Proč podpořit soutěž na Facebooku facebookovým PPC

Pořádáte soutěž na Facebooku, která má zviditelnit vaši Facebook page? Podívejte se, proč byste měli při spuštění soutěže využít PPC reklamu na Facebooku.

Důležité je načasování

Nezáleží na tom, kdy soutěž na Facebooku spustíte. Záleží na tom, kdy o ní začnete mluvit. Je důležité uživatele navnadit dopředu a tím „potrápit“ jejich zvědavost. Z vlastní zkušenosti doporučuji týden; obecně se nedoporučuje déle než 20 dní – po takové době zpravidla zvědavost opadne a uživatelé ztratí zájem.

V tomto bodě vám PPC na Facebooku hodně pomůže. Reklama nikdy nespí a uživatele upozorní na blížící se soutěž, i když je správce Facebook page třeba na dovolené.

Reklama zasáhne i uživatele, kteří nemají s fan page nic společného a nemají se o ní jak předem dozvědět.

I v případech, kdy má soutěž potenciál šířit se virálně, je vhodné toto šíření akcelerovat. A právě v tom je PPC na Facebooku efektivní.

Soutěž začíná, interakce rostou

Pokud investujete do zajímavých výher a komunikujete soutěž s předstihem, uvidíte, že se uživatelé jejího spuštění nebudou moci dočkat.

Pokud uděláte všechno správně, měli byste mít k datu spuštění soutěže dostatečný počet lidí, kteří mají zájem se zapojit. V tomto bodě zacilte PPC reklamu na přátele uživatelů. Čím více uživatelů soutěž získá, tím více lidí reklamou zasáhnete.

image

Vývoj počtu nových fanoušků týden před a týden po spuštění kampaně i soutěže. Nárůst je opravdu citelný.

Výsledkem bude soutěž, před kterou "nebude úniku" :-). Možná si říkáte, proč dělat reklamu, když se nezapojení lidé o soutěži dozví z příspěvků přátel. Odpovědí je pojem EdgeRank.

EdgeRank

O EdgeRanku se rozepsal kolega Tonda Růžička v samostatném článku, vezmu to tedy jen stručně: EdgeRank je algoritmus pro vypočítání váhy a pořadí příspěvků, které uživatel vidí v kanálu novinek. Problémy jsou zde v případě naší soutěže dva. Pouze textové statusy jsou jako příspěvky pomocí tohoto algoritmu hodnoceny hůře než například fotografie, videa apod. Druhý problém je čas. Čím starší je příspěvek, tím nižší má prioritu.

Výsledkem je, že se soutěžní příspěvky (často pouze textové) nezapojeným uživatelům nezobrazí. I tady PPC reklama pomůže. Uživatelé se totiž o soutěži dozví, i když EdgeRank soutěžních příspěvků jejich přátel je tak nízký, že se jim příspěvek nezobrazí v kanálu novinek.

Sponsored Stories jako správná cesta

Ve výčtu toho, co byste měli pro zviditelnění soutěže na Facebooku udělat, nesmí chybět Sponsored Stories. Tím, že Sponsored Stories jsou iniciované akcemi konkrétních uživatelů, stoupá míra interakce jejich přátel. Jde v podstatě o word-of-mouth efekt. V případě soutěžní aplikace Sponsored Stories do značné míry zastupují samotné soutěžní příspěvky.

Jde o reklamu, čímž se vylučuje vliv EdgeRanku. Tím se zvyšuje i počet oslovených uživatelů. Počet uživatelů, kteří se o soutěži dozví, je ovlivněn jen a pouze nabídkou CPC a denního rozpočtu reklamy.

Chcete-li se o Sponsored Stories dozvědět víc, přečtěte si jim věnovaný článek.

Jaké jsou výsledky?

Více než dobré. Ve většině případů měly Facebookové reklamy podíl 30 % na celkovém počtu lajků. Průměrné CTR se drželo kolem 0,08 %, což je na Facebookové poměry slušný výkon. S vyšším CTR (a také vyšší mírou interakce) klesly i ceny za klik, které se v průměru držely na 3 Kč. Míra interakce se pohybovala kolem 40 %. Cena za jednoho fanouška se nakonec pohybovala kolem 10 Kč.

Sečteno a podtrženo, PPC na Facebooku nám ukázalo, že je účinným a poměrně levným zdrojem interakcí uživatelů, obzvláště v kombinaci se zajímavou soutěží.

Kdybyste měli jakékoli dotazy či připomínky, neváhejte se o ně podělit v diskuzi.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8. listopadu 2011

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné