Konference Content First: obsah až na prvním místě

V úterý 12. 6. 2018 se v pražských prostorech OKSystém Na Pankráci sešli machři na content, aby nás i vás opět utvrdili v tom, že obsah je v dnešní době online komunikace opravdu až na prvním místě.

Záběr témat sahal od správy sociálních sítí, přes copywriting až k právním aspektům. Každý si našel to svoje a za kompletní reportáží musíte spíše za povolanými žurnalisty. Já vám přináším výběr těch nejlepších či nejzábavnějších myšlenek, hlášek nebo postřehů, které mně osobně utkvěly v hlavě.

Vaše sociální sítě nikoho nezajímají

Michaela Losekoot dokázala s oficiálními profily Hlavního města Prahy zázraky. A to i přes to, že jí na reklamu zbylo jen pár drobných. S jejím týmem se podívali ošklivé pravdě do očí a přiznali si, že turisté nejezdí do Prahy, aby jí sledovali na sociálních, ale aby jí sami poznali.

image

MIchela Losekoot: Za málo peněz hodně muziky

Odhodili tak vlastní ego a raději začali laskat ego těch důležitějších – turistů. Sledováním relevantních hashtagů, živou interakcí s uživateli na jejich vlastních profilech a jednoduchou, přímočarou komunikací dokázali výsledky na Facebooku, Twitteru a Instagramu vystřelit do oblak.

Co kdyby Ester to zlato nevyhrála?

Zuzana Kadlečková z Coca Cola Czech Republic oživila vzpomínky na korejské Zimní olympijské hry. Během nich vzala Coca Cola sociální sítě útokem. Mohli si navíc přát lepší tvář olympijské kampaně, než byla dvojnásobně zlatá Ester Ledecká? Takový úspěch nikdo nečekal – dokonce ani sama Coca Cola. Štěstí jim prostě hrálo do karet, předpřipravený content v podobě vlastních GIFů a instastories navíc skvěle dokázali oživit o ten aktuální, který Ester dodala přímo z dějiště her.

image

Ester Travolta

Plánování, rychlé reakce, humor, limitovaná edice dupaček a správně vybraná cílovka byli receptem na úspěch. Coca Cola nás vskutku bombardovala #vednevnoci. Jen mi pořád v hlavě zůstává otázka, co by stalo s limitovanou edicí zlaté Coly, kdyby se nedopadla ani jedna z medailí…

Haters gonna hate

Každý, kdo někdy spravoval alespoň trochu živý profil na sociálních sítích, ví, že toto heslo platí a platit bude. Hating je prostě pro někoho koníček a sportovní disciplína. Své o tom ví i Jiří Markvart z Follow Bubble, který stojí za spoluprací s McDonaldem.

image

Autor výroku: Bojovník za ,,pravdu"

Tento fast food můžete nenávidět ze spousty důvodů, ale taky ze spousty důvodů můžete mít rádi. A v Bubble se snaží eliminovat munici, kterou mekáč, před jejich zásahem, sám uživatelům servíroval. Jejich fotky burgerů už nevypadají jako z umělé hmoty, přišli s vlastními GIFy na míru vyrobenými přímo v jedné z restaurací a přesvědčili McDonald, že community management nezvládne nikdo jiný lépe, než oni sami in-house. Na nic si nehrají, mluví jazykem většiny internetové populace a místo samochvály sázejí na spolupráci s mikro influencery. A zatím to vypadá, že se to vyplácí.

Tweetující hasiči

Martin Kavka, mluvčí pražského hasičského sboru, se zhlédl v bostonských a londýnských jednotkách a rozhodl se, že je načase, aby i čeští hasiči začali žít v 21. století. Pražskému sboru založil Twitter a jak přiznal, sám nečekal, že ho zanedlouho bude sledovat na 6 tisíc lidí. Kromě aktuálních informací přináší i zákulisní pohled na práci hasičů. Fotografie pořizuje nejen sám, ale spolehnout se může i na svoje kolegy. A stejně pokaždé nejlépe funguje zmoklá kočička a hasič.

image

Recept na úspěch

My jen můžeme doufat, že se jím budou inspirovat i další. Nebylo by fajn vědět, proč ta šestnáctka tak dlouho nejede, nebo z jakého důvodu jsou zase zasekaný tramvaje na Jindřišský?

Vy ještě nemáte vlastní GIFy?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

13. června 2018

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné