Jak SK Slavia Praha vylepší váš marketing na Facebooku

Digichef

Spousta firem bere Facebook útokem jen proto, že "konkurence je tam taky". Jste chytřejší a je vám jasné, že to není cesta k úspěchu? Pak se inspirujte fotbalovou Slavií a vystavte svůj social media marketing na stejných třech pilířích, na kterých nedávno stavěla svou hru. Pojďme se na ně podívat!

Hlavní trenér

Když byl u kormidla sešívaných Karel Jarolím, sestavil konkurenceschopný tým, určil jasnou taktiku a poslal ho na hřiště vyhrávat zápasy.

Vaším trenérem je vedení firmy. Vybralo toho pravého člověka, který dostane váš Facebook na starost? Fajn. Určilo jasnou taktiku, se kterou na Facebook půjdete? Skvěle! Máte základní kámen úspěchu.

Bude-li trenér vysílat hráče do boje jen tak nazdařbůh, mohou být sebelepší a výsledek se nedostaví.

A to platí i ve vaší facebookové komunikaci.

Jít na Facebook proto, že je tam konkurence, je jako založit fotbalový tým, protože vedlejší město ho má taky.

Místo napodobování konkurence buďte chytřejší než ona a zamyslete se, jak můžete platformu Facebooku využít, aby měla vaše přítomnost smysl, přidanou hodnotu pro uživatele a pozitivní dopad na vaše podnikání.

image

Fanoušci Sparty prominou tento obrázek, ale měli si zkrátka vybrat ten správný tým.

Hráči

Na hráčích leží drtivá většina úspěchu týmu. Když Slavia získala v sezonách 2007/2008 a 2008/2009 mistrovský titul, měla na české poměry hráče naprosto bezkonkurenční.

Po dvou úspěšných sezonách si jich všimly zahraniční kluby, klíčové postavy základní sestavy odešly a co se nestalo? Jedna prohra za druhou, bezhlavé nakupování rádoby posil, odchod dlouholetého trenéra.

Asi už tušíte, že hráčem je ve vašem případě váš produkt. Aby přitáhl fanoušky, musí být pro cílovou skupinu natolik zajímavý, že sami chtějí posunout váš vztah od ryze obchodního k osobnímu.

Je-li váš produkt v daném prostředí (např. v rámci České republiky) průměrný, nebude mít založení stránky žádný výraznější efekt.

Pokud nabízíte produkt kvalitní, se silnou USP, zkrátka boží, radujte se! Je to váš druhý pilíř k úspěchu na Facebooku.

Zázemí

Jasně, fotbalisti jsou považováni za primadony, ale asi se shodneme, že na hřišti se škvárou a šatnami v maringotce by moc parády neudělali. Třetím pilířem úspěchu tedy bude kvalitní zázemí.

Slavia hrála dlouhá léta na Strahově. Pár tisíc lidí na zápasy chodilo, ale prostě to nebylo ono (první poločas jsem pravidelně trávil na Smetanově nábřeží v zácpě místo na stadionu).

Co se stalo, jakmile se vrátila do Edenu? Dostala nový impuls bojovat a zažila dvě nejlepší sezony za poslední desetiletí.

Ve vašem případě bude zázemím podpora vaší facebookové stránky.

Dáváte jí dostatek prostoru v celkové komunikaci vaší společnosti? Propagovat Facebook pouze na Facebooku nestačí. I tady se musíte odlišit a poskytnout své stránce takovou podporu, aby nezapadla v šedi průměru.

Zmiňte se o stránce na svých pobočkách, v offlinových materiálech a na dalších místech, kde se pohybují vaši potenciální fanoušci.

A konečně...fanoušci!

Máte-li dobrého trenéra, který zvolí taktiku šitou na míru špičkovým hráčům, kteří mají k dispozici perfektní zázemí, nic vám nebrání předvádět fenomenální výkony. A kvůli nim většina fanoušků na fotbal chodí!

Vzpomeňte si na to, až se budete rozhodovat, zda vůbec a jaké úsilí budete věnovat do spuštění a správy stránky na Facebooku.

Jdete do toho s jasnou taktikou? Je váš produkt pro zákazníky natolik atraktivní, aby mu chtěli fandit? Bude mít vaše stránka dostatečnou podporu a prostor v rámci celkové marketingové komunikace?

Ano?

Pak směle do toho!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

27. března 2012