Děláte těchto 6 základních chyb v PPC kampaních?

Digichef

V Sunu se nám do rukou často dostanou kampaně od klientů, které spravovala některá jiná agentura nebo někdo z klientových zaměstnanců. V takových kampaních jsme vysledovali 6 nejčastějších chyb, které vám teď ukážeme. Vzpomeňte si na ně, až budete příště plánovat svou PPC kampaň, a snažte se jim vyhnout.

1. Špatné použití DKI

Dynamické vkládání klíčových slov do textů reklam může výrazně zvýšit jejich CTR, je ale potřeba dát hodně velký pozor na klíčová slova, která v DKI sestavě máte. Vyhnete se tak reklamám, ve kterých DKI vytvoří opravdu bizarní texty. Nepodařilo se mi najít screenshot DKI reklamy, která kdysi běžela MALLu a hlásala, že mají "prd skladem", proto jsem pro příklad musel sáhnout do zahraničí.

image

Nepovedené DKI v PPC Ebay

 

2. Search i kontext v jedné kampani

Kampaně pro vyhledávání a kontext vyžadují odlišný přístup, ať už jde o texty nebo práci s cenou za klik, nehledě na podstatné komplikace v reportingu a analýzách výsledků v případě sloučení obou variant cílení do jedné kampaně. Pokud nemáte čas nebo možnosti na vytvoření samostatné kampaně, můžete jako krajní řešení zduplikovat kampaň na vyhledávání a nastavit ji na kontext. Budete je pak moct alespoň zvlášť vyhodnotit.

3. Špatná struktura kampaní

Nezřídka se k nám dostanou kampaně, které sestávají z několika dalších kampaní, každá s jednou reklamní sestavou, která obsahuje jeden text a desítky nesouvisejících klíčových slov na volné shodě a žádné vylučující položky. V takovéto struktuře se dá těžko mluvit o možnostech optimalizace nebo relevantním zobrazování reklamy. Správně by měla struktura kampaně odpovídat struktuře webu a zároveň umožnit zobrazení relevantních textů pro každý vhodný vyhledávací dotaz.

4. Pouze homepage jako dopadová stránka

Při správné struktuře PPC kampaní byste měli být schopni ke každému vyhledávacímu dotazu přiřadit nejen odpovídající text reklamy, ale také dopadovou stránku, kterou je jen zřídka homepage. Chceme uživatele přivést na stránku, která odpovídá tomu, co hledal, a to pokud možno co nejkonkrétněji. Homepage je jako dopadová stránka obvykle vhodná pouze pro menší část kampaně.

5. Žádné vylučující položky

Toto téma se v mých článcích neopakuje jenom proto, že jsem si ho oblíbil, ale hlavně proto, že je důležité. Správným využitím vylučujících položek můžete ušetřit nezanedbatelné částky. Blíže o této problematice se dočtete v článku "Předejděte malérům díky vylučujícím klíčovým slovům".

6. Pouze volná shoda klíčových slov

Volná shoda v kombinaci s absencí vylučujících položek vede k tomu, že nemáte prakticky žádnou kontrolu nad vyhledávacími dotazy, na které se vaše reklama zobrazí. Ztráta kontroly znamená nerelevantní prokliky a ty znamenají vyhozené peníze. Upravte tedy shody klíčových slov na přesnou a frázovou. Tam, kde je to třeba, použijte broad match modifier. Nastavení vyšších cen za klik pro přesnou shodu některých slov je také užitečný trik.

Pokud se dopouštíte některé z těchto chyb, doporučuji zastydět se a napravit je. Napadnou vás ještě další prohřešky? Napište mi o nich do komentářů.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.0 z 5
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0
  • 4.0

6. září 2011

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Pavel | 3. října 2011

    Já bych tu volnou shodu zase tak neproklínal. V některých případech je to docela levný způsob, jak přijít na nová klíčová slova (i negativní) dříve, než někdo jiný.