Ohlédnutí za Marketing Festivalem 2013

Ve dnech 22 – 23. 11. 2013 se v Janáčkově divadle v Brně sešlo přes tisíc diváků na Marketing Festivalu 2013. Celý program byl nabitý řadou zahraničních řečníků a zajímavých přednášek, které byly navíc doplněny o praktické workshopy. Ve dvou dnech jsme se tak měli možnost dozvědět, jaké jsou nyní trendy v internetovém marketingu a na co se připravit v roce 2014.

Marketing Festival, alias největší online marketingová konference ve střední Evropě, je dílem Jindřicha Fáborského, online marketéra a lektora. Musíme jeho snahu velmi ocenit, protože pokud se jako marketér v Čechách chcete dozvědět něco o tom, jak se internetový svět rozvíjí, musíte většinou navštívit konference v zahraničí nebo sledovat nejrůznější zahraniční blogy a stránky.

image

Náš offline tweet z Marketing Festivalu

Program prezentací byl vyvážený a velmi komplexní. Určitě si zde našli své jak nadšení laici, majitelé firem, tak marketingoví specialisté. Zazněly zde přednášky na témata webové analytiky, tvorby obsahu webových stránek, reklamy na internetu, sociálních médii či optimalizace pro vyhledávače.

S kým jsme měli na festivalu tu čest?

Po oba dny jsme měli možnost si vyslechnout celkem 20 spíkrů a navštívit až 10 tematicky rozdílných workshopů. Pro vaši představu jsme udělali stručný výtah podle nás toho nejdůležitějšího z několika přednášek.

Keynote: Jak se přizpůsobit změnám algoritmu Google? Jaká bude budoucnost vyhledávání a online marketingu? Cyrus Shepard, SEO Konzultant a Webový stratég.

Cyrus Shepard nám představil, jaká bude asi budoucnost hledání na internetu a jaké změny čeká SEO. Přednáška nám ukazuje, jakým směrem se vydává vyhledávání na Google.

Hlavní poselství z přednášky:

  1. Přejděte od klíčových slov ke konceptům.
  2. Budujte autoritu – buď tím, kdo uživateli poskytne o hledaném tématu všechny dostupné informace.
  3. Snažte se o pozitivní citace (odkazy).

Volně dostupná prezentace: Cyrus Shepard - How to Survive the Google Earthquake

Jak se vypořádat s (Not Provided), Michael King, specialista inbound marketingu

Přednáška Michael Kinga přinesla odpovědi na to, jak se vypořádat s tím, že Google přestal zobrazovat data o klíčových slovech z přirozeného vyhledávání. Kdo očekával jednoduché řešení v podobě, stačí kliknout zde a zde a klíčová slova budete moci opět získat, bude zřejmě zklamán. Odpovědí Kinga na jeho otázku – Jak se vypořádat s (Not Provided) - je jasná. Zní: hledat nové cesty k porozumění potřeb návštěvníků přicházejících z vyhledávačů.

Hlavní poselství z přednášky:

  1. Nevažte své činnosti pouze na klíčová slova, pracujte i s jinými metrikami.
  2. Poznejte vaše uživatele a vytvořte si persony, které je zastupují .
  3. Pracujte s kohortami a segmentací.

image

Reakce Michaela Kinga na (Not Provided) je "No a co?"

Volně dostupná prezentace: Michael King - How I Solved (Not Provided)

Pokročilé strategie tvorby obsahu, Kate Morris, SEO konzultant

Kate Morris začala svojí přednášku výstižným heslem „Content is the king“ a následovala tím, že obsah nemusí být výsadou jen velkých firem s obrovskými rozpočty. Základním principem, jak už zmiňovali i jiní přednášející, je poznat své publikum a pro něj obsah tvořit. Nepředstavujte si ale pod pojmem obsah jen hory textu. Kvalitní obsah tvoří také obrázky, zvuky, videa či různé kombinace všeho dohromady.

Hlavní poselství z přednášky:

  1. Nebuďte uvěznění v bublině svých přátel, spolupracovníků.
  2. Nebojte se psát i o tom, co již bylo několikrát napsáno.
  3. Piště konkrétní obsah pro konkrétní osobu – využívejte persony.

Volně dostupné prezentace:

Problematika měření konverzí ve světě Multi-Channel, Multi-Device, Multi-Platform, Matthias Bettag, Expert na digitální analytiku

Matthias Bettag, zkušený webový analytik z Berlína, hovořil o tom, jak bude do budoucna nesutále více potřebné přizpůsobovat vícekanálové a multiplatformní měření, protože počet zařízení s přístupem na internet rok od roku na osobu roste.

Hlavní poselství z přednášky:

  1. Segmentujte vaše publikum a jejich záměry.
  2. Spoléhejte na svá vlastní data.
  3. Nástroje vám mohou pomoci, ale konečné rozhodnutí je vždy na vás.

KISSmetrics: 400 000 návštěv / měsíc: jak vytvořit skutečně úspěšný firemní blog?, Neil Patel, spoluzakladatel KISSmetrics, Crazy-Egg, marketér

Stejně jako Kate Moriss, i Neil Patel, nám ve své přednášce stačil ukázat, že na to, abychom na svůj web (blog) přivedli tisíce návštěvníků, nemusíme vždy nutné vynaložit horentní sumy peněz. S dobrým obsahem to totiž může jít „zdarma“. Bude vás to stát pouze čas pochopit, kdo jsou vaši zákazníci, kde se vyskytují a jak je zapojit.

Hlavní poselství z přednášky:

  1. Co funguje někde, nemusí fungovat jinde.
  2. Testujte, testujte a testujte.
  3. Nabídněte uživatelům přehledné a detailní řešení problému.

image

Neil Patel radí tvořte obsah, který učí

Volně dostupná prezentace:

Neil Patel - Step-by-step Content Marketing

Náplň konference, skladba účastníků i organizace byla velmi vydařená a upřímně doufáme, že se můžeme těšit na Marketing Festival 2014, neboť Internet nikdy nespí a neustále se posouvají jeho možnosti. Pro ty z vás, co neměli možnost se festivalu účastnit, připravili organizátoři alespoň záznam videí, které je možné si zakoupit na oficiálních webových stránkách Marketing Festivalu.

Na závěr je potřeba podotknout poselství, které si í z celého Marketing Festivalu odnášíme – Na internetu nemůžete být úspěšní, pokud nepochopíte své návštěvníky a zákazníky..

  • Celkový průměr hodnocení: 4.33 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

3. prosince 2013

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné