Report ze Social Marketers Summitu

Digichef

Ve čtvrtek 9.9.2010 se v Praze v prostorech Palace Cinemas uskutečnil Social Marketers Sumit. Předem musím říct, že už delší dobu jsem se na tuhle akci poměrně dost těšil, protože se dá v našich končinách považovat za jednu z mála, ne-li jedinou, tohoto druhu. Navíc seznam kvalitních speakerů s Ericou Swallow v čele, mě navnadil víc než dost. A evidentně jsem nebyl sám, protože summit byl vyprodaný už týden předem. No pojďme k tomu jaké to bylo.

Na místo jsem dorazil chvíli před zahájením registrací. Ty se samozřejmě zpozdily a začaly až o přibližně 20 minut později než bylo plánováno. Následovala šatna a menší zmatky u druhého kola registrací. Poté jsme byli vpuštěni do sálu. Zde byly k dispozici 3 wifi sítě a dostatek zásuvek pro všechny.

Úvod začal působivým videem.

Po něm následovala Alena Ivánková s její prezentací Přátelé online a komunitní weby 2010. Bohužel, až po shlédnutí prezentace na internetu můžu říct, o čem byla. Alena měla totiž smůlu, že byla první a tak si během jejího prezentování všichni museli vyzkoušet twitter feed, který byl na plátně po dobu všech prezentací. Jak někdo vtipně poznamenal, občas to vypadalo jako SMS chat na Óčku.

image

Twitter feed během první prezentace 1

Navíc její slidy, které byly už tak přehlceny informacemi, se na plátně ukázaly jako nečitelné a podporovali tak všechny v nadšeném tweetování.

image

Twitter feed během první prezentace 2

Po Aleně nastoupila Erica se svou prezentací o 10 méně známých sociálních sítích. Prezentace byla super, obsahovala všechny podstatné informace doplněné o praktické příklady použití. Bohužel, u nás, kde je i foursquare v plenkách, nemá podle mého smysl o ještě méně rozšířených sítích uvažovat.

Jako nejvíce zdařilou hodnotím prezentaci Pavla Hackera o předvolebních kampaních hlavních stran na sociálních sítích, kde Pavel shrnul a zhodnotil působení ODS, ČSSD, TOP09 a SZ, viz. tweety:

image

Twitter feed v průběhu prezentace Pavla Hackera 1

image

Twitter feed v průběhu prezentace Pavla Hackera 2

image

Twitter feed v průběhu prezentace Pavla Hackera 3

Krátký průlet světem social games poskytnul Thorbjörn Warin ve své prezentaci. Jednalo se jen o přehled toho, co jsou to sociální hry, jaké hry Wooga vydává a základní informace o tom, jak funguje business okolo social games z pohledu Woogy.

image

Twitter feed během prezentace o Social games

Dobrá prezentace byla od Tomáše Hodbodě na téma Česká televize a nová média. Tom prošel jednotlivé pořady, které se nějak dotýkají sociálních sítí, jejich specifika a popsal správu z hlediska ČT. Zajímavě také pohovořil o správě ČT24 na Facebooku při povodních.

image

Twitter feed při prezentaci z České Televize

Následovala prezentace z EA, kde jsem se víceméně nedozvěděl nic nového. Stejně tak i na prezentaci Milana Formánka (Red Bull), který sál bavil svými hláškami:

image

Twitter feed při prezentaci Red Bullu 1

image

Twitter feed při prezentaci Red Bullu 2

Poslední 2 prezentace - Prodej lidí jako dobrý obchod a Plácněte je přes kapsu (Slevomat), byly zařazeny do bloku Tracking, analytika a ROI, který mne zajímal nejvíce, protože tuto oblast považuji za neoddělitelnou část sociálních sítí a nikde se o ní moc nemluví. Bohužel, ani jedna z nich o trackingu ani o analytice nebyla.

Jako finální verdikt bych chtěl říct, že od summitu Social Marketers jsem očekával více odbornosti, více doporučení, více debat a praktických příkladů. Jak už jsem zmínil, postrádal jsem oblasti jako tracking, analýza, podmínky Facebooku, soutěže, rozšiřující aplikace na Facebooku, atd. Na druhou stranu se musím pochválit twitter feed ná plátně, způsob jakým byla udělána soutěž, prostory a oběd :) Je mi jasné, že šlo první akci s tímhle zaměřením a odhadnout napoprvé úroveň publika neumí nikdo. Takže díky pořadatelům a za rok se budu těšit.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

13. září 2010