Jak propojit živý feed s Business data

Chtěli byste provozovat dynamický remarketing, ale existují překážky, které vám v tom brání? Například z nějakého důvodu nemáte Google Merchant Centre, ale máte aspoň funkční feed? Nebo máte feed v jiném formátu než XML? Případně je vaším předmětem podnikání něco jiného než online prodej maloobchodního zboží? Pak by vás tento článek mohl zajímat.

Než začneme, ujistěte se, že máte v účtu zapnuté vlastní parametry (custom parametres). To zjistíte v kartě Publikum. Bez vlastních parametrů není žádný dynamický remarketing. Když víte, že máte vlastní parametry zapnuté, můžeme popojít. V prvním kroku bude zapotřebí zkontrolovat, zda je feed v pořádku a nebude po nahrání do Adwords hlásit kritické chyby. To můžete udělat otevřením feedu v Excelu tak, že si otevřete Excel, (případně pokud jej máte v jiném formátu než XML, může se stát, že se po zadání jeho URL otevírá v Excelu rovnou), dáte „otevřít soubor“ a do políčka „název souboru“ vložíte URL feedu. Soubor pak uložíte a nahrajete do Business data.

image

Kde najdete Business data

image

Nahrání feedu do rozhraní

Pokud systém nehlásí chyby, gratuluji, máte funkční a použitelný feed. Tím pádem můžete po nahrání souboru přejít do Scheduled Uploads, jako Source si vyberete http/https a do políčka vložíte URL feedu. Pak si ještě můžete upravit frekvenci stahování dat. Tímto celá patálie s nastavováním feedu pro vás končí.

image

Vložení feedu na URL adrese

Pokud ovšem patříte mezi ty méně šťastné a při importu vám vyskočila chybová hláška, nemusíte hned klesat na mysli. Se dvěma typy chyb si poradíme hned v Google Spreadsheets. První chyba, se kterou zatočíme, jsou špatně pojmenované hlavičky, což nejčastěji způsobuje import feedu jiného formátu než pro Google, typicky z Heuréky nebo Zboží. Začneme tak, že si otevřeme nový Google Sheet a v horní liště si rozklikneme Add-ons -> Get Add-ons.

image

Jak se dostanete k Add-ons

Otevře se nové okno s nabídkou dostupných rozšíření. Pro rychlejší vyhledávání rovnou zadejte do vyhledávání „Import Sheet“. Výsledek vyhledávání si přidejte jako rozšíření do listu.

image

Importsheet

Tím jsme si zapnuli funkci importu XML feedu a jiných formátů přímo do Google Sheets. Co dále? Do políčka A2 (věřte mi, opravdu A2, do řádku 1 budeme vyplňovat názvy hlaviček) zadejte kouzelnou formuli =IMPORTXML(„http s://www.URL-FEEDU.cz“, „//SHOPITEM“). Poznámka pro neprogramátory: nezapomínejte na uvozovky, bez těch to nebude fungovat.

image

Náhled funkce IMPORTXML

image

Jak to vypadá po zdařeném importu

Když si chvíli počkáte, měla by se do listu importovat struktura XML feedu. Pak už jen stačí správně nadepsat hlavičky, nasdílet dokument jakožto veřejný a práce s úpravou feedu je hotová.

image

Nezapomenťe dokument nasdílet

Další chybová hláška, která na vás může při nahrávání souboru do Business data vyskočit, se týká nerozpoznaných sloupců. Toto se opět může stát v případě, že importujete feed, který programátor překonvertoval z feedu pro jiný systém. Bohužel Adwords v tomto případě nerozpoznané sloupce neumí ignorovat a zamítne celý feed.

image

Kde najdete spreadsheet key

Co s tím? Budeme postupovat stejně jako v předchozím bodě, akorát naše snažení bude dále pokračovat. Budete totiž potřebovat nový dokument. Do buňky A1 vložíme funkci IMPORTRANGE, která umí importovat určitý rozsah tabulky z jiného listu. Vyplňujeme ve formě =IMPORTRANGE(„spreadsheet_key“,“jméno_listu!A:XX“). Pod spreadsheet key se skrývá shluk znaků v URL importovaného dokumentu, jak jej vidíte v předchozím screenu. Opět nezapomínejte na uvozovky. Pak už stačí jen dokument nasdílet jako veřejný a jdeme do Adwords.

image

Jak to vypadá opravené

V rozhraní Adwords si rozkliknete rozhraní pro sdílené knihovny. Přejdeme do Business data a vybereme si typ dat, který chceme nahrát. Překlikneme se do karty Scheduled uploads, klikneme na zdroj a proklikneme si Link and existing Google Sheet. Vyskočí nabídka dokumentů Google Sheets, ze které si vyberete ten pravý dokument.

image

Propojení Adwords s tabulkami Google

Nyní je ještě zapotřebí zvolit si frekvenci synchronizace dat. Pro jistotu doporučuji ještě zapnout Update now, abyste viděli, že se data opravdu nahrávají bez chyb. Pokud jste prošli i tímto krokem, gratuluji, právě jste si nastavili živý feed, který se bude pravidelně aktualizovat. Co ještě dodat na závěr. Informace z toho článku nemusíte aplikovat jen na korekci XML feedu, ale lze je využít i pro vytváření page feedu pro DSA kampaně.

Nejen Adwords živ je člověk. Pokud chcete zjistit více o využití a úpravě XML feedů, přečtěte si článek od Ondry.

Oh my feed... It's alive! It's alive!!!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

20. června 2017

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné