Internetová reklama celosvětově předbíhá outdoor a rádio

Digichef

Světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Uvedla to britská mediální agentura ZenithOptimedia, z jejíž zprávy citovala ČTK a týdeník Strategie.

Podíl onlinu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na 8 %, u rozhlasové reklamy na 7,9 %. Nejvyšší podíl internetu má v reklamě Británie. Agentura odhaduje, že letos přiláká internet v Británii 16,6 % reklamních příjmů a 22,6 % v roce 2009. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě. V mnoha zemích se o nárůst postarají i vyšší světové ceny ropy. V Kataru by mohly výdaje za webovou propagaci v letech 2005 až 2009 vyskočit o 304 % a v Egyptě agentura odhaduje tento nárůst na 221 %. ZenithOptimedia odhaduje, že v letech 2006 až 2009 porostou výdaje do reklamy na webu šestkrát rychleji než v tradičních médiích. Rychleji než zbytek trhu poroste i reklama v kině a venkovní reklama, napsala agentura Reuters. V ČR jde nejvíce peněz na nejméně efektivní TV reklamu, následuje tisk, venkovní reklama a rádia.

Avatar_round

Sunní tým

3. dubna 2007