Nové Facebook Insights? Krok správným směrem!

Digichef

Nové Facebook Insights postupně dorazily i na české stránky a my se v tomto článku podíváme, jaké změny přináší.

Přehlednější, hodnotnější...

Na první pohled se jedná o změnu k lepšímu. Statistiky jsou přehledně uspořádané a orientace v nich je intuitivní. I na druhý pohled je změna pozitivní. Oproti původním Insights totiž získáme mnohem více zajímavých dat. Dat, která se více orientují na výkon a pomohou marketérům optimalizovat komunikaci na Facebooku tak, aby plnila stanovené cíle.

Dříve většina administrátorů stránek sledovala krom počtu fanoušků převážně metriku Mluví o tom, která však sama o sobě o kvalitě komunikace nemusí říkat úplně všechno. Co třeba pouhé kliknutí na příspěvek? Zobrazení vizuálu? I to jsou přeci akce, které mají svou hodnotu.

To, že fanoušek neklikl na To se mi líbí, ještě přeci neznamená, že daný příspěvek neviděl nebo že ho nezaujal.

A právě s tím pracuje nová verze Insights.

image

U každého příspěvku vidíte komplexní údaje, které vám pomohou vyhodnotit jeho úspěšnost

Zatímco dříve jste viděli u příspěvku Dosah, Zainteresované uživatele, Mluví o tom a z toho vyplývající Viralitu, nyní se na první pohled dostanete i k zajímavějším údajům jako například kliknutí na odkaz, zobrazení fotky či negativní akce spojené s příspěvkem (skrytí příspěvku, nahlášení jako spam).

Zjistěte, kdy a jak přispívat

Jako nejpozitivnější změnu však hodnotím fakt, že Přehledy vám jdou v práci s daty "naproti" a přináší základní vyhodnocení a doporučení. Snadno tak zjistíte, v jakou hodinu je nejlepší přispívat nebo jaký druh obsahu na vaší stránce funguje nejlépe.

image

Kdy přispívat a jak? I na tyto otázky vám Insights pomohou najít odpověď.

Jak je z obrázku patrné, skutečně se potvrzuje, že v dosahu příspěvků na Facebooku nastaly jisté změny a čistě textové posty si vedou nejlépe. Na druhou stranu množství interakcí potvrzuje, že obrázky jsou pro fanoušky nejatraktivnější formou obsahu.

Co pro nás z tohoto konkrétního příkladu vyplývá? Například to, že budeme-li chtít udržovat na stránce aktivitu, sáhneme spíše po grafickém obsahu. Budeme-li sdílet informaci o nové akci, slevě, informaci, kterou chceme zasáhnout co největší publikum, sáhneme pouze po textovém příspěvku (neuvažujeme-li možnosti placené propagace, kdy by bylo nejvhodnější využít graficky atraktivní promovaný post).

Stejně jednoduše zjistíte, v jaké dny a v jakou hodinu máte největší šanci zasáhnout nejvyšší počet svých fanoušků.

image

Vítaná pomoc při hledání odpovědi na otázku, kdy přispívat.

Resumé

Změnu Insights hodnotím jako krok správným směrem. Nic důležitého nezmizelo, naopak některé údaje přibyly. Zamlouvá se mi i přehlednost nového zpracování. V rámci exportovaných dat k žádným změnám nedošlo. Pokud jste tedy zvyklí vyhodnocovat komunikaci na základě těchto podkladů, nic se pro vás nemění.

Jak se líbí nové Insights vám? Podělte se o své dojmy v komentáři.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.27 z 5
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27
  • 4.27

18. července 2013