Staráte se o Facebook page? Jděte na to lidsky

Digichef

"Pište na Facebook ve čtvrtek, sdílejte fotky v úterý, zásadně nic nedělejte v sobotu..." Kdo se v tom má vyznat? Kdybyste se při správě Facebook page řídili všemi radami, které na internetu najdete, budete jako pes snažící se dohonit vlastní ocas. Zmatení a neúspěšní. Jak z toho ven?

Doporučené dny a hodiny pro postování berte s rezervou...

Dočetli jste se, že nejlepší doba pro sdílení nových příspěvků je čtvrtek večer. A vy musíte mít parádní novinku zrovna v úterý! Co s tím? Buď obětujete pár desítek (stovek, tisíc) zobrazení a interakcí a postnete ji hned, nebo počkáte dva dny a vypustíte ji do světa se vší parádou.

Hlasuju pro první možnost.

"Content is King", napsal už v roce 1996 Bill Gates. A protože je bohatší než my všichni dohromady a Rytmus k tomu, vyplatí se jím inspirovat.

Proto moje radabezkterésezaručeněneobejdete číslo jedna zní:

Sdílejte, jakmile vám selský rozum říká, že "tohle by se hodilo na Facebook"! Kvalitní obsah si cestu k uživatelům najde vždycky.

... a postujte pro "tvůrce obsahu", ne pro číslo v grafu

Grafy považuju za parádní věc, když chcete vědět, v jakém čase jsou na Facebooku nejaktivnější lidé. Uživatelé. Dav.

Vás ale dav nezajímá. Zajímají vás jednotlivci, ze kterých se skládá, a to pokud možno takoví, kteří tvoří obsah.

image

Stop. Facebooktime! Zdroj: www.mattcarlisle.com

Jak vypadá jejich typický den? Co a kdy a s kým řeší? Dokážete-li odpovědět na tyhle otázky, možná přijdete na to, že ve dnech a časech s největší aktivitou mají vaši klíčoví fanoušci na práci důležitější věci než lajkování a komentování.

Pro názornost uvedu příklad (který rozhodně není z praxe). Spravujete stránky, na nichž se sdružují vysokoškoláci. Narazíte na článek, jehož autor poukazuje na nejvyšší aktivitu na Facebooku ve čtvrtek v osm hodin večer. Teoreticky by tedy postování v tento den a čas mělo zařídit vaši cestu na výslunní, ne?

Vy ale víte, že hodně vysokých škol má pátky vyhrazené pro studenty kombinovaného studia. Co z toho vyplývá? Studenti na denním studiu nemusí druhý den vstávat, proto nesedí ve čtvrtek večer doma, jdou ven a - kdo by to čekal - baví se v reálném světě, ne v tom modro-bílém!

Druhá radabezkterésezaručeněneobejdete tedy zní:

Poznejte svého typického fanouška - tvůrce - a nabídněte mu obsah ve chvíli, kdy má čas ho přijmout. Ne ve chvíli, kdy je na Facebooku nejvyšší číslo z grafu.

Co mám tedy dělat, až tohle dočtu?

I když se snažím přesvědčit okolí o opaku, nejsem vševědoucí. Mohu-li vám ale přeci jen něco poradit, budou to následující tři body.

  1. Jděte do hloubky a poznejte nejen svou cílovou skupinu, ale také jejího zástupce, který se podílí na tvorbě obsahu.
  2. Představte si situace, do kterých se v průběhu dne dostává, a těm přizpůsobte sdílení obsahu.
  3. Sledujte nové studie o vývoji aktivity na Facebooku, ale při správě Facebook page je berte s rezervou. Ty nejlepší příspěvky totiž často vznikají impulzivně a bez velkého přemýšlení, ne po důkladných analýzách.
  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

24. ledna 2012