k akci: “Využijte #Zoom a podívejte se blíž na oblíbená místa v Berlíně, ať už jde o nejlepší místní restaurace nebo trhy.“

image

British Airways

2. BMW Španělsko

BMW sdílelo fotku řidiče svého nového modelu M4 a ptalo se: „Jakou rychlostí jede naše #BMWM4 na okruhu? Napoví vám #Zoom.”

image

BMW Španělsko

3. General Electrics

GE opublikovalo fotku držitele Pulitzerovy ceny za fotografii, Vincenta Laforeta. Fotka zobrazuje lokomotivu GE Tier4 z ptačího pohledu jako hada jedoucího podél tranzitní testovací dráhy v transportního technologického centra. GE vyzvalo fanoušky, aby se lépe podívali a odpověděli na otázku: „Kolik vagónů spočítáte?“

image

GE

Filtry, gify, ankety

Přičtěte si k tomu všemu ještě extrémně populární filtry převzaté ze Snapchatu, díky kterým si můžete nalepit psí uši, z očí vám mohou lítat srdíčka nebo se můžete jedním kliknutím přelíčit a zkrásnět a největší novinky Instastories - ankety a gify. Anketami velmi snadno zapojíte své sledující do interakce a můžete od nich touto cestou získat zajímavé informace ohledně toho, co je na vašem profilu baví. Gify slouží čistě pro pobavení – ať už vaše, když se jimi budete přehrabovat a hledat ten nejvhodnější, tak samozřejmě i pro vaše sledující. Tohle všechno otevírá široké možnosti zaujetí publika a je jen na vás, jestli se jich řádně chopíte.

Když se zamyslíte, určitě vás napadne využití této funkce i pro vaši značku. Směle do toho!

Využijte Instagram naplno!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

11. března 2018

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Alex Doktor | 13. března 2017

    JagaJam evidentně není zrovna ten nej nástroj na porovnávání českých profilů. Ono zvlášť na Instagramu je to dost složité (kvůli složitosti automatizace identifikace toho co je vlastně český profil) ale i jen to, že jich tam mají jen 35 dává jasně najevo, že ten výběr je poněkud pofidérní. Ono třeba ŠKODA ČR (https://www.instagram.com/skodacr/) má přes 46 tisíc sledujících, takže by se po přidání v tomhle žebříčku dostala dost jednoduše na první místo. A pokud budeme brát jako brand třeba takovou Evropu 2, tak máme dalšího, kdo celý žebříček posune ...

  2. Radka Malečková | 15. března 2017

    Dobrý den Sašo, máte pravdu - JagaJam má zjevně problém s identifikací českých stránek, protože pokud má ŠKODA ČR přes 46 tis. sledujících - dostala by se tak na první příčku před firmu Sephora (která má podle jejich údajů 36 620 sledujících). Díky za upozornění :-), Radka M.