Správa Facebookových stránek je zase blíž. Tentokrát v Messengeru.

Už jste měli tu čest s Facebook Business Messengerem? Nepleťte si ho s Messengerem for Business, který na firemní stránce komunikuje se zákazníky nebo fanoušky. Tento bot je tady pro marketéry.

Vítejte ve Facebook Business v Messengeru

image

Facebook Business Chatbot

Zřejmě jde zatím o jeho testovací verzi, protože se s ním příliš mnoho lidí nepotkalo. Facebook Business Messenger je klasický bot s naprogramovanými automatickými odpověďmi. Jak vás sám upozorní ve své první zprávě, jeho schopnost porozumět je stále omezená. Existuje několik základních příkazů, kterým Messenger rozumí. Nemusíte si je pamatovat – vše je k nalezení v základním menu.

Při prvním kontaktu vás bot provede všemi funkcemi. Pro správce stránek nabízí několik možností z klasického Business Manageru. V jeho prostředí lze nastavit reklamy, vidět výsledky všech aktivních i ukončených kampaní, vytvořit příspěvky na stránku, zkontrolovat jejich úspěšnost a upravovat nastavení.

image

Schválení kampaně

Ke každé vámi nastavené kampani navíc posílá potvrzení o jejím schválení. Pokud tedy pracujete v agentuře, nemusíte se bát, že vám Messenger zahltí hromadou zpráv. Dle nastavení s vámi bude Messenger komunikovat sám od sebe jen v případě schválení či zamítnutí reklamy, upozorní na dostupné výsledky kampaní a bude posílat tipy ohledně správy stránek a promování.

image

Přehled aktivních a ukončených kampaní a jejich výsledky

Stále co zlepšovat

Zní to všechno moc hezky a člověk se skoro raduje. Dokud to ale reálně nezkusí a zjistí, že většina funkcí stále nefunguje. Bot se zacyklí, posílá návrhy na články nebo vůbec nerozumí. Na příkaz „Create page post“ zasílá návrhy článků, které, podle jeho názoru, mohou správci stránky pomoci.

image

Komunikace s chatbotem

Hodně zjednodušená je i tvorba reklam. Přes příkaz „create pomotion“ se mi do uzpůsobeného rozhraní Správce reklam nepodařilo dostat. Nicméně je tu ještě možnost přes základní menu chatbota. Messenger nabízí tři cíle: přivést uživatele na web, zajistit stránce více fanoušků a zapromovat příspěvek (Boost). Cílení je možné na předdefinovaná publika, které jste již dřív ve vašem účtu uložili, nebo můžete vytvořit publikum nové na základě lokace, věku, pohlaví a 4 až 10 hlavních zájmů.

K čemu je to dobré?

Upřímně, zatím to celé moc dobré není. Největší výhodu spatřuji v upozornění o schválení reklamy, které se mohou v desktopové verzi Správce reklam snadno ztratit. Celý chatbot a Messenger platforma je cílená spíše na menší podnikatele, kteří si stránku a reklamy spravují sami a nemají příliš času pro optimalizaci a hravější cílení. Messenger nepochopitelně zobrazuje pouze některé stránky, ke kterým mám přístup, a zdá se, že nezvládá pracovat s přepínáním několika reklamních účtů. Facebook Business Messenger se asi nestane novým oblíbencem specialistů z agentur, ale méně náročným uživatelům může v budoucnu nabídnout jednoduché a rychlé řešení.

Budoucnost správy stránek a kampaní?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

18. června 2018

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné