Nové Facebook Insights postupně dorazily i na české stránky a my se v tomto článku podíváme, jaké změny přináší.
Na první pohled se jedná o změnu k lepšímu. Statistiky jsou přehledně uspořádané a orientace v nich je intuitivní. I na druhý pohled je změna pozitivní. Oproti původním Insights totiž získáme mnohem více zajímavých dat. Dat, která se více orientují na výkon a pomohou marketérům optimalizovat komunikaci na Facebooku tak, aby plnila stanovené cíle.
Dříve většina administrátorů stránek sledovala krom počtu fanoušků převážně metriku Mluví o tom, která však sama o sobě o kvalitě komunikace nemusí říkat úplně všechno. Co třeba pouhé kliknutí na příspěvek? Zobrazení vizuálu? I to jsou přeci akce, které mají svou hodnotu.
To, že fanoušek neklikl na To se mi líbí, ještě přeci neznamená, že daný příspěvek neviděl nebo že ho nezaujal.
A právě s tím pracuje nová verze Insights.
Zatímco dříve jste viděli u příspěvku Dosah, Zainteresované uživatele, Mluví o tom a z toho vyplývající Viralitu, nyní se na první pohled dostanete i k zajímavějším údajům jako například kliknutí na odkaz, zobrazení fotky či negativní akce spojené s příspěvkem (skrytí příspěvku, nahlášení jako spam).
Jako nejpozitivnější změnu však hodnotím fakt, že Přehledy vám jdou v práci s daty "naproti" a přináší základní vyhodnocení a doporučení. Snadno tak zjistíte, v jakou hodinu je nejlepší přispívat nebo jaký druh obsahu na vaší stránce funguje nejlépe.
Jak je z obrázku patrné, skutečně se potvrzuje, že v dosahu příspěvků na Facebooku nastaly jisté změny a čistě textové posty si vedou nejlépe. Na druhou stranu množství interakcí potvrzuje, že obrázky jsou pro fanoušky nejatraktivnější formou obsahu.
Co pro nás z tohoto konkrétního příkladu vyplývá? Například to, že budeme-li chtít udržovat na stránce aktivitu, sáhneme spíše po grafickém obsahu. Budeme-li sdílet informaci o nové akci, slevě, informaci, kterou chceme zasáhnout co největší publikum, sáhneme pouze po textovém příspěvku (neuvažujeme-li možnosti placené propagace, kdy by bylo nejvhodnější využít graficky atraktivní promovaný post).
Stejně jednoduše zjistíte, v jaké dny a v jakou hodinu máte největší šanci zasáhnout nejvyšší počet svých fanoušků.
Změnu Insights hodnotím jako krok správným směrem. Nic důležitého nezmizelo, naopak některé údaje přibyly. Zamlouvá se mi i přehlednost nového zpracování. V rámci exportovaných dat k žádným změnám nedošlo. Pokud jste tedy zvyklí vyhodnocovat komunikaci na základě těchto podkladů, nic se pro vás nemění.
Jak se líbí nové Insights vám? Podělte se o své dojmy v komentáři.