"Pište na Facebook ve čtvrtek, sdílejte fotky v úterý, zásadně nic nedělejte v sobotu..." Kdo se v tom má vyznat? Kdybyste se při správě Facebook page řídili všemi radami, které na internetu najdete, budete jako pes snažící se dohonit vlastní ocas. Zmatení a neúspěšní. Jak z toho ven?
Dočetli jste se, že nejlepší doba pro sdílení nových příspěvků je čtvrtek večer. A vy musíte mít parádní novinku zrovna v úterý! Co s tím? Buď obětujete pár desítek (stovek, tisíc) zobrazení a interakcí a postnete ji hned, nebo počkáte dva dny a vypustíte ji do světa se vší parádou.
Hlasuju pro první možnost.
"Content is King", napsal už v roce 1996 Bill Gates. A protože je bohatší než my všichni dohromady a Rytmus k tomu, vyplatí se jím inspirovat.
Proto moje radabezkterésezaručeněneobejdete číslo jedna zní:
Sdílejte, jakmile vám selský rozum říká, že "tohle by se hodilo na Facebook"! Kvalitní obsah si cestu k uživatelům najde vždycky.
Grafy považuju za parádní věc, když chcete vědět, v jakém čase jsou na Facebooku nejaktivnější lidé. Uživatelé. Dav.
Vás ale dav nezajímá. Zajímají vás jednotlivci, ze kterých se skládá, a to pokud možno takoví, kteří tvoří obsah.
Stop. Facebooktime! Zdroj: www.mattcarlisle.com
Jak vypadá jejich typický den? Co a kdy a s kým řeší? Dokážete-li odpovědět na tyhle otázky, možná přijdete na to, že ve dnech a časech s největší aktivitou mají vaši klíčoví fanoušci na práci důležitější věci než lajkování a komentování.
Pro názornost uvedu příklad (který rozhodně není z praxe). Spravujete stránky, na nichž se sdružují vysokoškoláci. Narazíte na článek, jehož autor poukazuje na nejvyšší aktivitu na Facebooku ve čtvrtek v osm hodin večer. Teoreticky by tedy postování v tento den a čas mělo zařídit vaši cestu na výslunní, ne?
Vy ale víte, že hodně vysokých škol má pátky vyhrazené pro studenty kombinovaného studia. Co z toho vyplývá? Studenti na denním studiu nemusí druhý den vstávat, proto nesedí ve čtvrtek večer doma, jdou ven a - kdo by to čekal - baví se v reálném světě, ne v tom modro-bílém!
Druhá radabezkterésezaručeněneobejdete tedy zní:
Poznejte svého typického fanouška - tvůrce - a nabídněte mu obsah ve chvíli, kdy má čas ho přijmout. Ne ve chvíli, kdy je na Facebooku nejvyšší číslo z grafu.
I když se snažím přesvědčit okolí o opaku, nejsem vševědoucí. Mohu-li vám ale přeci jen něco poradit, budou to následující tři body.