Čtyři z našich řad měli tu čest jít ve čtvrtek 7. 6. do kina na Andělu. Na programu bylo 7 přednášek od seznamáků. A pak nám venku dali pivo, víno, vodu, pochutiny, nové a staré známosti. Na malý pátek pěkně strávené odpoledne.
Níže již najdete to nejdůležitější, nebo alespoň to co jsme si zapamatovali, od každého řečníka na Sklik fóru.
Jak to vlastně funguje, když se v Seznamu rozhodnou vyvinout nový produkt? Tak asi takto: fíčura -> výzkum -> vývoj -> testování -> komunikace -> A/B test -> nasazení -> vyhodnocení. Ale nejvíc si všichni pamatujeme Štiplavé otázky nejmenovaného kolegy z oboru. Jo a Sklik Editor nebude.
Jakub nám povídal o cross device. V Seznamu chtějí pracovat s cross device hybridním způsobem. Tedy párovat přístupy podle přihlášení uživatele + využívat modul cross6 (který využívá například i adform), který uživatele páruje na základě statistické pravděpodobnosti. Spolehlivost by mohla být až 93 %. Dočkáme se snad již na podzim.
Roman nám řekl něco o skriptech v Skliku, kde najdeme podrobné popisy a návod jak na to. Abyste to nemuseli sáhodlouze hledat, je to na GitHubu. Dále mluvil o Sklik konektoru do Google Data Studia. Rozhodně zajímavá možnost automatického importu dat z Sklik účtů. My využijeme spíše nárazově, máme pro reporty vlastní řešení.
Jakub byl vtipnej. A radil nám jak správně přejít na kombinovanou reklamu. Dokonce promoval sám sebe, a nikdo si toho nevšiml. Kombinovaná reklama má enormní nárůst CTR oproti ETA. Až o 56 %. Pozor na max 20% textu na obrázku. Já bych tam osobně text nedával raději žádný. Nicméně Kubovi jedničku s hvězdou, já bych ho chtěl vidět třeba na #mktfest 2019. Aspoň bych konečně někomu rozuměl.
Neprodejní text + příběh + zajímavý a nepřehnaný obrázek + neprodejní cílová stránka + viditelný užitek (tedy na té cílové stránce) = nativní reklama s výkonem!
Koho jiného mohli kucí ze Seznamu vybrat jako ukázku, než reklamu z dílny Sunu, že (je to ta třetí odshora, kdyby náhodou..).
Míra nám ukázal spoustu bannerů. Bannerů od klientů. Bannerů od Seznamu. Tedy také původně klientských bannerů, ale co s výkonem udělal zásah z dílny Seznamu. Také nám ukázal nejhorší banner na světě:
Jo, prázdná plocha. Díky přednášce jsme především zjistili, že v Seznamu nám mohou upravit naše (málo výkonné) bannery! Směle do toho.
David se na závěr dne vytasil s tím co pro nás v Skliku připravují. Na všechno z toho se těšíme. Nových věcí není nikdy dost! Mrkněte tedy i vy:
Tak děkujeme kluci seznamácký. Nekecáme, makáme.