Kašlete na Facebook Insights. Jsou k ničemu

Digichef

Kecám. Chtěl jsem jenom získat vaši pozornost. Věc se má zcela opačně. Chcete svou firemní stránku na Facebooku spravovat opravdu dobře? Pak se řiďte jedním ze základních pravidel copywritingu - zjistěte, s kým máte tu čest. S kým mluvíte. Jak na to? Nemůže to být snazší...

Pochváleny budiž Facebook Insights

Jsem antitalent na všechno, co zavání statistikami, grafy a tabulkami. A s Přehledy jsem se přesto naučil pracovat. Nepochybuju, že to dokážete taky.

Sledovat a vyhodnocovat všechna data by bylo určitě fajn. Ale upřímně - kdo na to má čas? Tam, kam mířím a kam se při troše vůle za pár sekund dočtete, nám postačí toto:

  1. rozdělení fanoušků podle pohlaví, věku a města (případně země, jste-li internacionálové) z karty Likes,
  2. to samé z karty Talking about this,
  3. viralita příspěvků z karty Overview,
  4. selský rozum.

Proč zrovna tohle? Protože...

...vaším úkolem bude definovat svého typického fanouška

Fanouška, který je v komunitě vašich příznivců ve většině. Nesrozumitelné? Omlouvám se, píšu to v půl jedenácté večer. Budiž vám nápomocen následující příklad.

image

Insights nelžou, věřte jim.

Jedním z rysů typického fanouška je v tomto případě mužské pohlaví a věk mezi osmnácti a dvaceti čtyřmi lety.

Lepší?

Fajn. Teď co s tím?

Vryjte si profil typického fanouška do paměti a jděte do akce

David Ogilvy říkal: "Kdybych jednal v rukavičkách, trvalo by mi dvacet let dostat se tam, kde jsem". Nebo tak nějak. Každopádně je to rada, která se vám bude hodit.

Jakmile víte o svém typickém fanouškovi dostatek demografických údajů a vypozorujete, s jakým typem příspěvků nejčastěji interaguje, nekrčte se ustrašeně v koutě. Přichází totiž čas.....povolat do akce A-team vašeho social media marketingu - selský rozum.

Začněte se typického fanouška ptát na jeho názory na vaše produkty, zjišťujte jeho preference, odhalte jeho obavy. Ideálním nástrojem jsou facebookové otázky, ale fantazii se samozřejmě meze nekladou.

image

Otázka je nejjdnodušší cestou, jak zjistit názor fanouška

Všechno si zaznamenávejte a postupně si budujte přesnější a přesnější profil svého typického fanouška.

Proč? Protože

čím přesněji budete vědět, s kým na Facebooku mluvíte, tím kvalitnější vaše konverzace bude

Jako když potkáte známého v tramvaji. Čím víc o něm víte, tím spíš se vyhnete chvíli trapného ticha.

Typický fanoušek začne na vaší stránce vídat obsah ušitý sobě na míru, bude více interagovat (pokud je obsah kvalitní, samozřejmě) a pak už to jede jako po másle - metrika Mluví o tom ukazuje vyšší a vyšší čísla, povědomí o vaší stránce se šíří mezi uživateli.

Vy sedíte na své pracovní židli, kouříte doutník a říkáte si, jestli se může poplácávání po zádech od kolegů někdy omrzet. No dobře, nechal jsem se trochu unést...

Zásadní otázka zní - je definování typického fanouška něco, co stojí za snahu? Nebo jsem si jednoho osamělého večera vymyslel nepoužitelný koncept?

Sám sobě se při práci pro klienty snažím dokázat, že správná je první možnost, ale třeba mě vyvedete z omylu.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

21. srpna 2012