Nový vzhled Facebook stránek

Digichef

Sociální síť Facebook začíná postupně převádět stránky na nový vzhled, který je konzistentní se vzhledem stránek v mobilních zařízeních a s novou podobou kanálu novinek. Součástí této změny je také úprava administrátorského rozhraní a zdůraznění nových statistických metrik.

image

Nový vzhled Facebook stránek

Rozložení hlavních identifikačních prvků stránky – profilové a cover fotografie zůstalo zachováno. Směrem dolů se to už ale změnami jenom hemží. Zmizel celý pruh pod cover fotkou, který obsahoval sekci Informace a ikony pro Fotky, počet hodnocení To se mi líbí a jednotlivé aplikace.

Informace vlevo, příspěvky vpravo

Celý design stránky je nyní rozdělen na dva sloupce, vlevo je užší informační sloupec, doprava se potom chronologicky řadí všechny příspěvky stránky. Řazení příspěvků do jednoho sloupce je z mého pohledu rozhodně změna k lepšímu, předchozí systém, ve kterém byly příspěvky na přeskáčku vlevo a vpravo, měl k přehlednosti rozhodně daleko.

image

Nová pozice aplikací na stránce

Mezi jednu z nejdiskutovanějších změn patří přesunutí ikon aplikací z prominentního prostoru pod cover fotkou do méně exponovaného prostoru v levém sloupci. Tato změna není příliš významná například pro soutěžní aplikace, do kterých byla většina uživatelů vedena přes odkaz ve statusech nebo PPC reklamou. Statické záložky, které mimo jiné také utvářely určitý jednotný vizuální dojem stránky, ale touto změnou dotčeny určitě jsou.

Do stejného prostoru je také přesunuta sekce s příspěvky ostatních uživatelů, jejich hodnocením a dalšími informacemi. Speciálně u příspěvků ostatních uživatelů je uklizení vlevo dolů celkem nečekané, zvláště stránkám s rizikem častějšího výskytu kritických příspěvků to však asi vadit nebude.

Změny v administrátorském rozhraní

Změna Facebook stránek se netýká pouze části viditelné pro běžného uživatele, i správci stránek si budou zvykat na nové rozhraní. První velkou změnou je odstranění celého Panelu pro správu, který dříve vyplňoval velký prostor nad samotnou cover fotkou. Nyní je zde jen několik navigačních odkazů - Page, Activity, Insights a Settings.

image

Statistické okénko This week

Druhou nejvýznamnější změnou je statistické okénko This week, ve kterém nám jsou nyní zobrazovány metriky, které Facebook považuje za důležité, konrétně počet nových fanoušků a celkový dosah za týden. Právě důraz na metriku celkového týdenního dosahu považuji za velmi zajímavou, především v kontextu posledních měsíců, které se točily kolem neustálého snižování dosahů jednotlivých příspěvků. Hodnota celkového týdenního dosahu bude zřejmě mít menší výkyvy než jednotlivé příspěvky a mohlo by díky ní být jednodušší dlouhodobě posuzovat úspěšnost stránky.

V souvislosti se změnami ve vzhledu stránky také můžeme zmínit metriky Mluví o tom a Byli tady, které zřejmě zmizí v propadlišti dějin, jelikož se nikde na stránce už nezobrazují.

Celkový dojem? Pozitivní

Některé dílčí úpravy sice nejsou úplně ideální, jako například přesunutí příspěvků ostatních uživatelů, ale myslím, že Facebook ještě může tyto detaily postupně upravovat. Také součásti informačního sloupce, jako třeba návrhy stránek Lidem se také líbí, mohou být průběžně měněny. Změna vzhledu se ale celkově Facebooku dle mého názoru skutečně povedla a stránka je nyní přehlednější. A to jak pro uživatele, tak také pro administrátory.

Jak se líbí nový vzhled stránek vám?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

24. března 2014

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Val | 24. března 2016

    Dobrý den,
    nevíte jak zrušit na FB v levém sloupci návrhy stránek Lidem se také líbí?
    děkuji

  2. Martin Dráb | 24. března 2016

    Dobrý den, u stránky rozklikněte Nastavení -> Obecné -> Návrhy podobných stránek. Když možnost nezaškrtnete, vypnou se návrhy na podobné stránky. Recipročně se u stránek třetích stran vypne doporučování na stránku vaši. Mějte se.