Co nám rok 2017 dal a nevzal?

Máme pro vás výběr z důležitých novinek či změn z kuchyně Googlu a Seznamu za právě končící rok. Smart Display Campaigns, možnosti atribučního modelování, autobidding, ETA, cílení na diváky Stream.cz... Pojďte s námi bilancovat.

image

AdWords

  • SDC – Smart Display Campaigns – posun k větší automatizaci a machine learningu. Kampaně, které jsou ve své podstatě plně automatizované. Cílení, bidding i tvorba reklam probíhá automaticky na základě mnoha ovlivňujících faktorů. Systém pracuje s nadpisy, popisy, logy a obrázky, z kterých vytváří responzivní textové, displejové a nativní reklamy. Bid určuje, na základě cílové CPA, pro každou aukci zvlášt, dle pravděpodobnosti dosažení konverze.

image

SDC

  • Univerzální kampaně propagující aplikace – další z kroků, které využívají machine learning. Univerzální kampaně (UAC) nastavují jednotlivé reklamy na základě machine learningu – v reálném čase analyzují přes miliony potenciálních kombinací různých signálů. Mimo jiné i informace, kde uživatel přichází s reklamami do styku a které kreativy či klíčová slova mají ty nejlepší výsledky. Při tvorbě UAC si vybíráte cíl kampaně: Drive app installs, Deliver in-app actions, Build in-app action value a k nim příslušnou možnost biddingu – tCPI, tCPA, tROAS.
  • Vylepšené přehledy skóre kvality – v rámci AdWords nám přibyla možnost přidat si nové sloupce. V první řadě jde o 3 složky skóre kvality – očekávaná míra prokliku, relevance reklamy a dojem ze vstupní stránky. Všechny tyto hodnoty si můžete přidat ve formě nových sloupců na úrovni klíčových slov a znovu lépe vyhodnocovat. Další možností je přidat si také sloupce s historickými údaji o kvalitě klíčových slov. A to konkrétně Skóre kvality (hist.), Dojem ze vstupní stránky (hist.), Relevance reklamy (hist), a Oček, CTR (hist.). Zde pozor – údaje z historie nejsou k dispozici před datem 22.1.2016.
  • Atribuce – mé oblíbené téma se tento rok hodně řešilo. Ještě více se o něm možná bude mluvit příští rok, až bude dostupný nástroj Google Attribution. Více o tomto si můžete přečíst v našem článku. V podstatě se jedná o přechod z již přežitého atribučního modelu, který veškeré zásluhy dával poslednímu kroku před konverzí (Last Click) na jiné a o něco spravedlivější modely jako Position-based, Time Decay a v případě dostatku dat ideálně na Data-driven.
  • Ukončení podpory standardních textových reklam – 31. 1. 2017 byla vypnuta podpora standardních textových reklam, alespoň co se týká jejich tvorby a úprav. I nadále se sice mohou zobrazovat, nicméně od tohoto data je ve službě AdWords možné tvořit pouze Rozšířené textové reklamy (ETA – Expanded Text Ads).
  • Autobidding – znovu automatizace, tentokrát konkrétně autobidding v AdWords a vylepšené již existující možnosti. Konkrétně jde o vylepšenou eCPC, cíle pro zařízení pro tCPA a detailnější tROAS. Vylepšené eCPC nově maximalizuje počet konverzí a snaží se zachovat CPA. Odstraňuje omezení a tím umožní větší rozsah při úpravě bidů. Tzn. úprava nabídky až o +30% nebo -100% již neplatí, nyní je tato úprava v podstatě neomezena. Cílové CPA lze nyní v rámci tCPA nastavit zvlášť pro každé zařízení. Dříve se nastavovalo jedno cílové CPA pro všechna zařízení dohromady, nyní můžeme nastavit různé pro mobil, desktop či tablet. Vylepšené oblasti v rámci tROAS – nové tROAS nás dostane blíže k cílové hodnotě, větší obrat při dodržení cílového ROAS, pokles objemu kliků a možné zvýšení CPC, bidding na úrovni jednotlivých produktů. Zde se tedy jedná o změny, které jsou součástí strojového učení a automatizace, tedy ne přímo ovlivnitelné námi.

image

Google's AI

  • DSA pomocí feedu – dynamické reklamy ve vyhledávání s feedem. Můžeme přesně určit, které URL se budou pomocí DSA cílit, a které naopak z cílení vyloučíme. Díky vlastním štítkům můžeme URL rozsegmentovat a přizpůsobit dle toho bidding i kreativy. Stačí v AdWords přes firemní údaje nahrát feed o dvou sloupcích – Page URL a Custom label.
  • Nové rozhraní AdWords – na nové rozhraní AdWords si stále zvykáme. Věřím, že nejsme výjimkou. Pokud pominu, že produkt stále ještě není ve finální verzi (pár funkcí vás ještě „hodí“ zpátky do starého rozhraní), tak celkový interface je opravdu značně odlišný. Je tam pár funkcí, které najdete již a pouze v novém rozhraní. Jako například diagnostika shopping kampaní.

image

Nové rozhraní AdWords

Sklik

  • DRTG s cílením na kategorie – v dynamickém retargetingu máme nyní možnost cílit nejen na návštěvníky konkrétních produktů, ale i na návštěvníky jednotlivých kategorií. Seznam se nám v Sklik účtu po propojení se službou Zboží.cz vytvoří automaticky. Jediné co musíme udělat je nechat upravit retargetingový kód na stránkách s kategoriemi.
  • Cílení na diváky Stream.cz – od května letošního roku můžeme v obsahové síti Skliku oslovovat speciální publika – diváky Stream.cz. Lze cílit na diváky celých kategorií pořadů, ale i diváky jednotlivých pořadů.

image

Stream.cz

  • Spuštění ETA – již počátkem roku Sklik spustil podporu rozšířených textových inzerátů (ETA).

A na co se nejvíc těším v roce 2018?

  • Zpřístupnění Google Attribution (Google) - 1Q2018,
  • spuštění kombinované (nativní) reklamy (Seznam) - 1Q2018,
  • spuštění videokampaní (Seznam) - 4Q2018 (doufejme!).

Tak čau a příští rok jen houšť

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8. prosince 2017

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné