To nejlepší z e-commerce aneb #ESS17

Setkání hvězd české e-commerce scény, tak bychom mohli nazvat 2. ročník E-shop summitu, který se odehrál opět v Českých Budějovicích. Protože tam chce nejen každý žít, ale také se podělit o své znalosti a zkušenosti s e-shopy!

E-shopisti, kam se podíváš

A sem tam nějaký markeťák. Na warm-up párty jsme si s Verčou ze startu připadaly trochu ztracené, ale po pár minutách a několika drincích jsme zapadly více než dokonale (nebo jsme si to alespoň myslely :-)).

Den první (přednáškový)

Po naprosto standardní budějovické snídani v penzionu, čítající rohlík, pár plátků "jakoby" šunky a tři kolečka okurky, jsme natěšeně vyrazily do DK Meteor, kde to mělo zanedlouho vypuknout. Bez problémů či čekání jsme zvládly registrační proces a vpluly mezi pár dalších ranních ptáčat.

Čekání na oficiální zahájení jsme si zpříjemnily zobáním z bohatého rautu a popíjením nikterak dobré kávy. Ale znáte to, darovanému koni.... Postupem se DK začal plnit a my vyrazily zabrat vhodná místa na první blok přednášek.

Pár minut po půl 10 nás z pódia přivítal Honza Kalianko, který tehdy poprvé (a pak ještě několikrát) zdůraznil, že "třídíme". Bohužel většina účastníků této žádosti nevyhověla, jelikož v koších nadepsaných "plasty" byste našli zbytky jídla, papír a bůhví co ještě.

Startovním řečníkem letošního ročníku byl Mário Roženský, který svou přednášku věnoval komunikaci se zákazníkem. Věděli jste, že ten, kdo komunikuje za e-shop by měl být empatický, trpělivý a pozitivní? Nebo třeba to, jak velký význam má pravidelná zpětná vazba z podpory do firmy?

Zdeno Kuzmány následně představil Mautic, open-source nástroj, který může pomoci kampaním při nedokončených nákupech (opuštěném košíku). Po krátkém vyvětrání vystoupil Martin Brablec, který poukázal na to, že transakční komunikace je přímou součástí brandu, tak nenechte transakční emaily pouze v rukou programátorů (proboha!). Posledním předobědovým řečníkem byl Jirka Ponrt, finanční ředitel Alza.cz, který nás nechal nahlédnout pod pokličku skladování, cash flow a nakupování.

Po náročném obědě a ještě náročnějším dezertu na náměstí, kde jsme teda vyzkoušely i mangové ice coffee (fuj), jsme se zase usadily na svá místa, přičemž na pódiu se měla odehrávat panelová diskuze o "době mobilní", avšak místo diskuze to byl spíše monolog Davida Špinara. Každopádně pokud v dnešní době nemáte mobilní web, víte, co máte? Problém!

Pokud jste si trhali vlasy kvůli EET, věřte, že to byl pouze předkrm. V příštím roce nás čeká hlavní chod v podobě GDPR, který představila Eva Škorničková a velké části sálu se značně přitížilo. Uvolněnější atmosféru vnesl až Ondra Žák, který svým skladníkům doslova uvolnil ruce.

image

Jeden "brand", prosím

Svými slovy bych shrnula přednášku „Co vám zůstane, až konkurence zkopíruje váš web a podrazí ceny?“ do dvou vět: "Brand není salám, nedá se koupit. Je to jedinečnost toho, co děláte a to ve všem, co děláte." Naprosto brilantní zakončení prvního přednáškového dne. Díky, Honzo!

After party uprostřed akce? Proč ne!

Klub K2 praskal ve švech (stejně jako loni) a dostat se k baru bylo nad naše úsilí. O to větší radost jsem měla, když jsem potkala „krajany“ z Ovy. Neskutečně zábavná párty, plná prohraných drinků ve fotbálku, skvělých lidí a tanečků, skončila jak jinak ranní cestou domů, která se i letos odehrála na boso. Tentokrát však v mé režii – zkuste si tancovat celou noc na jehlách.

 

Den druhý (poslední)

Ranní blok přednášek měl skutečně slabou účast, to je taky nápad dát after párty doprostřed. Přitom trefným tématem poukázal T. Kapler na to, co ovlivňuje open rate a že časté zasílání emailu je opravdu „otravné“. Raději než dlouhé maily ala slohy tvořte videa, avšak nemyslete si, není to snadné. Petře, tak trochu si myslím, že i nákladnější, ne?

Prezentace s 90 slidy??? Díky bohu, že si to Tereza Kučerová nakonec rozmyslela a na pár slidech ukázala jak na projekty a také proč projekty selhávají.

  1. Před realizací nového projektu si stanovte vizi. Často zjistíte, že ani začít nechcete.
  2. Alfa a omega úspěchu je mít rád svého vývojáře.
  3. Když se zeptáte 8 zákazníků, získáte 80 % informaci, které by vám dal velký marketingový průzkum.

A když už máme projekt vymyšlený, je potřeba ho zprocesovat. Dejte si však obrovský pozor, abyste nakonec neměli procesy i na procesy, upozorňuje Lukáš Havlásek. Je třeba myslet na to, že na procesech by se měli podílet všichni lidé ve firmě.

Předposledním řečníkem se skvěle připravenou prezentací o důvěryhodnosti byl Jiří Tvrdek, který jakožto grafik poukazuje na nutnost konzistence grafiky a dalších 4 pravidel:

image

Pět základních pravidel důvěryhodnosti e-shopu

No a nakonec si položme otázku, kdo e-shopům zachrání p***l v dnešním silném konkurenčním prostředí? Není to nikdo jiný, než věrní zákazníci. Ale máte takové? Pokud ne, začněte na nich pracovat, dejte jim něco navíc. Něco, aby se k vám rádi vraceli, ale nedávejte jim to hned, protože až 3. objednávka je ta zásadní, upozorňuje Radek Hrachovec. A vezměte v potaz na 3 zlatá pravidla odměňovaní, protože za lízátko se k vám zákazníci vracet nebudou. Motivuje jejich nákupní chování smysluplnou odměnou!

image

Zlatá pravidla odměňování

Díky za každý další ročník #ESS17!

  • Celkový průměr hodnocení: 3.67 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

7. dubna 2017

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné