Šikovné PPC nástroje, díl čtvrtý

Digichef

Pokud s PPC reklamou začínáte, v tomto seriálu naleznete užitečné rady včetně tipů pro práci s PPC nástroji. Minule jsme se seznámili s nástroji pro tvorbu klíčových slov a pro diagnostiku reklamy, dnes se budeme věnovat nástrojům pro sledování změn a AdWords Editoru.

Nástroj pro sledování změn

Čím déle kampaň spravujete, tím více úprav na ní uděláte. Od přidání celých nových kampaní (např. tematicky příbuzných) až po podrobné nastavení v kampani (například způsob střídání reklam). Jak kampaň sledujete v čase, její výkon bude proměnlivý – budete mít propady i špičky ve výkonu nejen kliků, ale např. průměrných pozic či ceny za klik.

Postupem času, až budete kampaň vyhodnocovat zpětně, se vám bude hodit znát dopodrobna všechny úpravy, které jste udělali, abyste byli schopní vysvětlit původ změny výkonu kampaně. Až tedy za nějaký čas zjistíte, že vám rapidně roste cena za klik, abyste věděli, že jste v určitý okamžik zvedli nabídky CPC.

Toto je obzvlášť vhodné, pokud spravujete kampaně pro nějakého klienta. Žádná změna výkonu kampaně pro vás jako pro správce PPC kampaně nesmí být překvapení – vše musíte být schopní vysvětlit a odůvodnit i zpětně.

Proto je vhodné si někam (nejlépe elektronicky) veškeré úpravy poznamenávat. Ale co když se opravdu intenzivně věnujete celý den kampani a nakonec je těch úprav tolik, že některou zapomenete zaznamenat? Právě pro tento případ rozhraní Google AdWords nabízí nástroj pro sledování změn. Naleznete ho pod záložkou „Přehledy a nástroje“ pod odkazem „Historie změn

image

Ukázka nástoje "Historie změn"

Výhodou tohoto nástroje je, že vám ukáže přesně, co a kde jste změnili. Veškeré úpravy, které na kampani/kampaních provedete, se zde zaznamenají. Od přidávání celých kampaní po jejich detailní nastavení - vše najdete právě zde.

Velkou výhodou je i fakt, že u provedených změn vidíte, z kterého účtu byly provedeny. Pokud tedy pracuje na jedné kampani více lidí, ihned zjistíte, kdo přesně má změny na svědomí. Stejně tak se vám zobrazí i informace, pokud změna byla provedená automatickým pravidlem. U takovéto změny se vám zobrazí, že byla provedena pravidlem, a účet uživatele, který dané pravidlo vytvořil.

AdWords Editor

Webové rozhraní Google AdWords je sice fajn, ale práce v něm není ani příliš rychlá, ani snadná. Přesně pro účel zlepšení a zrychlení práce s kampaněmi Google vydal a pravidelně vylepšuje svůj AdWords Editor - nástroj pro offline tvorbu a úpravy kampaní.

image

Pomocí navigace Soubor > Otevřít účet se otevře toto okno, kde lze spravovat veškeré reklamní účty, ke kterým máte přístup

Práce v něm je velmi jednoduchá. Stačí se přímo pomocí programu přihlásit do reklamního účtu AdWords, stáhnout si ho a už v něm můžete začít pracovat. Tím, že si účet stáhnete, si v počítači vytvoříte v podstatě jeho zálohu a poté na něm můžete pracovat kdykoli – i když nejste připojení na internet.

Největší výhodou AdWords Editoru je rychlé a snadné provádění hromadných změn a vyhledávání v kampani. Je tedy velmi snadné prakticky hned smazat z kampaně všechna slova, která obsahují něco, co nechcete.

image

Orientace v rozhraní AdWords Editoru

Pro provedení změn je stačí už jen "odeslat" zpět do rozhraní AdWords a vaše změny se hned projeví "live".

Jedinou nevýhodou AdWords Editoru je, že neumožňuje úpravy detailního nastavení kampaní (například způsob střídání reklam). Nicméně základní nastavení jako přihlášení do vyhledávací či reklamní sítě, jazykové a geografické cílení apod. je v AdWords Editoru k dispozici.

Nebudu zde dlouze popisovat, co kde v Editoru naleznete a jak se s ním přesně pracuje. Jeho další výhodou je totiž intuitivní ovládání a navíc plná lokalizace do češtiny. Neměl by tedy pro vás být problém další výhody a možnosti Editoru objevit sami;-).

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

30. srpna 2011