Co přinesl letošní DATA restart?

GDPR, atribuční modely, lokační data, neuronové sítě, segmentace nebo také nová generace analytiků – to vše a mnoho dalšího zaznělo na dalším ročníku konference DATA restart, která se uskutečnila ve čtvrtek 5. dubna v Hotelu Olšanka. Co nás zaujalo? A co vzbudilo největší rozruch? O tom dále.

image

Pořádající agentura TASTE, respektive všichni její zástupci.

Analytik nové generace

Po úvodním slovu Honzy Tichého z pořádající digitální agentury Taste Medio shrnul Martin Bosák z Billigence, jak zásadně se v posledních letech změnily požadavky na schopnosti datového analytika. Tato změna se dle Martina dá charakterizovat dvěma základními směry – více abstrakce a více technologií.

Poměrně hodně reakcí pak vyvolala diskuse nad rolí českého školství a firem ve výchově nových datových analytiků.

Novou rolí analytiků se ve své části zabýval i Pavel Novák, CEO Zonky, který trochu rozvířil vody analytického konferenčního prostředí, když přišel s argumentem, že v dnešní době je analytik ve smyslu webového analytika v podstatě přežitkem.

image

Pavel Novák, Zonky

Novodobého analytika postavil do role odborníka s holistickým přístupem k celému procesu od příchodu uživatele na web až po samotné uzavření (reálného) obchodu. Svůj názor Pavel Novák podpořil argumenty z reálné praxe, kdy vliv chytré analytiky simuloval na úspěchu společnosti Zonky, která začala růst až ve chvíli, kdy vyrovnala poměr mezi investicemi do online a offline marketingu. Tedy po zásahu, který v českém prostředí a v daném segmentu není zrovna častým jevem.

Atribuce, atribuce, atribuce

Tomáš Baxa z agentury Taste Medio představil OWOX, business inteligence nástroj, který mimo jiné přináší snadnou a dostupnou data-driven atribuci.

Zajímavou funkcionalitou je určitě možnost pomocí OWOXu sbírat surová neagregovaná návštěvnická data přímo do BigQuery. Dobrá zpráva pro ty, kteří nedosáhnou na Google Analytics 360.

image

Tomáš Baxa, Taste Medio

Téma atribuce, tentokrát v kontextu "kliky versus imprese", ve své prezentaci probral i Pavel Šíma z Roivenue.

Mapy, kam se podíváš

Lukáš Puchrik z CleverAnalytics představil návštěvníkům konference, jaké možnosti analytikům nabízejí správně interpretovaná geolokační data. Věděli jste třeba, že PSČ není zrovna nejlepším geolokačním parametrem?

Tématu map se dotkl i Lukáš Nevosád ze Sygicu. Lukáš pohovořil o tom, jak pro potřeby analytiky využít data z OpenStreetMap.

Segmentace, prioritizace, retence

Mirek Černý z Insightee přišel se zajímavou prezentací týkající se behaviorální segmentace zákazníků. Vzkaz zněl jasně – segmentujte své zákazníky dle jejich nákupního chování, následně prioritizujte jejich oslovení a zefektivněte tak své kampaně s ohledem na jejich výnosnost.

Analytika v B2B? Jde to?

Alespoň dle názoru Michala Blažka z Marketing Makers, který s nadhledem představil způsoby, jakými primárně po kvalitativní stránce, často založené na určitém subjektivním názoru, analyzuje ne zrovna vysoké objemy dat v segmentu B2B.

image

Michal Blažek, Marketing Makers

Neuronové sítě vládnou světu

Přednáška Honzy Matouška z Data Mind dotýkající se tématu neuronových sítí byla plná doporučení pro všechny, kdo by se chtěli vydat cestou hlubokého učení. Kromě několika názorných příkladů zaznělo v éteru i malé varování před akademickými knihami, neboť „grantoví běžci mají nekonečně mnoho času“.

image

Honza Matoušek, Data Mind

GDPR nám nedá spát

André Heller z Taste Medio si s námi v rámci své přednášky o GDPR zahrál takové interaktivní cvičení na téma „Co patří pod oprávněný zájem a kde už máme povinnost informovat?“.

Relevantními informacemi nabité cvičení bylo následováno téměř nekončícím proudem dotazů z publika. Je vidět, že ani necelý měsíc před spuštěním platnosti GDPR nemá nikdo tak úplně jasno.

A co jsme viděli dál?

Petr Bureš z uLabu ve své prezentaci pojmenoval některé chyby, kterých se z analytického hlediska dopouštějí firmy ze startupového prostředí. Jako jednu za všechny zmiňme například fakt, že startupy řeší analytiku většinou až na závěr, zatímco správný přístup tkví v analytice, jež provází celý proces od začátku až do konce.

Den, kdy data hrála hlavní roli, pak zakončil Honza Mayer z Dataweps, jenž pohovořil o roli otevřených vnitrofireýních dat a o benefitech, které mohou firmám přinést.

Přečtěte si taky naše reporty z DATA restartu 2017 a 2015.

A co na to Markov? :)

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

17. dubna 2018

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné