Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaké certifikáty můžou agentury získat a jak se v tom vyznat

Být certifikovaný, je to vůbec k něčemu? Není to jen ztráta času? Vypovídají snad certifikáty něco o znalostech z oboru? Honí se vám hlavou také tyto otázky, když slyšíte o certifikátech? Pokud ano, tak vám v tom uděláme trochu pořádek.

image

Google certifikáty

Googlích certifikátů je požehnaně a také nad nimi strávíte nemálo času. Stojí ale za to si je udělat.

„Certifikáty dokazují, že jednotliví lidé v agentuře výborně ovládají dané produkty a dokáží tak kvalitně a komplexně spravovat kampaně klientů. Odbornost a získané certifikáty se pak reflektují také na úrovni celé agentury,“ říká k tomu PR tým Google.

Každý, kdo certifikační testy složí, má prokazatelně teoretické i praktické znalosti, protože spousta otázek je stavěna právě na zkušenostech s praktickým užíváním služby AdWords. Vzhledem k tomu, že se online marketing neustále vyvíjí, tak ani certifikáty nestagnují a musí se každoročně obnovovat.

V Sunu se účastníme workshopů k jednotlivým certifikacím a naši PA specialisté musí mít složeny všechny certifikáty Google AdWords, certifikát Google Analytics a pravidelně si je obnovovat.

Nově se od 20. září účastníme také AdWords Guru For Google Premier Partners, což je ucelený program, kde specialisté z agentur s certifikací Premier Partner získají vyšší level vědomostí pro rozvoj agentury.

A co že je vůbec Premier Partners Google? Toto ohodnocení je pro agentury, které mají pokročilé certifikace Google AdWords, splňují určitý agenturní výkon a mají meziroční růst. Díky této certifikaci získáváme v Sunu například

  • beta verze nových produktů,
  • informace o novinkách v předstihu,
  • pravidelná optimalizační sezení nad kampaněmi,
  • účast na Google prémiových akcích,
  • nadstandardní školení, podporu strategií,
  • konzultace a workshopy pro klienty

a také si udržujeme kvalitu kampaní v systému, který se neustále vyvíjí a nabízí nové možnosti.

Přehled certifikátů Google Partners

Přehled certifikátů Google Partners


GP

Přehled certifikátů Google Partners

Sklik certifikáty

Seznam má certifikát sice jen pro agentury, ale jeho získání není jednoduché.

Dle Account managerky Skliku Míši Dobešové do konce roku již žádná certifikovaná agentura nepřibude. Nyní se tedy tímto titulem může pyšnit z celé ČR těchto 16 agentur.

„Přidělení certifikací funguje na základě monitoringu potenciálních agentur a jakmile splní kvantitativní + kvalitativní podmínky, tak certifikaci získají,“ říká k tomu Míša.

Být agenturou Skliku znamená, že kampaně jsou nastavené profesionálně, aktivně se pracuje s novinkami a specialisté se stále vzdělávají. Sklik těmto agenturám také poskytuje maximální servis a podporu.

V Sunu máme tedy pravidelná optimalizační sezení a implementujeme novinky tak, abychom kvartálně obhájili spendy a kvalitu kampaní. Vzhledem k tomu, že na kampaních neustále intenzivně pracujeme, jsme se v srpnu 2017 stali Sklik skokany druhého kvartálu.

Facebook certifikáty

Facebook má dva typy certifikátů podle úrovně znalostí.

O Facebook Blueprint eLearning programu psal Martin. V případě, že chcete získat základní přehled o možnostech komunikace na Facebooku a Instagramu. Po absolvování každého kurzu získáte certifikát, který není limitován procenty správných odpovědí, ale tím, že prostudujete všechny jeho materiály.

Facebook na Blueprintu pořád pracuje a neustále rozšiřuje množství vědomostí, které jeho absolvováním získáte. Můžete si vybrat z několika okruhů nebo zvolit All Content Learning Path, kde získáte znalosti o budování brandu na Fancebooku a Instagramu, možnostech reklamy a cílení, použití Facebook nástrojů a také best practices, které v sociálních médiích nejlépe fungují. Součástí jsou také webináře. Získáte tak základní znalosti opravdu ze všech směrů, které Facebook nabízí.

Proto u nás každý nováček v oddělení sociálních médií i výkonové reklamy tímto kurzem prochází.Certifikát

Facebook také nabízí dva certifikáty Facebook Certified Planning Professional a Facebook Certified Buying Professional, které prověřují pokročilé znalosti v dovednostech potřebných pro úspěšnou inzerci na Facebooku.

DoubleClick certifikáty

DoubleClick certifikace se skládá z několika témat a testů stejně jako u Google Partners.

Certifikační testy obsahují 10 až 25 otázek, ze kterých je nutné splnit 85-90 %. Testy ověřují znalosti o používání nástrojů Doubleclick, které slouží ke správě vyhledávacích, displejových kampaní a pro adserving napřímo nakoupených médií.

Základní certifikáty obsahují tato témata:

  • DoubleClick Ad Exchange Basics
  • DoubleClick Campaign Manager Basics
  • Mobile in DoubleClick Campaign Manager
  • Video in DoubleClick Campaign Manager
  • DoubleClick Bid Manager Basics
  • TrueView in DoubleClick Bid Manager Basics
  • DoubleClick Dynamic Creative Basics


Certifikát

Adform certifikáty

V rámci Adform certifikace je na výběr z certifikace RTB Programmatic Module nebo Essentials Module.

Pro nastavení RTB kampaní, základní optimalizaci, efektivní využití Statistik a přehledů je zapotřebí složit certifikační test RTB Programmatic Module, který má 53 otázek, z nichž musí být 80 % správně a platí 12 měsíců. Essentials Module je zaměřený převážně na vytváření mediálních plánů, možnosti bannerů, sledování a reportování.

Adformí certifikáty prošli v českém prostředí nedávno menší úpravou, aby se minimalizovaly chyby v interpretaci otázek a vyjasnily se některé diskutované otázky. V sunním týmu máme 4 specialisty s úspěšně zvládnutým certifikátem RTB Programmatic Module.


Mergado certifikáty

Mergado má stejně jako Seznam pouze agenturní certifikaci.

Pro získání této certifikace musíte mít alespoň dva eshopy v Mergadu, absolvovat celodenní školení (pro agentury, které splňují předešlou podmínku, je školení zdarma) a pár týdnů po školení zvládnout vědomostní test. Potom se stejně jako Sun objevíte v seznamu certifikovaných agentur.

Heureka certifikáty

Certifikát Heureky prověří vaši kvalifikaci a zařadí vás mezi odborníky.

Heureka poskytuje přípravné školení, které probíhá přibližně týden před testem. Certifikační test se skládá pouze jednou ročně, proto je důležité nepodcenit přípravu na něj. K úspěšnému splnění je nutné mít správně více jak 80 % testu. Jeho získáním se zařadíte mezi certifikované partnery Heureky. V Sunu máme momentálně 2 specialisty, kteří tento certifikát mají.

Majestic certifikáty

Majestic je další, který poskytuje agenturní certifikace.

„Díky mnoha workshopům, které jsme realizovali ať už v rámci studentských programů či akcí pro klienty zaměřené na analýzu zpětných odkazů a linkbuildingovou strategii, jsme se stali partnerskou agenturou nástroje Majestic. Výhodou této certifikace je, že když někdo v ČR bude chtít proškolit v jejich nástroji, tak ho odkážou na nás,“ říká k tomu Matěj Velička, náš SEO team leader. A k tomu není co dodat.

Collabim certifikáty

Collabim je druhá z důležitých SEO certifikací.

Certifikát Collabim platí 2 roky a je v ČR dostupný pouze pro 14 specialistů a 10 agentur, mezi které se řadíme. K získání certifikace je potřeba alespoň 2 roky používat Collabim a složit test, který obsahuje 20 otázek. Pokud se vám nepodaří zodpovědět 18 otázek správně, tak můžete test za půl roku opakovat, ovšem s jinými otázkami než napoprvé. Výhodou této certifikace je, že nás Collabim doporučuje klientům, kteří dělají SEO.

Ať už si děláte soukromou nebo agenturní certifikaci ukážete potenciálnímu zaměstnavateli, klientovi nebo kolegům z oboru, že máte potřebné znalosti pro používání daného systému. V případě agenturních certifikací získáváte často i prémiovou podporu, pravidelná optimalizační sezení a školení.

Pořád vám přijdou certifikáty zbytečné? Tak byste se měli zamyslet nad tím, jestli by to nechtělo změnit obor. Online je totiž nezastavitelný a bez dalšího vzdělávání nemáte šanci dělat ho dobře. A u koho se můžete vzdělávat lépe než přímo u zástupců společností, které daný nástroj provozují.


Tento článek byl zveřejněn 26. 9. 2017 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.

 

Sdílejte článek

Související články