Další novinky v Etargetu

Digichef

Jak Etarget sliboval, tak také splnil. Dnes aktivoval několik nových funkcí, které opět pomohou nejen usnadnit správu kampaní, ale také jejich hodnocení. Změny se týkají dvou hlavních oblastí - práce s rozpočtem a přidání nových ukazatelů do statistik. Pojďme se postupně na obě inovace podívat podrobněji!

Po přihlášení do Etargetu jsme doposud na záložce „Kampaň“ v „přehledu“ mohli najít kromě návštěvnosti, statistik denního provozu, údajů o kreditu a zprávách pouze statistiky TOP 5 kampaní. Nyní je přehled rozšířen o TOP 5 kategorií. V nich vidíme rozložení prokliků na serverech, z nichž každý je přiřazen do konkrétní kategorie. Další rozšíření nám nabídne TOP 5 regionů, kde se zobrazují statistiky prokliků z jednotlivých regionů ČR, zahraničí, ale bohužel také regionů nezařazených. Nakonec ještě jedna zajímavost - rozdělení kliků na hodiny. Všechny tyto statistiky si lze zvolit za období posledních 7, 14, 21 či 28 dní. Po přihlášení tedy získáme komplexnější přehled o průběhu všech kampaní.

image

Rozšíření statistik v přehledu kampaní

Co se týká změn v nastavení rozpočtu, doposud neposkytovalo standardní Etarget konto možnost určení jeho denní výše. Jako inzerenti se teď možná ptáte: „Jak to? Vždyť jsem si tam mohl nastavit maximální částku, kterou chci za 24 hodin proinzerovat!“ Tuto možnost však měli jen ti z vás, kteří si vyžádali její aktivaci přímo od Etargetu. Pro ostatní tedy zajímavá a užitečná novinka - od teď bude v každém Etarget kontu toto nastavení defaultní. Další milou inovací v nastavování rozpočtů je možnost výběru období, ve kterém chceme vyčerpat určitou částku.

image

Nastavení denního rozpočtu kampaně

image

Nastavení vlastního období pro vyčerpání rozpočtu

Nastavení rozpočtů však skrývá ještě jednu novou vychytávku: variace denních limitů na celý týden. Tuto novinku lze využít pouze tehdy, máme-li určen finanční limit, což je logické :-). Spočívá v možnosti nastavit si procento čerpání rozpočtu od 0% do 200%. V praxi vypadá využití funkce následovně: stanovíme si denní limit např. 100 Kč. Dalším krokem bude nastavení, kolik procent z limitu chceme vyčerpat - v pondělí třeba 80% (80 Kč/den), v úterý 120% (120 Kč/den) a tak dále :-) Pokud máme vypozorované dny, kdy výkony kampaní dosahují maxima, lze snadno nastavit snížení útraty na dny méně efektivní.

image

Nastavení variace denních rozpočtů v týdnu

Co dalšího Etarget přinese? Tempo inovací v tomto systému je v poslední době ohromné! Osobně bych uvítala report výkonu jednotlivých serverů. To vidím jako velikou příležitost pro další zlepšení. A nejsem zdaleka jediná, kdo by tyto statistiky rád viděl.

  • Celkový průměr hodnocení: 3.0 z 5
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0
  • 3.0

26. října 2010

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Pepa Kulhánek | 27. října 2010

    No, Etarget ještě bude potřebovat dost inovací, aby se mi s ním pracovalo tak dobře jako s ostatními systémy.

  2. Markéta Kolerusová | 27. října 2010

    Pepo to určitě ano. Ale pokud půjde Etarget tímto tempem, za chvíli se dostane na vyšší úroveň ;) Co ty bys konkrétně uvítal jako další zlepšení? Či jakou novou funkcionalitu bys uvítal?

  3. Pepa Kulhánek | 1. listopadu 2010

    Například nějakou standardizaci vzhledem k ostatním systémům, ať už v rozložení interface, tak i třeba při importech. Jako hlavní bolest ale vidím hromadné změny, z toho vždycky tluču hlavou o stůl!

  4. Markéta Kolerusová | 3. listopadu 2010

    Souhlasím, že importy jsou někdy komplikovanější. Ale nyní Etarget umožňuje zjednosušení zadávání klíčových slov a odkazů. Pokud Etarget bude v inovacích pokračovat stejným tempem jako v poslední době, mnohé se změní k lepšímu ;)

  5. Martin Kindl | 9. listopadu 2010

    Díky za tento (i ten předchozí) článek. Je to super inspirace pro další práci. Držím eTargetu palce aby všechny tyto inovaci běžely jak mají.
    Musím zde souhlasit s panem Kulhánkem, že hromadné změny jsou opravdu palčivý problém a v tomto směru má eTarget ještě dost co zlepšovat.