(Ne)bulvární reportáž z Marketing Festivalu

Co s Marketing Festivalem udělala Praha? Je to ještě festival? Jak jsme poprvé ukázali Taste? A proč tenhle článek není o marketingovém bulváru?

Protože složitým tématům prý moc nerozumím, pravidelně na mě přichází řada, když je potřeba napsat něco lehčího. Jako třeba bulvárek z Marketing Festivalu. Je to už tak trochu tradice. Můžete si přečíst moje pocity z loňska i předloňska. Málokdo ale ví, že jsem na MKT Festu byl i předpředloni, a dokonce i předpředpředloni na úplně prvním ročníku. Moc nás takových prý není. Podle pořadatelů konkrétně 115 nejvěrnějších, kteří zatím nevynechali žádný ročník. To je sice dost na to, abychom zaplnili nejednu PPC konferenci, ale ne tak Marketing Festival. Letos bylo 1700 lístků a vyprodaly se během 14 dní.

Report z konference a největší highlighty sepsali již kolegové. Mým úkolem mělo být sepsání takového marketingového bulváru. Kdo, kde, s kým, proč? K Marketing Festivalu to totiž patří. Není to jen obyčejná konference. Je to festival plný zábavy, doprovodného programu, networkingu. Prostě celá (nejen) česká marketingová scéna se jednou za rok sbalí, doma nechá všechny problémy a vyrazí na jedno místo společně si užít festivalu.

Poprvé v Praze

Tedy tak tomu bylo celé 4 roky. Letos se po rozporuplně přijatém loňském ročníku Jindra rozhodl, že celý ansámbl převeze do Prahy a totálně překope celou koncepci. Z dvoudenní konference, která pro většinu lidí začínala už večer předtím na úvodní párty, odebral jeden den a do toho zbylého dne se pokusil nahustit ten nejlepší řečnický line-up, který jen byl možný.

Je Marketing Festival ještě festivalem?

Jako konference to zafungovalo skvěle. Řečníci byli opravdu boží. Jako festival to ale nefungovalo vůbec. Proč?

Těch důvodů bude víc:

1) Praha

Hlavní město většiny českých marketérů, kteří konečně nemuseli nikam cestovat a prostě jenom ráno přišli. Důsledek to mělo takový, že na úvodní párty to zelo prázdnotou a řada lidí do večera nebo ještě ráno před konferencí dodělávala poslední resty, protože všichni mají v sezoně práce nad hlavu. Díky tomu se tak nedokázali úplně přepnout do módu: "Teď jsem na Marketing Festivalu, dodělám to v pondělí."

2) Jeden den

Zkrácení festivalu chápu. Prostě je těžké čím dál tím namlsanějšímu divákovi přinášet lepší a lepší speakery. Vloni se za to snesla slušná vlna kritiky. Odpovědí bylo právě toto zkrácení. Jenže to bylo prostě krátké až moc. Než se člověk rozkoukal a dostal do pohody, tak byl večer a konec.

3) Skvělí řečníci

Překvapivě za to můžou i skvělí řečníci. Cyrus Shepard to celkem hezky uvedl, že každý z těchto řečníků by na jakékoliv jiné konferenci byl hlavní postavou. Nebyla to jedna keynote a osm dalších přednášek, ale 9 špičkových keynote. Úžasné bylo také to, jak se jednotlivé marketingové pohledy navzájem přímo vyvracely, takže si diváci celkově získali ucelený pohled se všemi pro a proti. Paradoxně jsme se tak s několika kolegy shodli, že nám tam naopak chyběly některé horší "odpočinkové" přednášky, kdy bychom si mohli dovolit polevit s pozorností a utříbit si myšlenky. Pauzy se pak smrskly na to někde najít trochu jídla, dojít si na záchod a rychle zase na místo do sálu. Prostor k networkingu nula.

Slovo festival tak letos bylo v názvu trochu nepatřičně. Je to škoda. Na druhou stranu vše ostatní bylo na jedničku a samotní řečníci na jedničku s několika hvězdičkami.

Taste Marketing Festival

No a protože se blbě píše bulvární rubrika, když k tomu nemáte žádný peprný obsah, dám vám ochutnat aspoň trochu té atmosféry. A to ochutnat myslím doopravdy. Poprvé jsme tady totiž širší veřejnosti ukázali naší novou značku Taste a to, jak pomocí unikátních ingrediencí smíchat ten nejlepší mix. Jen jsme tentokrát marketing vyměnili za opravdové jídlo.

image

První párty v kostele, konečně vidíme naše logo ve velkém.

image

Jsme tu. Tomáš já a všichni ostatní.

image

Hon na Avinashe. Neměl šanci utéct.

image

Hon na jídlo. Bohužel uteklo velmi rychle.

image

Záchrana naštěstí byla nedaleko na našem stánku. Několik druhů kafe, zmrzlinové sendviče, drinky...

image

Brzy to pochopili i ostatní a u stánku se udělala super fronta.

image

Dlouhou chvíli jim ale zpříjemňovali naši příjemní Tasteři. Iveta, Honza, Lukáš a Adél.

image

A nejen oni, potkat jste mohli tak půlku Tastu.

image

No a když to všechno skončilo, šli jsme si zatančit do Roxy.

image

Tak jo, tak ahooooj příště!!!


Marketing Festival pohledem bulvárního bloggera

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

25. listopadu 2017

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné