První #SEF, kde Sklik prozradil svá tajemství

Digichef

Asi před 14 dny mně i dalším kolegům přišla pozvánka na Sklik Expert Forum 2017 a ani jeden z nás nevěděl, co od akce můžeme čekat. O foru totiž nikde nebyla ani zmínka. První SEF v historii Seznamu nás nakonec příjemně překvapil, a pokud vás zajímají zákulisní informace a doporučení pro inzerci v Skliku, tak čtěte dál.

Výsledky ETA inzerátů - Jiří Bross

ETY mají od května 100% pokrytí v obou reklamních sítích. Dávejte si ale pozor na to, že druhý nadpis se nemusí v obsahové síti vůbec zobrazit a obsah nadpisů se přizpůsobuje i zobrazení ve vyhledávání. Takže informace někdy nemusí dávat smysl.

Sklik specialistům se v ETA inzerátech osvědčilo používat:

  • Číselné údaje v titulcích.
  • Call to action – o 10 % lepší výsledky.
  • Cesta v inzerátech – o 5 % lepší výsledky.
  • Konkurenční výhoda v titulku.

A pokud máte v účtech krátké verze inzerátů, můžete pro vytvoření ETA použít převodník, který nabízí přímo rozhraní Skliku, Excel nebo AdWords Editor a z něj import přímo do Skliku.

Datum vypnutí STA (Standard Text Ads) ještě není jistý, ale Sklik plánuje jejich ukončení v létě, případně na podzim letošního roku.

Implementace retargetingového kódu Sklik mimo vlastní web - Jakub Loula

  • Firmy.cz – nejjednodušší způsob, jak si rozšířit publika.
  • Sauto.cz – kód lze vložit do iframe banneru nebo do produktového feedu v kartě exklusiv.
  • Stream – můžeme vložit do videa pouze v případě, že je klient v obsahu pořadu, jako Product Placement nebo v něm přímo účinkuje.
  • PR článek – novinky.cz, prozeny.cz, sport.cz, super.cz, atd.
  • Kupi.cz – do letáků obchodů lze použít pouze v případě placené verze.

image

Pokročilé filtry a efektivní optimalizace kampaně - Marek Adamec

  • Při seřazení klíčových slov dle pozice a výkonu můžeme zvýšit CPC nebo předělat inzeráty pro nejefektivnější klíčová slova.
 
image

  • Dle ztracených zobrazení – podíl zobrazení < 96 % a zároveň > 0 se ukáže nízká relevance, kterou můžeme zvýšit úpravou inzerátů a vyloučením nerelevantních vyhledávacích dotazů.
  • Dále si můžeme vyfiltrovat KW s nízkou kvalitou – pozice < 3 a zároveň kvalita < 5 a v případě dobrého výkonu upravit max. CPC a upravit inzeráty, protože jak jsme se dozvěděli, kvalita v Skliku udává pouze to, jak si KW vede v aukcích v daném období.
  • Můžeme také filtrovat ztracená zobrazení v obsahové síti nebo ve dvou oknech prohlížeče porovnávat výkon shod KW.

Počítání skóre kvality v Skliku - Zdeněk Philipp

V Skliku to vlastně není žádná věda. LP nerozhoduje, počet a výskyt KW v inzerátu je vedlejší, hlavně ať je obsah zajímavý a skóre kvality je vlastně rovno CTR v systému.

Primárně QS počítá s historií prokliků na podobné inzeráty a hierarchickým COEC (clicks over expected cliks).

 
image

Nativní reklama není klasický banner - Petr Daneš

S nativní reklamou by se podle něj mělo pracovat jako s obsahem. Obrázek by měl být vybraný tak, aby sedl do tématu webu a text byl poutavý.

Pro nativní reklamu bude brzy přímo v rozhraní Skliku nástroj a tam bude právě možnost výběru vlastního obrázku. Tím se vyhneme nespokojenosti se screenem z webu, jako to mají textové bannery v obsahové síti.

image

 

Další prezentace se týkaly využití regulárních výrazů v PPCHitu, skriptů v Skliku a STDC, které nebyly až takovým překvapením.

Akce jako taková byla pěkně zorganizovaná, obsah i délka prezentací dostačující a prostory perfektně klimatizované. Ne jako na #PBS2017 od Googlu, o kterém napsal vtipně shrnující článek Lukáš.

Co nového v Skliku?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

5. června 2017