Role agentury ve správě Facebook page

Digichef

Zastávám názor, že správu stránky na Facebooku není možné plně outsourcovat. Nikdo v agentuře nezná vaši společnost natolik, aby kolem ní sám dokázal vybudovat kvalitní fanouškovskou základnu a té nabídl interakci na odpovídající úrovni. I přesto však může agentura sehrát ve vašem social media marketingu důležitou roli...

Co marketéři očekávají

Často se setkávám s tím, že se klient při správě své stránky na Facebooku ujme pasivní role. Zajímá ho, jak se stránka vyvíjí, co nového se na ní událo, jak o ní smýšlejí fanoušci.

Ale aktivní roli nechává hrát nás, agenturu.

Praxe ukazuje, že to není dobré.

Proč to nemůže fungovat?

Může. A v některých případech dokonce funguje. Ale musíte mít opravdu velké štěstí. Tak velké, aby byl člověk v agentuře zodpovědný za vaši stránku zároveň znalcem, nebo ještě lépe milovníkem toho, co děláte.

Bude-li dokonale znát vaše produkty, vaši společnost jakou takovou a celý obor, ve kterém působíte, gratulujte si. Dostali jste se do situace, kdy plně outsourcujete správu své stránky a máte jistotu kvalitního výsledku.

Co když ale - a to se stane spíš - takové štěstí mít nebudete?

Co když provozujete nejlepší steakhouse ve městě a váš člověk v agentuře je vegetarián?

Asi se shodneme na tom, že to bez vaší aktivní účasti za moc stát nebude.

image

Když je člověk v agentuře na správu stránky sám, neutáhne ji. Když se aktivně zapojíte, nebudete litovat. Za nevědomé použití ilustračního materiálu děkuji společnosti IKEA Group.

Když nemůžete stránku plně outsourcovat, k čemu vám pak agentura je?

Agentura by měla fungovat jako most mezi vaším produktem a sociální sítí. Zjednodušeně řečeno.

Své steaky znáte sami nejlépe. Víte, proč na ně lidé chodí, jací lidé na ně chodí a kdy na ně chodí. Agentura zná prostředí Facebooku. Ví, proč na něj lidé chodí, jací lidé na něj chodí a kdy na něj chodí.

Už tušíte, jaké doporučení si přečtete na dalším řádku?

Spojte svou znalost produktu a agenturní znalost sociálně sítě a doberete se k výsledku, který bude stát za to.

 

Jak to provést v praxi

Realizace je na vás a na dohodě s vaší agenturou. Můžete se domluvit, že budete agentuře každé pondělí v 8:00 posílat tipy na obsah příspěvků na následující týden. Můžete svou stránku aktualizovat sami a nechat si od agentury posílat zpětnou vazbu, na základě které se budete ve tvorbě obsahu neustále zlepšovat.

Možností zapojení obou stran je opravdu hodně. Pár jich zkuste a zůstaňte u té, která bude oběma stranám nejvíce vyhovovat.

Co bych rád, abyste si odnesli

Šest slov: vy víte co, agentura ví jak.

Nevzdávejte se iniciativy. Čím aktivnější budete, tím lepších výsledků se dočkáte.

Tečka.

Spojte svou znalost produktu a agenturní znalost sociálně sítě a doberete se k výsledku, který jste ani nečekali.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

15. ledna 2013