Tvoje pracovní příležitost: account manager v Sunu

Digichef

Pokud tě baví obchod a hledáš novou práci nebo chceš změnit tu stávající, jsi tu správně. Třeba ještě nemáš představu, co se skrývá pod označením „account manager“, ale to vůbec nevadí – proto jsem připravil tento článek. Jedná se o něco mnohem, mnohem záživnějšího než práce pojišťovacího agenta, finančního poradce, realitního makléře nebo burzovního tradera. Čti dál a dozvíš se, co od práce account managera v Sunu můžeš očekávat.

Co děláme

V Sunu se zabýváme marketingem na internetu. Dokážeš si pod tím představit něco konkrétního? Super! Nemáš přesnou představu, o co by mělo jít? Nevadí – získáš ji.

Co od tebe očekáváme, jsou základní komunikační a obchodní schopnosti, dovednosti, zkušenosti. Nemáš je? To přežijeme. Pokud budeš mít vhodné předpoklady, všechno potřebné tě naučíme.

O čem je internetový marketing

Určitě na internetu vyhledáváš. Na Googlu, na Seznamu, na jiném vyhledávači. Hledáš informace, zboží, pravděpodobně chceš někde něco koupit nebo prodat.

Firmy, které se ti zobrazí ve výsledcích vyhledávání, nejsou vybrané náhodně. I tak vypadají výsledky naší práce.

 

Jednou z věcí, kterou budeš mít jako náš nový account manager na starosti, je přivádět co nejefektivnější nové zákazníky našim klientům, což může mít podobu např. právě zobrazení tvého klienta na co nejvyšší pozici.

Určitě na internetu navštěvuješ i oborové servery – webové stránky zabývající se technologiemi, módou, zdravím, čímkoli, co tě napadne. A určitě na nich narážíš na reklamní bannery. Ano, tušíš správně – pro naše klienty jsme je tam nasadili my.

Pokud ti je tolik, kolik tuším (mezi 20 a 30 lety), máš v malíčku sociální sítě. Hlavně Facebook. Nepochybuju o tom, že znáš reklamu, která se tam objevuje. A firemní stránky svých oblíbených značek, se kterými se bavíš, kde ti zodpoví tvé dotazy.

I toto budeš zajišťovat pro své nové klienty. Často budeš na Facebooku také soutěžit, hrát hry. Klidně můžeš stát za přelomovou hrou, kterou budou hrát statisíce lidí.

A na závěr výčtu tvých nových aktivit si vzpomeň na situaci, do které se pravděpodobně dostáváš dnes a denně. Hledáš na určitém webu něco konkrétního – otevírací dobu, kontaktní údaje, cokoli – a nemůžeš to najít. Jako account manager se budeš moct postarat o to, aby takových webů bylo co nejméně.

Tvoje startovní pozice

V tuhle chvíli buď jako obchodník začínáš, nebo už jím nějakou dobu jsi. Ač je tato pozice v očích některých lidí často brána s rezervou – přeci „někomu něco nabízíš“, já říkám bravo! Ty si totiž už ve dvaceti letech můžeš vydělat takové peníze, které nemá a nebude mít mnoho lidí ani v padesáti.

Pamatuj na to, že záleží jen na tobě, jak dobře se budeš mít a jakou si vytvoříš finanční nezávislost. Ber v potaz také to, že budeš pracovat v oblasti, které roste rok co rok, i v době recese.

Internet je jediné médium, které se v marketingových rozpočtech firem rok od roku zvětšuje, firmy do něj investují stále více, protože ví, že dokáže být účinný a efektivní. Část z těchto investic čeká i na nové accounty.

Práci v marketingu hledá spousta lidí. Buď marketing studovali, nebo vidí, že prostě "in“.

Pokud přijmeš naši nabídku, ber prosím na vědomí, že rolemi account managera ve výkonové internetové marketingové agentuře jsou: získávání nových klientů, analyzování portfolia klienta, formulování cílů a obchodně-marketingové strategie, vymýšlení "nápadů", které se prolnou celou kampaní a využití vhodných nástrojů k realizaci cílů strategie či kampaně.

Tvoje role v Sunu

Tvým úkolem nebude realizaci přímo provádět - máme specialisty na reklamu ve vyhledávačích, na sociální sítě, na vývoj webů.

Tvým úkolem bude zadat těmto lidem práci na klientech. Na klientech, které získáš. A na nápadu, kampani nebo webu, které vymyslíš.

Ale pozor!

Nemluvím tu o nějakém door to door zaměstnání. Mysli na to, že se budeš setkávat s marketingovými řediteli velkých firem, včetně nadnárodních, ale možná ještě častěji s majiteli či jednateli středně velkých firem. Budeš se setkávat s lidmi, kteří jsou zodpovědní za to, aby jejich firma měla více a více zákazníků, k čemuž potřebují kvalitní marketing. Je jen na tobě, jestli tyto lidi přesvědčíš svou profesionalitou a přístupem.

Budeš se setkávat s lidmi na zajímavých pozicích a budovat si kontakty – a to se vždycky hodí.

image

Je to sice dřina, ale to neznamená, že na schůzkách nebývá zábava. Naopak!

Aktivní obchod je náročná činnost. Nemá smysl si nalhávat, že to budeš dělat do konce života. Díky zkušenosti u nás se ale posuneš ve svém profesním životě o kus dál. Account manager je u nás startovací pozicí a lidé, kteří se na ní osvědčí, se mohou posunout na pozici marketingového či projektového manažera.

V práci account managera se ti bude hodit také kreativní hlavička. Často od klientů uslyšíš: „Vymyslete mi strategii/koncept pro naši firmu ke vstupu na Facebook“. Budeš to ty, kdo klienta nadchne originální myšlenkou. Budeš muset přemýšlet, vymýšlet a hlavně chtít.

Zní to děsivě? Klid. Všechno tě samozřejmě naučíme. Budeš pracovat pod zkušeným mentorem, který má za sebou v branži několik let, zná všechna úskalí práce obchodníka a připraví tě na ně tak, aby pro tebe bylo jejich zvládnutí hračkou.

Když vydržíš a budeš chtít, staneš se třeba jednou mentorem nových obchodníků i ty. Ano, tím chci říct hlavně jedno – s otevřenou náručí uvítáme ambiciózního člověka, který se chce neustále posouvat kupředu.

Jak to u nás vypadá

Myslím, že je nejvyšší čas představit ti naše současné a tvoje budoucí pracovní prostředí. Jsme společnost o zhruba třiceti lidech, všichni si tykáme a trávíme spolu čas i mimo pracovní dobu. Oficiálně jsme kolegové, reálně jsme přátelé.

Jezdíme na teambuildingy. Ať zrovna trávíme víkend na horách nebo v moravském vinném sklípku, nikdy se nenudíme – ostatně, mrkni na naši stránku na Facebooku.

image

Koloběžky, koně, boby, je nám to jedno - na teambuildingu se chceme bavit.

Tohle se čte docela příjemně, viď? Je mi to jasné. Považuju ale za fér říct ti i o úskalích, která tě čekají. A přečti si je pozorně – budeš se s nimi setkávat dennodenně.

Co od tebe očekáváme

Základem práce accounta je aktivní obchod. Na schůzku u klienta je možné se dostat až poté, co si klienty vyhledáš a hlavně se na schůzce telefonicky domluvíš.

Z vlastní zkušenosti vím, že největší nepříjemností je právě telefonování, a to i přesto, že existují postupy, jak se stresu z telefonování zbavit. A můžu ti říct, že telefonování není málo. Od nového accounta se očekává, že bude mít za týden alespoň dvanáct schůzek.

Na začátku si budeš muset vybudovat vlastní klientské portfolio a k tomu se žádnou zkratkou nedostaneš. Budeš volat do firem a hovořit s lidmi, kteří o tobě nikdy neslyšeli. Budou ti říkat, že už vše mají a nic dalšího nepotřebují.

Každý si říká, že to hravě zvládne. Ale když tě odmítne dvacet firem v řadě, pořádně to s tebou zamává.

Vydržíš to?

Dokážeš lidi přesvědčit, aby ti věnovali čas a sešli se s tebou? Pokud je získáš, už ti je nikdo nevezme, každý account manager pečuje sám o své klienty.

image

Když se volá, volá se naplno. Odpočívat můžeme po práci.

Budeš dělat návrhy. Chodit na prodejní schůzky. Klienti ti budou říkat, že je to super, že přesně to potřebují a že příští týden mají poradu, kde se dohodnou s vedením na realizaci. A ejhle! Najednou se dozvídáš, že se k tomu na poradě nedostali. Pak o nich dlouho nebudeš vědět. A když s nimi znovu přijdeš do kontaktu, dozvíš se, že je nemáš otravovat a že se ti ozvou sami, až budou něco potřebovat.

Dokážeš rozluštit, kde se skrývá obchodní potenciál a na co má smysl vynakládat energii? Pokud ano, well done!

Ano, jsme parta. Jsme přátelé. Ale každý z nás má neustále velké množství úkolů k vypracování.

A plnění úkolů hlídáme.

Povaleče nechceme

Na české poměry jsme extrémně orientovaní na výkon. Nemáme zájem o accounty, kteří chtějí sedět za stolem a v práci odpočívat. Tuhle práci nejde dělat na půl plynu, protože většinu příjmu tvoří provize z objednávek klientů. Málo klientů se rovná malému příjmu. Ale platí to samozřejmě i naopak!

U tebe jako obchodníka budeme řešit počet schůzek, počet a kvalitu telefonátů (pokud budeš mít schůzek málo) a samozřejmě - budeš mít nastavený každý měsíc finanční target – cíl, který musíš splnit. Pokud to zvládneš, odměnou ti bude nadstandardní příjem. Bavíme se o 2-3 násobku průměrné mzdy v České republice.

Zpověď zkušeného matadora

Než se rozhodneš do toho jít, přečti si, co o práci account managera říká jeden z našich zkušených harcovníků.

Honzo, proč děláš obchodníka v Sunu už pátým rokem?

Motivují mě peníze. Líbí se mi model, kdy nemám žádný finanční strop. Co si budem povídat, dělám to kvůli penězům a práce obchodníka mi umožňuje si vydělat. Na druhou stranu je to obchod a v tom se daří kolísavě. Když se daří, je třeba máknout o to víc, aby byl člověk připravený na slabší období.

Co se ti na práci líbí?

Jsem pánem svého času.Nesedím den co den v kanclu na židli. Komunikuju s lidmi, což mě hodně baví. Každý klient potřebuje trošku něco jiného, práce není stereotypní. Navíc se můžu spolehnout na backoffice, takže můžu věnovat čas zejména obchodu.

Co ti naopak nejvíc vadí?

Moc peněz, nevím si s nimi rady, jeden aby to furt hlídal a neutratil je za nesmysly, k čemuž mám sklony:)

image

Honza - ať věříš, že opravdu existuje.

Jdeš do toho?

Tady naše exkurze do života account managera v Sunu končí. Pokud chceš vědět ještě více, pročti si články v rubrice Život accounta na našem blogu.

Cítíš, že do našeho kolektivu zapadneš a že máš předpoklady k tomu stát se úspěšným obchodníkem? Pošli nám svůj životopis na hr@sunmarketing.cz. Rádi tě uvidíme na osobní schůzce, kde všechno ještě probereme. Těšíme se na tebe!

Budeš náš nový obchodník?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.2 z 5
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2
  • 4.2

23. listopadu 2012