Měření konverzí napříč účty v Google AdWords

Digichef

Před několika dny jsem vám ve své bleskovce Sledování konverzí v účtu MCC slíbila článek o tom, jak měření konverzí napříč účty nastavit, kdy bude vhodné jej využít, a jaké výhody vám to přinese. Můžete se tedy pustit do čtení.

Google před několika dny představil novinku v podobě měření konverzí napříč účty, která pomůže inzerentům sledovat výkon ve všech jejich účtech v klientském centru pomocí pouze jediné konverzní značky. Funkce je určená pro inzerenty, kteří spravující více účtů AdWords a využívají k tomu právě klientské centrum (MCC).

Výhody sledování konverzí v účtu MCC

  • Jednotný report konverzí – všechny údaje o konverzích (počet, hodnota, typ konverze atd.) získáte v jednom přehledu přímo v rozhraní Google AdWords. Nemusíte chodit do každého účtu zvlášť, protože data mohou být zobrazena přímo na úrovni MCC, a to kompletně za všechny účty. Určitě vás napadlo, že data můžete komplexně získat také přes klientské přehledy, zde však nezískáte informace o asistovaných konverzích, proklicích atd.
  • Přesnost – nižší počet kódů na vašich stránkách také snižuje pravděpodobnost nechtěného dvojího započítání konverze. Protože díky velkému množství kódů na stránce může snadněji dojít k tomu, že se tatáž konverze chybně započítá vícekrát.
  • Komplexní reporting - přehledy poskytují i informace o asistovaných konverzích jednotlivých účtů. Interakce zákazníků s jednotlivými účty je pak možné sledovat v přehledu Cesty vyhledávání napříč účty.
  • Jednodušší implementace – daná funkce by měla usnadnit implementaci konverzní značky, protože bude stačit pro všechny účty vygenerovat pouze jeden fragment kódu a ten vložit do stránek. Méně kódů pak určitě ocení i správci stránek, kteří zrovna nevyužívají pro správu kódů Google Tag Manager.

Nastavení měření

Je opravdu jednoduché. Stačí se přihlásit ke svému MCC účtu, kliknout na možnost Konverze a vytvořit konverzi. Všechny klientské účty, které používají tuto konverzi, poté uvidí u jejího názvu poznámku o názvu klientského účtu MCC.

image

Nastavení měření konverzí napříč účty

Google nám doporučuje ponechat starý konverzní kód na stránkách alespoň po dobu 30 dní (případně až 90 dní, pokud máte nastaveno konverzní okno na delší časový interval), abychom nepřišli o žádné konverze.

Měření konverze napříč účty a pro jeden konkrétní účet nebude možné používat zároveň. Pokud se tedy pro možnost měření konverzí napříč účty rozhodnete, mějte toto na paměti. Navíc změny bude možné provádět pouze na úrovni klientského centra, nikoliv v konkrétním účtu.

image

Rozdíly mezi konverzemi na úrovni MCC a úrovni konkrétního účtu

Pro koho je dané měření vhodné?

Z výše uvedeného vyplývá, že nám pro měření konverzí bude stačit jedna konverzní značka, kterou nasadíme na web (weby) a měříme konverze pod jedním MCC. Kdo by to ale chtěl využívat? Jste-li agentura, zřejmě nebudete používat jednu konverzní značku pro všechny své klienty. Kdy tedy může být vhodné tuto možnost využít? Mne napadají hned dva případy, kdybychom funkci měření konverzí napříč účty použili:

1) Jste-li například velký e-shop, který má pro každou svojí produktovou kategorii založený vlastní účet. V tomto případě budeme konverzi měřit jako prodej produktů. Konverzní značku vygenerujeme na úrovni klientského účtu a vložíme ji do stránky, která se zobrazí po provedení objednávky. Budeme tak mít v jednom reportu na úrovni klientského centra přehled o celkovém počtu provedených konverzí za celý e-shop a v každém účtu potom uvidíme počet konverzí za danou produktovou kategorii. Navíc z reportu Cest vyhledávání můžeme analyzovat asistované konverze a zjistit tak, jak se na provedených konverzích podílely ostatní účty.

2) Provozujete-li např. komplex hotelů a pro každý hotel máte vlastní doménu. Pro každý hotel pak máte založený vlastní účet Google AdWords a ty sloučené pod klientským centrem. Vaším hlavním cílem na všech stránkách jsou provedené rezervace. Vygenerujeme tedy konverzní značku a vložíme ji do každé stránky u každého hotelu po provedení rezervace. V přehledu klientského centra pak můžeme sledovat celkový počet provedených rezervací za všechny hotely dohromady.

Určitě vás napadne mnoho dalších využití, a proto budu ráda, když se s námi o ně podělíte v komentářích pod článkem.

Zdroj: Nápověda Google AdWords.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.83 z 5
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83
  • 4.83

22. října 2013