7 věcí, které jsme si odnesly ze 7. Copycampu

Digichef

Minulý týden jsme s Adél vyrazily na 7. Copycamp, který se tentokrát konal na Žižkově v kině Aero. Deset přednášek více či méně zaměřených na copywriting a spousta informací z praxe. To nás baví!

Copycamp 2014, Copycamp 2015, Copycamp 2016... Téhle konference se prostě účastníme rády a nemohly jsme vynechat ani tuto akci. A víte co? Příští Copycamp by měl být ještě letos v prosinci, takže se začínáme těšit už teď. Dneska se s vámi ale podělíme o to, co se nám líbilo nejvíc na tom aktuálním.

1) Na každou nemoc webu existuje lék

Pavel Martinovský nám ukázal, jak jim změny v obsahu webu klienta zaměřeného na stěhování pomohly zvýšit konverzní poměr a snížit bounce rate. Jak se mu to povedlo? Ve zkratce - doplněním obsahu tématy, která zákazníci řeší na zákaznickém servisu, přidáním informačních stránek, vylepšením navigace, prolinkováním obsahu a úpravou vzhledu jednotlivých stránek. Jednoduché? Aby tohle svedl i váš copywriter, je nutné, aby měl aspoň nějaký vhled i do oblastí socialu, UX, SEO, PA i webové analytiky. To už je trochu těžší úkol.

2) V e-mailové schránce to je jako v trafice

Abyste oslovili co nejlépe čtenáře svých newsletterů, dívejte se na rozesílané e-maily jako na obálky časopisů. To aspoň radí Vladislav Bureš. Ukázal nám několik řešení newsletterů společností, které je dělají dobře. A co je spojuje? Copywriter, který je psal, měl možnost vyzkoušet si produkty nebo služby na vlastní kůži a může tak psát opravdu z vlastní zkušenosti. Na obsahu je to pak znát. Vypusťte copywritery do světa a nenuťte je stále sedět u počítače. Cenná rada na závěr pro okamžité zvýšení open rate – promazejte databázi od e-mailových adres, které dlouhodobě neotevírají vaše zprávy.

image

Která obálka je víc sexy?

3) Dokud to nezajímá tvé zákazníky, je jedno, že se to líbí tobě

Zlatá slova, která bychom měli všichni dodržovat, bohužel se to v praxi často nedaří. Viola Kratochvílová z Picards nám ukázala, že pravidla pro copy a UX se od sebe příliš neliší. Co jsme si odnesly?

  • Nepište texty pro texty (UX: Nepoužívejte design bezúčelně).
  • Nebuďte zbytečně kreativní (hlavně při tvorbě navigace).
  • Pište jasně a srozumitelně (UX: Navrhujte prvky, u kterých je jasné, jak se mají používat).

Mrkněte na seznam věcí, ve kterých se můžete na tvorbě textů vyřádit, přesto jsou v copywritingu často opomíjena:

image

Pohrejte si i s těmito texty

4) Vytvořte si pro značku svůj vlastní den

Dušan Murčo, který vede český Martinus, představil několik kampaní, které se svým týmem vymysleli. Nejvíc nás baví jejich Den nepřečtených knih a Mezinárodní den darování knih, který se značkou spojují. Mají k nim skvělá videa i zábavný merchandise. Bezva inspirace, pokud ze své značky chcete udělat skutečný lovebrand.

5) Značka, kterou milují zákazníci i zaměstnanci

Vytvořit značku pro lyžařskou školu, když nesnášíte zimu a lyžování, není nic snadného. Richard Dobiáš se s tím ale popral skvěle. Ve své přednášce nám ukázal, jak pomáhal založit novou lyžařskou školu Zajda. Jeho postup:

  1. Naučit se ve škole jezdit na prkně.
  2. Vytvořit milého maskota, který není typicky zimní zvíře.
  3. Udělat si rešerši i ve vyhledávání na Seznamu, aby vás později nepřekvapila pornoherečka Zayda.
  4. Zahrát si hru na asociace, které vás napadnou ve spojení k tématu
  5. Použít gamifikační prvky, které budou lidi motivovat k využívání služby.
  6. Nadchnout tým, který bude sám od sebe značku propagovat (a na závody jezdit s mrkví za lyžařskými brýlemi).
  7. Naslouchat zákazníkům a povídat si s nimi na sociálních sítích.

Zajda se mu prostě povedl. A kdyby pro mě zima neznamenala věčnou nenávist, tak si na Vysočinu do téhle školy taky zajedu.

6) Pozor na slovíčka

Sleva, výprodej, exkluzivní… na dotaz, kdo tahle slova už někdy použil, se přihlásila většina rukou v sále (a kdo se nepřihlásil, tak stejně kecá). Petra Dolejšová nám poradila, jak účinně vyloučit právníky ze svého pracovního života:

  • Pište vtipně, čtěte suše. Jste vtipní? A opravdu vaše vtipy všichni dobře chápou?
  • Opatrně s nadsázkou. Vše raději vyhroťte do absurdna, aby nadsázku pochopil opravdu každý.
  • Aktualizujte si informace. Že něco platilo vloni, neznamená, že to bude platné stále.
  • Nechte na pokoji cizí práci. Nepůjčujte si inspiraci od konkurence ani z dalších zdrojů.

7) Když jdete přednášet na konferenci, vemte si správnou velikost kalhot (nebo aspoň pásek)

Tolik k přednášce Pavla Novotného.

image

V prosinci se zase uvidíme!

Koukněte, co se nám na Copycampu líbilo nejvíc

  • Celkový průměr hodnocení: 3.75 z 5
  • 3.75
  • 3.75
  • 3.75
  • 3.75
  • 3.75

15. března 2017