Nástroj pro výběr negativ

Digichef

Jak všichni víme, obrovskou výhodou výkonové reklamy je možnost jejího přesného zacílení. K tomu nám může pomoci například nástroj vylučující klíčová slova, která jsou nevhodná pro naši reklamní kampaň. Vezměme si příklad: vytvoříme reklamu na stavbu střech a spustíme ji v reklamní síti Google. Na relevantním serveru se nachází článek, po jehož otevření se díky volbě klíčových slov spustí naše reklama. Ale co když zmiňovaný článek popisuje, jak na malé dítě spadla střecha?

V takovém kontextu zadavatel reklamy pochopitelně nechce být viděn. Aby se těmto situacím předešlo, měla by být v kampani zvolena kromě spouštěcích slov také klíčová slova vylučující, v tomto případě třeba "pád střechy", "střecha spadla" atd. Abychom náš seznam negativ vytvořili co nejobsáhlejší a zahrnuli tak všechna nehodící se slova, použijeme praktický nástroj Negative Keyword Tool Free Negative Keyword Tool. Je sice dostupný jen v anglickém jazyce, i tak je ale jeho využití velmi přínosné, což si přiblížíme dále.

image

Po zadání klíčového slova nástroj prohledá interní databázi a nabídne nám seznam jeho variací.

image

Seznam si můžeme seřadit podle odhadované frekvence hledanosti slova, přičemž v placené verzi můžeme použít také různé pokročilé filtry. Naším úkolem teď bude označit v tomto seznamu relevantní a nerelevantní klíčová slova. Označením za nerelevantní se slovo přesune do pravé části stránky, do seznamu negativ. Pokud slovo označíme jako relevantní k naší kampani, odstraní se ze seznamu negativ a nástroj nám nabídne nové návrhy na základě poskytnuté informace. Takto se postupně dopracujeme do stavu, kdy zbývá jen minimum relevantních slov. Dále můžeme pokračovat se seznamem negativ.

image

Řekněme, že zadavatel reklamy se nezabývá střešní ventilací ani pracemi spojenými s opravou střech. PPC specialistu by samozřejmě mělo napadnout zařadit tato slova mezi negativní i bez jakýchkoli nástrojů. Pokud ale uvažuje o střechách, může mu relativně snadno uniknout, že se v anglickém jazyce používá například slovní spojení "mouth roof" (podnebí), které se střechami nemá vůbec nic společného. Na druhou stranu, klientovy střechy jsou waterproof (vodotěsné), toto spojení tedy označíme jako relevantní a ze seznamu negativ ho odstraníme. Praktické je, že nástroj slova nevyhodnocuje jednotlivě, ale jako celá spojení. Když odstraníme roof rack (střešní nosič), zeptá se nás, zda chceme vyloučit i související spojení, jak je vidět na následujícím obrázku:

image

Střešní nosiče pro Toyoty jsou poměrně vyhledávaným slovním spojením. Jaká slova se skrývají za vylučovacím dotazem? Stačí jednoduše posunout kurzor na modře vyznačené slovo.

image

Tím nástroj vyloučí i blízké variace slova. V seznamu již vybraných negativ můžeme mimo jiné měnit typ shody. V plné verzi programu je možné klíčová slova v tomto seznamu dále upravovat. Plná verze také dokáže spolupracovat přímo s Vaším Adwords účtem.

Po dokončení práce s editorem máte možnost si slova buď poslat emailem, nebo je jednoduše zkopírovat. Pokud vytváříte kampaň v jiném než anglickém jazyce, není nic lehčího, než seznam překopírovat do Google Translatoru a dále s ním pracovat ve vlastní jazykové lokalizaci.

Zhodnocení

Možnost zaslání seznamu slov prostřednictvím emailu příliš nedoporučuji, přijde Vám s ním značné množství nevyžádané reklamy. Doporučuji si seznam přímo zkopírovat, nebo synchronizovat s AdWords účtem, máte-li plnou verzi programu. Negativ Keyword Tool je komplexním nástrojem pro správu negativ. Jeho výhody spočívají především v rychlém a přehledném ovládání, díky kterému si můžete během několika minut vytvořit kvalitní seznam negativních slov pro svou reklamní kampaň.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

26. července 2010

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Petr Ferez | 11. ledna 2011

    Dobrý nástroj. Děkuji za tip. Ještě se mi líbí ten na WebTrhu, který Vám udělá všechny možné přelepy...