Jak Etarget sliboval, tak také splnil. Dnes aktivoval několik nových funkcí, které opět pomohou nejen usnadnit správu kampaní, ale také jejich hodnocení. Změny se týkají dvou hlavních oblastí - práce s rozpočtem a přidání nových ukazatelů do statistik. Pojďme se postupně na obě inovace podívat podrobněji!
Po přihlášení do Etargetu jsme doposud na záložce „Kampaň“ v „přehledu“ mohli najít kromě návštěvnosti, statistik denního provozu, údajů o kreditu a zprávách pouze statistiky TOP 5 kampaní. Nyní je přehled rozšířen o TOP 5 kategorií. V nich vidíme rozložení prokliků na serverech, z nichž každý je přiřazen do konkrétní kategorie. Další rozšíření nám nabídne TOP 5 regionů, kde se zobrazují statistiky prokliků z jednotlivých regionů ČR, zahraničí, ale bohužel také regionů nezařazených. Nakonec ještě jedna zajímavost - rozdělení kliků na hodiny. Všechny tyto statistiky si lze zvolit za období posledních 7, 14, 21 či 28 dní. Po přihlášení tedy získáme komplexnější přehled o průběhu všech kampaní.
Co se týká změn v nastavení rozpočtu, doposud neposkytovalo standardní Etarget konto možnost určení jeho denní výše. Jako inzerenti se teď možná ptáte: „Jak to? Vždyť jsem si tam mohl nastavit maximální částku, kterou chci za 24 hodin proinzerovat!“ Tuto možnost však měli jen ti z vás, kteří si vyžádali její aktivaci přímo od Etargetu. Pro ostatní tedy zajímavá a užitečná novinka - od teď bude v každém Etarget kontu toto nastavení defaultní. Další milou inovací v nastavování rozpočtů je možnost výběru období, ve kterém chceme vyčerpat určitou částku.
Nastavení rozpočtů však skrývá ještě jednu novou vychytávku: variace denních limitů na celý týden. Tuto novinku lze využít pouze tehdy, máme-li určen finanční limit, což je logické :-). Spočívá v možnosti nastavit si procento čerpání rozpočtu od 0% do 200%. V praxi vypadá využití funkce následovně: stanovíme si denní limit např. 100 Kč. Dalším krokem bude nastavení, kolik procent z limitu chceme vyčerpat - v pondělí třeba 80% (80 Kč/den), v úterý 120% (120 Kč/den) a tak dále :-) Pokud máme vypozorované dny, kdy výkony kampaní dosahují maxima, lze snadno nastavit snížení útraty na dny méně efektivní.
Co dalšího Etarget přinese? Tempo inovací v tomto systému je v poslední době ohromné! Osobně bych uvítala report výkonu jednotlivých serverů. To vidím jako velikou příležitost pro další zlepšení. A nejsem zdaleka jediná, kdo by tyto statistiky rád viděl.
K článku již nelze přidávat další komentáře.
No, Etarget ještě bude potřebovat dost inovací, aby se mi s ním pracovalo tak dobře jako s ostatními systémy.
Pepo to určitě ano. Ale pokud půjde Etarget tímto tempem, za chvíli se dostane na vyšší úroveň ;) Co ty bys konkrétně uvítal jako další zlepšení? Či jakou novou funkcionalitu bys uvítal?
Například nějakou standardizaci vzhledem k ostatním systémům, ať už v rozložení interface, tak i třeba při importech. Jako hlavní bolest ale vidím hromadné změny, z toho vždycky tluču hlavou o stůl!
Souhlasím, že importy jsou někdy komplikovanější. Ale nyní Etarget umožňuje zjednosušení zadávání klíčových slov a odkazů. Pokud Etarget bude v inovacích pokračovat stejným tempem jako v poslední době, mnohé se změní k lepšímu ;)
Díky za tento (i ten předchozí) článek. Je to super inspirace pro další práci. Držím eTargetu palce aby všechny tyto inovaci běžely jak mají.
Musím zde souhlasit s panem Kulhánkem, že hromadné změny jsou opravdu palčivý problém a v tomto směru má eTarget ještě dost co zlepšovat.