Přechod k Facebook reklamnímu účtu v CZK a další obtíže

Digichef

Nedávno jsem se dozvěděl, že se dá vytvořit Facebook reklamní účet vedený v českých korunách. Jal jsem se tedy účet předělat do naší měny. Ani ve snu by mě nenapadlo, jaké s tím bude martyrium! Pro vás bude přechod na účet v CZK snazší - poradím vám, jak na to, na co si dát pozor a odpovím na další otázky, které si můžete v souvislosti s Facebook reklamními účty položit. Pojďme na to!

Nemůžete mít dva reklamní účty

Přiznejme si to hned zkraje a na rovinu: není možné mít dva reklamní účty na jeden registrační e-mail a to bez ohledu na to, co říká nápověda Facebooku. Pokud už tedy máte Facebook reklamní účet vedený v USD (dříve byl možný jen v USD), budete si muset založit nový e-mail pro fakturaci v CZK. Facebook vás měnu ve starém účtu změnit nenechá.

Samozřejmě můžete mít jeden e-mail pro přístup do obou účtů (například pro více specialistů), ale jako registrační e-mail, na který jsou účty vedené, je potřeba použít dva různé e-maily – například ucet-usd@firma.cz a ucet-czk@firma.cz.

Aby však nedošlo k nedorozumění: jako jeden samostatný subjekt můžete vlastnit oba účty naráz; tedy každý účet může používat identické fakturační údaje. Jen měna plateb se bude lišit.

Problémy s fakturací

Pokud jste na tom stejně jako my a budete nějakou dobu používat dva účty s různými měnami, pak si určitě dejte pozor na fakturaci. Nezapomeňte, že každý účet bude mít „vlastní fakturaci“ (odkaz „Billing“; česky „Fakturace“), což znamená, že si musíte hlídat oba účty zároveň a tisknout si faktury za obě měny zvlášť.

Vyvstává tu však problém, jak faktury zahrnout do účetnictví. Jak se dočtete v jednom z dřívějších článků o fakturách od Facebooku, pro potřeby účetnictví je nutné vytisknout si všechny denní faktury Facebooku a napárovat je s bankovními výpisy.

Má to ovšem jeden drobný zádrhel – párování je opravdovým utrpením.

Protože se množí dotazy, jak si s ním poradit, nahlédneme pod pokličku a ukážeme si, jak vypadá faktura přímo z Facebooku:

image

Detail denní faktury z Facebooku

A takto vypadá bankovní výpis platby za tuto fakturu:

image

Bankovní výpis platby faktury z Facebooku

Všimněte si jedné zajímavosti – bankovní výpis (stržení platby z karty) vůbec neobsahuje ID transakce (na Facebook faktuře označené #9006746597463). Takže musíte párovat po dnech. Ovšem nezapomeňte, že systém je americký. Počítejte tedy s časovým posunem zhruba 9 hodin. A protože platby jsou strhávané v rozmezí od půlnoci do půlnoci (například 13. 1. 2012 00:00 – 13. 1. 2012 23:59; resp. 14. 1. 2012 00:00), promítnou se „až druhý den“.

Faktura z Facebooku je tedy vždy jakoby o den dříve, než byla uskutečněna transakce z platební karty. A abyste měli jistotu, můžete zkontrolovat dolarovou hodnotu obou výpisů (bankovní výpis by ji měl obsahovat). Rozhodně byste se měli vyhnout nutnosti přepočítávat platby v USD na CZK dle denních kurzů - o to by se vám banka měla postarat sama ;).

Doufám, že jste si v problematice přechodu na facebookový reklamní účet v CZK udělali jasno. Pokud je vám stále něco nejasné, směle do diskuze! Rád vám poradím.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33
  • 4.33

10. dubna 2012

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Michail | 20. srpna 2012

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jeden docela zajímavý jev, který už pozoruji delší dobu při práci s PPC na FB. Jak to když si zvolím inzerci v CZK je CPC podstatně vyšší než u USD nebo EUR. Pozoruji něco špatně nebo máte pro to nějaké vysvětlení.Předem děkuji za vysvětlení

  2. Ondřej Hnát | 20. srpna 2012

    Dobrý den Michaile,

    přiznám se, že v současnosti nemáme na Facebooku žádnou kampaň, kterou bychom platili v dolarech, takže mé informace o CPC jsou přibližně 4 měsíce staré. Když srovnám nějaké naše starší kampaně v USD se současnými v CZK, pak mi CPC vychází téměř stejná, jen o málo lepší v USD.

    Ale záleží i na nastavení reklamy a na zapojení uživatelů - čím je reklama poutavější a lidé na ní více reagují, tím klesá i CPC. Také záleží i na produktu/značce, které reklama propaguje - některé prostě na uživatele zabírají lépe a tím mají i lepší CPC.

    Dle Socialbakers je však průměrná CPC reklamy pro Českou Republiku 0,28 USD, což je při současném kurzu 5,67 Kč. Prakticky všechny naše kampaně však dosahují na průměrné CPC i mnohem nižší, takže z tohoto pohledu nemohu soudit.

    Otázkou zůstává, jak Socialbakers shromažďuje tyto statistiky, respektive jakou CPC Facebook komu povolí. Bohužel reklamní rozhraní Facebooku stále zůstává opředeno tajemstvími a chybami, takže na odpověď si asi ještě počkáme..

  3. Michail | 29. srpna 2012

    Děkuji za odpověď, Ondřeji. Možná opravdu něco přehlížím v mém účtu. Zkusím kontaktovat facebook. Ale už jsem to v minulosti zkoušel a bez odezvy.

  4. Jana | 27. listopadu 2012

    Dobrý den,

    neustále bojuji se založením reklamního účtu na FB v CZK. I přesto, že měnu mám nastavenou jako CZK, v reklamě mi stále vyskakuje cena v USD. Jak mohu toto změnit, případně co se s tím dá dělat. Zkoušela jsem již založit i nový FB účet, kde jsem doufala, že to půjde změnit a stále ten samý problém. Můžete mi tedy prosím poradit, jak to udělat?

    Děkuji, Jana M.

  5. Ondřej Hnát | 28. listopadu 2012

    Dobrý den, Jano,

    popravdě řečeno jsem se s ničím takovým nesetkal, takže Vám nedokážu poradit. Faktem ale je, že na Facebooku se neustále něco kazí a má to spoustu chyb. Zkuste to ještě párkrát, jestli to třeba "nevyjde".

  6. Petra | 16. dubna 2013

    Díky za článok, pomohol :)

  7. Tomáš | 13. května 2013

    mám stejný problém jako Jana, i po založení nového účtu na FB mi to nastavuje USD jako výchozí měnu reklam. Možná je to tím, že mám windows v Aj, ale v tom případě je to dost nedotáhnuté... Zkusím to ještě z jiného PC.

  8. Ondřej Hnát | 16. května 2013

    Dobrý den, Tomáši,

    z jiného PC to ani nemusíte zkoušet - to Vám bohužel nepomůže. Netuším sice, co se v poslední době tam u nich děje, ale v současnosti není možné založit reklamní účet v CZK. Nezbývá než doufat, že si to rychle opraví...

  9. Renáta Nová | 8. července 2013

    Dobrý den, můžu se zeptat? Reklamu na FB nemám ani mít nehodlám. Ale na Správce reklamy jsem jednou omylem najela. Nemůžeme mi FB účtovat něco jako vedení účtu, doufám? Zkrátka se chci ujistit, trošku mám obavy.
    Žádnou reklamu jsem nezaložila ani nic podobného.
    Děkuji za odpověď.

  10. Ondřej Hnát | 8. července 2013

    Dobrý den, Renáto,

    můžete být klidná. Facebook účtuje pouze proklikaný reklamní spend. Pokud jste tedy nenastavila žádnou reklamu a nic za ní neutratila, pak Vám Facebook nic účtovat nebude.

  11. Renáta Nová | 10. července 2013

    Moc děkuju za ujištění :) Vážně jsem měla obavy. Děkuji :)

  12. Filip Laník | 5. srpna 2013

    Dobrý den, také mám problém jako Jana, účet nelze ztaložit v Českých korunách, takže myslíte, že to asi ještě dlouho nepůjde?

    Mám ještě jeden problém a nemůžu nalézt řešení, při tvorbě stránky a následného reklamního účtu se mi nastaví pacifický čas, ale potřebuji čas místní, který ale nejde nastavit, mělo by se to nastavit podle času v PC, ale tam mám správné časové pásmo, ovšem vždy se nastaví čas pacifický, jsem už z toho zoufalý nevíte čím to může být, nebo jestli se to dá změnit?

    Ještě minulý týden myslím, že v pondělí to psalo čas správný, nyní už ne. Prosím o informace.

    Děkuji moc.

  13. Evča | 12. srpna 2013

    Dobrý den, potřebovala bych vyřešit následující problém a nedaří se: mám účet v korunách, ale při objednávce mi to stále udává cenu v dolarech.
    Bude nějaký způsob, jak to vyřešit? Moc děkuji za odpověď

  14. Ondřej Hnát | 14. srpna 2013

    Filip Laník: se založením účtu v CZK, pokud se Vám to stále nedaří, doporučuji obrátit se přímo na prodejní tým Facebooku. Ohledně tohoto, i onoho pacifického času - jak jsem jednou shrnoval v jednom článku: Facebook je naprosto plný různých chyb.

    Navíc své reklamní rozhraní neustále mění (což se děje i v posledních dnech), což opět otevírá prostor pro další chyby. Zde mám jedinou radu: být trpělivý a počkat si. Pokud by to trvalo příliš dlouho, pak jedině se obrátit opět na FB podporu.

    Evča:rád bych se zeptal, co máte na mysli těmi "objednávkami"? Myslíte zpětné faktury za vyčerpaný kredit? Nicméně domnívám se, že tento problém bude způsobený jednou z obvyklých chyb Facebooku. Pokud se to do 14 dnů nespraví, doporučuji se obrátit na jejich technickou podporu.

  15. MARA | 16. prosince 2013

    Tak co, už si někdo poradil s tím účtování reklam v dolarech i když máme nastavenou měnu CZK?

  16. Ondřej Hnát | 17. prosince 2013

    Dobrý den,

    pravděpodobně jde o chybu. Bohužel support Facebooku je úplně na nic a nikdo vlastně neví čím to může být (možná ani ve Facebooku). Ideální je patrně založit nový účet.

    Ptal jsem se na tento problém i nám vyhrazené podpory ve Facebooku, toto je jejich odpověď (pro ilustraci přístupu Facebooku k problémům):

    At Facebook, we are continually evaluating the level of service offered to our advertisers to ensure we provide the right service at the right time. Due to a recent change we are no longer able to offer you phone and direct email level of service. However rest assured from today onwards we are offering you free service using the following contact form https://www.facebook.com/help/contact/676929245680912 . This will be your primary point of contact and we will continue to offer you service within 24 hours but before contacting us, you may also want review some of our self-service options outlined below.