Jaký byl Brand Building 2017?

Ve středu 15. 3. 2017 proběhla v hotelu Amarilis půldenní konference Brand Building 2017 pořádána portálem VímVíc ve spolupráci se Slevomatem. Přední odborníci na digitální marketingu zde ukázali, jak oni přistupují k budování značky.

Když vám výkonnostní kanály nestačí

Úvodní přednášku Radka Hudáka provázely technické potíže, takže jsme se na některá videa z prezentace mohli podívat až doma. Rozhodně to ale samotnému vystoupení nějak zásadně neublížilo. To, že ve Slevomatu mají výkonové kampaně skvěle vyladěné, jsme se mohli přesvědčit již na mnoha konferencích. O jejich brandových kampaní toho však zatím mnoho nepadlo. Otázku, co dělat, když už výkonové kanály nestačí a vy potřebujete najít další potencionální zákazníky, řeší spousta majitelů firem a markeťáků.

Jak je navíc vidět v prezentaci, pokud chcete začít dělat brandové kampaně, nepotřebujte k tomu nutně nějaké závratné částky. Chce to však čas a trochu kreativity. Zajímavý tip, pokud chcete přesněji doměřovat dopad brandových kampaní na konverze: vytvořte je v novém účtu s vlastním konverzním kódem, u kterého okno konverze nastavíte podle průměrného okna konverze.

Zapojte svého zákazníka a udržte jeho pozornost pomocí e-mailu

image

Email marketing

E-mail marketing většinou bývá tvrdě orientovaný na výkon, což bylo po dobou konference bráno jako sprosté slovo. Že však může sloužit jako nástroj k prohlubování loajality vašich zákazníků, ukázal během prezentace Petr Cikán z Acomware. Je potřeba pracovat s mailovou databází víc, než jen tak, že rozesíláte unifikovaný mail na celou vaší databázi. Spoustu práce vám ušetří automatizace a výkon obvykle zásadně personalizace pomocí dat, které o uživatelích máte.

Srdcem nebo rozumem? Pár prověřených tipů, jak budovat úspěšnou značku

image

Bonami DNA

Jak se značkou pracují v Bonami, které se během krátké doby rozrostlo z lokálního hráče v mezinárodního (nyní i Slovensko a Maďarsko) se pochlubila Marina Kočárová. Vzhledem k nabízenému produktu se jim osvědčily zejména sociální sítě, v poslední době Insta Stories, jejichž potenciál u nás stále umí využít málokdo. To ale samozřejmě samo o sobě nestačilo. Pro love brand je potřeba udělat mnohem víc.

V případě Bonami se ukázalo, že platí stará marketingová poučka, dejte uživatelům něco zdarma, něco co se jim bude hodit, a budou vás milovat. To se povedlo například, když svým zákazníkům nabídli na jeden den konzultaci architekta zdarma, který jim radil s vybavením interiéru. Nejen že na dotazy místo jednoho dne musel odpovídat několik dalších dní (slíbili přeci, že odpoví na všechny dotazy), ale s akcí dále pokračují a dnes se jim architekti hlásí dokonce zdarma. I pro ně je to totiž skvělá reklama.

Facebook jako zdroj trafficu – budování komunity nebo performance nástroj

image

Jak využít Facebook jako nástroj pro budování brandu a zároveň výkonového kanálu, o tom byla přednáška od Marina Bokovce z Biana, zaměřující se na vybavení domácnosti. Těm se podařilo vybudovat obrovskou komunitu více než 280 tisíc fanoušků. To je vystřelilo mezi největší stránky u nás. Zároveň názorně ukázali, jak s fanoušky pracují dál, aby z nich udělali platící zákazníky. Mě osobně nejvíc překvapila cena, za kterou údajně v průměru nakupují jednoho fanouška - 0,3 až 0,5 Kč. Pokud je kampaň dražší, vypíná se. Co k tomu dodat...

Nemusíte se rozhodovat mezi brandingem a výkonem

Kateřina Malinová mluvila o tom, že branding a výkon nemusí být dvě odlišné věci, ale naopak mohou jít ruku v ruce. Jedna z věcí, která mi z přednášky utkvěla v paměti, je princip reciprocity, tedy něco, co v jiné podobě zaznělo i v dalších přednáškách. Přeloženo - pokud dáte zákazníkům něco navíc, budou vám za to vděční a spíš se k vám budou vracet. Něco navíc dal zákazníkům i výrobce mixérů Blendtec, který se stal populární díky svému YouTube kanálu. Jejich majitel chtěl prostě jen postavit mixér, který rozmixuje všechno a nakonec se rozhodl ho prodávat. Jenže na jeho propagaci neměl dostatek peněz a tak jeho kamaráda napadlo, že prostě natočí co umí. Vstupní náklady minimální a přístroj dnes znají po celém světě. Mimochodem jejich kanál má téměř 300 miliónu povětšinou organicky získaných views.

Bratři vs. bratia aneb Čo sú zásadné rozdiely pri budovaní brandu na českom a slovenskom trhu?

Poslední přednáška z konference Brand Building 2017, a zároveň alespoň pro mě nejzajímavější, byla ta od Dušana Murča z české pobočky knihkupectví Martinus. V prezentaci mluvil o tom, jak to udělat, když prodáváte úplně stejný produkt jako všichni ostatní. Jediné co vám pak zbývá, je vaše značka. Ukažte zákazníkům, že vy i vaši zaměstnanci knihy milujte stejně jako oni. Díky marketingovým aktivitám (Den knihy, knižní šifra, apod.) se i u nás z knihkupectví Martinus stal love brand, přestože zde zatím stále nemají ani jednu kamennou pobočku. Zákazníkům neprodávají jen knihu, tu mají i všichni ostatní, ale především službu, resp. zážitek s tím spojený.

image

Přednášky z konference nejsou bohužel veřejně dostupné, alespoň zatím. Je možné, že se to časem změní a my je do článku budeme moci doplnit. Pokud ne, můžete zkusit napsat přednášejícím, jejichž přednášky vás zaujaly, určitě vám je rádi poskytnou. Nezapomeňte se také podívat na další reporty z konferencí, které jsme v poslední době navštívili - Brandstorming 2017 a Copycamp 7.

Dejte zákazníkům něco zdarma a budou vás milovat

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

23. března 2017

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné