Jak být superhero a ne superhňup

Určitě víte, na co byste neměli zapomenout, než spustíte placenou kampaň? Radši se ujistěte v tomto článku. Neuvěříte, na co všechno dokáží někteří zapomenout!

image

Dnes se podíváme na několik funkcí v AdWords a Skliku. Začátečníkům článek poslouží jako šikovný checklist, zkušeným připomene, na co už stačili zapomenout.

image

Gůglíček

  • Atribuce – Jasně, Google by mohl ten Last Click z rozhraní odstranit, nebo k němu dát aspoň hlášku, že už nejsme v roce 2001. Ale než se tak stane, budete to holt muset stále přepínat u každé nové konverze sami. Last Click je model, jehož jméno nesmíme vyslovit, natož ho použít.
  • Jazyky – Jsme v Čechách, proč bychom tedy přidávali do jazyků třeba angličtinu, slovenštinu nebo vietnamštinu? Lidé, kteří mluví těmito jazyky, se u nás přece nevyskytují... Omyl! Vyskytují. Tak to napravte i v cílení, jo?
  • Kompletní rozšíření – Máte v kampaních všechna, která pro vaši inzerci dávají smysl? Volání, lokalita, popisky, odkazy na podstránky, strukturované úryvky, o zprávu, o propagaci. Pokud inzerujeme i za hranicemi ČR, můžeme využít i ty zbývající. S rozmyslem do účtu (ať už kampaní, či sestav) dostaňte klidně všechno, ale smysluplně.
  • RLSA – Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání. Není úplně nutné u nich rovnou nastavovat bid modifikator na +/- stovky procent. Pro začátek postačí je používat, ať si na to zvyknete. Ono to pak výkonu celkem pomáhá.
  • Obsahovka/remarketing – V obsahových (těch akvizičních, kde cílíte na zájmy, témata a podobně) kampaních nezapomeňte mezi vyloučená publika přidat remarketingové listy. Na ty přece cílíte jinak a jinde. Takže je určitě nechcete duplikovat. Totéž platí i pro Sklik.
  • Frekvence zobrazování – Nezapomínejte upravovat frekvenci zobrazování reklam v obsahové síti. Přece nechcete každého otravovat třeba 30x denně s jednou kreativou.

image

Seznámek

  • Rádoby RLSA – Klasické využití jako v AdWords bohužel opravdu zatím nelze. Ale co lze, je vyloučit retargetingové seznamy ve vyhledávací síti. Víte to? Používáte to? Používejte to.
  • Frekvence zobrazování – Tady platí úplně to samé jako v AdWords. Jen se to nastavuje trochu jinak a jinde – na úrovni reklamních sestav (v obsahovce).
  • Vyloučení zobrazování – Nezapomínejte využívat novou vychytávku Skliku – možnost nezobrazovat reklamy na dezinformačních webech.
  • Tagování – Zapnout automatické tagování je jasná věc. Ale co dát do parametru utm_term? Nabízí se použít právě klíčové slovo. Ale není lepší {query}? Tak v Analytics vidíte vyhledávací dotaz uživatele místo klíčového slova.
  • Firmy.cz – Propojení kampaně s firmy.cz asi zná každý. Možnost vložení retargetingové kódu do profilu na firmách už možná ne. Zkuste to, můžete pak cílit kampaně na seznamy uživatelů, kteří byli na vašem firemním profilu.

Dělám, dělám, dělám, nedělám....

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

6. srpna 2018

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné