Jste nezisková organizace a hledáte možnost propagace? Poradíme vám, jak získat grant od Google pro inzerci v Adwords zdarma, jaké jsou podmínky, a také se s vámi podělíme o vlastní zkušenosti, co od této možnosti očekávat.
Lepší viditelnost, více darů, více dobrovolníků - s takovými úmysly poskytuje Google v rámci programu Google Ad Grants kredit do reklamního systému Adwords pro neziskové organizace. Jako neziskovka tak můžete zdarma zobrazovat své reklamy ve vyhledávání na Google v hodnotě do 10 000 USD měsíčně. Tato možnost je dostupná ve více jak 50 zemích včetně České republiky.
Do programu Google pro neziskové organizace se nemůžete registrovat, pokud jste státní subjekt, organizace, nemocnice či lékařský spolek, škola, akademická instituce nebo univerzita.
Pokud splňujete podmínky pro neziskové organizace, čeká vás první registrace. Všechny organizace musejí být zaregistrovány u místního partnera TechSoup pro příslušnou zemi a ověřeny jako neziskové organizace. Po kontrole TechSoupu se můžete přihlásit do svého účtu, kde si vytvoříte ověřovací klíč. Díky klíči se registrujete do Google programu pro neziskové organizace. Ve chvíli, kdy Google dokončí vaše ověření, se znovu přihlásíte do účtu a vyberete, kterou výhodu chcete čerpat. V tomto případě tedy inzerci v Adwords. Detailní informace naleznete v nápovědě pro Gooogle Ads Grants
Možná jste se toho zalekli, ale vynaložené úsilí se vám vyplatí. Poskytování grantu není časově omezené. Pokud tedy přímo neporušíte některé z pravidel, o kterých píši níže, můžete inzerovat zdarma v Adwords dlouhodobě.
Abyste o grant nepřišli, musíte při inzerci ve vyhledávací síti kromě standardních zásad Adwords, dodržovat další pravidla:
Ohledně klíčových slov:
Ohledně webu:
Ohledně správy účtu a výkonu:
Jde vám z toho hlava kolem? Nebojte, všechny tyto podmínky si za chvíli osvojíte a hlavně, všechny body jsou logickými pomocníky k tomu, aby vaše reklamy byly relevantní, fungovaly s určitou kvalitou a vedly k žádoucím výsledkům.
Pokud se na to přeci jen necítíte, máte možnost využívat tzv. Adwords Express, kde se zobrazování reklam spravuje samo. Zde musíte zvolit pouze cílové publikum, napsat tří řádky o neziskové organizaci, nastavit denní rozpočet a tím veškerá správa kampaní končí.
Když zrovna nezvyšujeme tržby, nepřinášíme konverze, nebo nešíříme brand našich komerčních klientů, pomáháme i my díky Google grantu dvěma neziskovým organizacím. První organizací je STK pro chlapy - nadační fond Petra Koukala, který realizuje osvětovou kampaň o důležitosti preventivních prohlídek mužů. Druhou organizací je Občanské sdružení Amélie, které poskytuje hlavně psychosociální pomoc pro onkologicky nemocné a jejich blízké. Spolupráce s organizacemi probíhá necelý rok, obě organizace grant už dříve měly, takže jde hlavně o pomoc s výkonem kampaní.
Kromě těchto dvou organizací, kterým spravujeme kampaně, pomáháme ale i dalším.
Možná vás napadla otázka, zda grant reálně organizacím pomáhá, nebo jsou to jen sliby. V tomto případě jsem se místo běžného náhledu do Analytics zeptala přímo zástupců výše zmíněných organizací a zde jsou jejich odpovědi:
Michal Blažek z Občanského sdružení Amélie:
Bohužel za rok 2017 nemáme konkrétní data, protože poskytovatel webu nám nedovolil nasadit GA, ani jiný měřící nástroj, ale určitě vnímáme zvýšenou návštěvnost. To vše nás také dovedlo k modernizaci našeho webu, změně poskytovatele služeb, zavedení sledování návštěvnosti a celé řadě změn, ke kterým bychom se jinak jistě odhodlávali dlouho. V současné době tvoří návštěvnost z AdWords cca 10 %. To, že Google poskytuje grant na své placené služby neziskovkám zdarma je skvělé, ale bez partnera jako je Sun Marketing, bychom nevyužili ani desetinu potenciálu, který nabízí.
Mgr. Kamila Lukášková z Nadačního fondu STK pro chlapy:
Díky Google grantu, který jsme získali v květnu, se našemu nadačnímu fondu podařilo pomoci necelé stovce mužů i žen, kteří nás kontaktovali nejčastěji s dotazem na pomoc ohledně svých zdravotních potíži, s nasměrováním na správné lékaře, vysvětlením, proč je prevence důležitá a co taková prohlídka obnáší, či se jen chtěli podělit o svůj příběh a dodat tak odvahu dalším mužům s podobnými problémy. Oproti období před květnem 2017 je to rozhodně nárůst v přímých kontaktech o cca 60 %.
Dále se nám podařilo získat přes 50 lékařů, kteří se nám přihlásili do našeho STK klubu zodpovědných lékařů a pomáhají tak mužům se o své zdraví v rámci prevence lepe starat. Grant nám také pomohl v navázáni kontaktu s dalšími organizacemi podobného zaměřeni, které si nás našly a oslovily. A dávají nám vzájemně možnost bojovat nejen proti onkologickým onemocněním.'
Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!