Hummingbird - další zvířátko od Googlu - nové hledání, nové výsledky

Digichef

26. září Google oslavil patnácté výročí svého vzniku v kalifornské garáži. A pokud sledujete blog Google, víte, že tyto narozeniny oslavil několika zásadními novinkami. Jednou z nich je velký update algoritmu Hummingbird (česky kolibřík). Pojďme se na tuto novinku podívat blíže.

image

Hummingbird

I když novinku...Tento algoritmus je nasazen a běží déle než měsíc, až nyní se ovšem dočkal svého odhalení. Zatím je Hummingbird určen pouze pro americký trh, ale jak víme, co je v USA, bude brzy i u nás. Takže je pouze otázka času, kdy přiletí kolibřík do České republiky. Rozebereme si tedy některé zásadní změny, které nás pravděpodobně čekají.

Hlasové hledání

Jednou z příjemných novinek je nově zadávání dotazů pomocí hlasem. Google již mnohem lépe bude rozumět dotazům, které zadáváte. Snaží se dotazy chápat v kontextu. Pokud tedy zadáte do Googlu například „How old is Barack Obama“, dostanete konkrétní odpověď přímo ve výsledcích vyhledávání, tedy „52 years (August 4, 1961)“.

Informační diagramy (Knowledge Graph)

S příchodem kolibříka najdeme ve výsledcích vyhledávání mnohem více encyklopedických informací, než jsme byli doposud zvyklí. Nově v SERPu nalezneme například nutriční hodnoty potravin, podobně jak je tomu na jejich obalu.

image

Výsledky na Google.com pro americký trh na dotaz "beef".

Srovnání dotazů

Google nově umí porovnávat dva dotazy. Pokud se například Googlu zeptáte dotazem „compare beef with pork“, dostanete srovnání jejich výživových hodnot.

Co to znamená pro SEO?

Po nasazení nového algoritmu i u nás můžeme očekávat úbytek návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání na určité typy klíčových slov. Pokud uživatelé najdou informaci rovnou v SERPU, nebudou mít důvod hledat dál. Určitě bude ovšem chvíli trvat, než se uživatelé naučí dotazy používat.

Na druhou stranu může dojít k poklesu Bounce Rate (průměrné míry opuštění stránky) a samozřejmě k nepatrnému nárůstu konverzního poměru. Protože návštěvy, které hledají pouze informace, se již vyfiltrují v samotném SERPu, kde již naleznou odpověď.

Pokud se tedy budeme držet hypotézy, že lidé budou nakupovat na internetu stále stejně jako nyní, neobával bych se toho, že tyto změny budou mít ekonomický vliv na výkon návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání.

Určitě v budoucnu bude kladen čím dál větší důraz na strukturovaná data. Google chce podávat maximum informací už v SERPu. A weby, které toto budou poskytovat, Google uvítá.

Pokud shrnu výše uvedené, za mě se jedná určitě o příjemnou změnu, která nás pravděpodobně brzy čeká. Co říkáte vy na inovaci vyhledávání Googlu? Napište nám to do komentáře.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.56 z 5
  • 4.56
  • 4.56
  • 4.56
  • 4.56
  • 4.56

8. října 2013

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Dr.Ozdi | 8. října 2013

    Kde google "encyklopedické informace" získává/nakupuje a jak je ověřuje?
    Kde google nakupuje licence k obrázkům, které u takových výsledků zobrazuje?
    Dr.

  2. Matěj Velička | 8. října 2013

    Encyklopedické informace přebírá Google z Wikipedie, kde je obsah šiřitelný pod licencí Creative Commons. Fotografie se pak tahají přímo z vyhledávání obrázků. Vetšinou první výsledky zobrazené na danou frázi. Co se týče autorsví k zobrazeným fotografiím, tak na toto téma proběhla již spousta diskuzí, např. http://www.lupa.cz/clanky/cesti-vydavatele-povolavaji-kvuli-obrazkum-proti-googlu-pravniky/.