Proč nevidím svou reklamu ve vyhledávači?

Digichef

Také jste si někdy položili tuto otázku? Hledali jste své reklamy v českých vyhledávačích a nepodařilo se vám je najít i přesto, že se zdálo vše správně nastavené? Pojďme si spolu projít nejčastější příčiny nezobrazování reklam. Na první pohled se mohou zdát banální, ale právě proto si je mnohdy neuvědomíme.

Je v pořádku nastavení reklamního účtu?

Na úrovni účtu je třeba zkontrolovat hlavně kredit. Někdy může platba cestovat až několik dní. Jeden den zaplatíte, druhý den spustíte a nic! Reklamy se nezobrazují :-(. Opravdu kredit dorazil do reklamního účtu, nevyčerpal se? V AdWords účtu toto zjistíme přímo na domovské stránce, nebo ještě v záložce fakturace. V Skliku vidíme stav kreditu Peněženky též bezprostředně po přihlášení. V AdWords můžeme také platit pomocí platební karty online. Tudíž je třeba zkontrolovat, zda jsou potřebné finance na uvedené platební kartě :-).

image

Informace o výši kreditu na domovské stránce AdWords

image

Informace o výši kreditu v záložce fakturace v AdWords

image

Informace o výši kreditu v Peněžence Skliku

Co brání zobrazování reklam v nastavení kampaně?

V kampani jsou kliky i zobrazení a ve vyhledávači jste se nikdy nenašli? Co nastavení vyhledávání a kontextu? Určitě zkontrolovat, zda je vyhledávání zapnuto :-). Rozhodně také musíme velkou váhu přiřadit kontrole denního rozpočtu. Pokud je příliš nízký, reklamy se zobrazují zřídka. Sklik a v základním nastavení i AdWords reklamy zobrazují v takové frekvenci, aby denní rozpočet co nejlépe rozložil do celého dne. Sklik doporučuje nastavení denního rozpočtu k ceně za klik minimálně v poměru 100:1. V AdWords je nutné zkontrolovat ještě způsob zobrazování, protože si zde můžeme nastavit akcelerovanou metodu, díky které se reklamy zobrazují tak rychle, jak to jde, bez ohledu na výši rozpočtu. Je tedy možné, že se rozpočet vykliká už během rána a reklamy se po celý zbytek dne nezobrazují.

image

Nastavení zrychleného zobrazování reklamních textů

V nastavení kampaně bychom měli dále zkontrolovat geo cílení. Je totiž možné, že se snažíme najít naši reklamu ve vyhledávači, zatímco jsme mimo oblast jejího cílení.

Při hledání reklam z kampaní AdWords je potřeba dát pozor na to, abychom vyhledávali na doméně Google, na kterou cílíme. Geografické cílení ale funguje i s pomocí IP adres. Geolokace IP adres bohužel není moc přesná, můžeme tedy být podle IP adresy lokalizováni v jiné zemi, než se nacházíme. Pokud na tuto zemi necílíme, svou reklamu neuvidíme.

A v sestavách je vše, jak má být?

Na první pohled mohou kampaně vypadat aktivní, ale nejsou sestavy uvnitř pozastavené :-)? A co klíčová slova, stačí nám nastavená cena za klik? Toto jsou další z příčin, které zabraňují zobrazování reklam. Pokud je cena za proklik nižší než minimální požadovaná, klíčová slova pak nejsou aktivní.

Nakonec je třeba ještě mrknout na samotné reklamy, jestli nejsou pozastavené či dokonce zamítnuté.

Hledám se pořád dokola a už nejsem na Googlu vidět

Pokud se neustále zkoušíte hledat, jistě se spolu shodneme na průběhu celé „akce“:-). Nejprve si vyberete klíčové slovo z kampaně. Zadáte ho do vyhledávače. Hurá! Vidím svou reklamu. Pak znovu kliknete na tlačítko „Hledat,“ pak ještě jednou a ještě znovu a pořád dokola. Nejdříve zmizel podbarvený rámeček s prémiovými pozicemi reklam … A najednou, reklamy nikde? Co se stalo? Jednoduché vysvětlení. Vyhledávač vyhodnotil reklamy jako pro vás nezajímavé. Zařadil si vás do škatulky „neklikači“ a přestal vám je zobrazovat. Nechce vás s nimi otravovat :-). Takže pokud se snažíme kontrolovat pozice přímo ve vyhledávači a ne v reklamním systému, některé reklamy se postupně přestanou zobrazovat.

image

První pokus hledání dotazu: "lcd tv"

image

Několikátý refresh hledání dotazu: "lcd tv"

Co s tím? Dá se přeci jen podívat na svou reklamu jinde, než v reklamním systému? Ano, dá. Pomocí nástroje Google Ad Preview, který ještě navíc neovlivní naše statistiky!

image

Nástroj pro náhled reklam Google Ad Preview

Možná jsem tím i částečně odpověděla na otázku, proč svou reklamu nevidím v práci, ale doma ano. Každopádně, pokud stále nemůžete najít svou reklamu, mějte na mysli tyto body, které je třeba vždy zkontrolovat! Když nebudete vědět, co zkontrolovat jako první, řiďte se heslem: „Peníze jsou až na prvním místě“:-). Vždy tedy nejprve zkontrolujte kredit, rozpočty, nastavené ceny za klik. Až pak se pusťte do podrobnějšího bádání.




  • Celkový průměr hodnocení: 4.43 z 5
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43
  • 4.43

21. prosince 2010

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. JaroslavUrban | 21. prosince 2010

    Naprosto úžasný článek a myslím si, že někteří lidé by si ho měli přečít povinně ;-)
    Přiznám se, že bych ho lépe nenapsal...

  2. Lukáš | 21. prosince 2010

    Geniální, povinná četba pro všechny klienty. Jak agenturní, tak přímáky:)

  3. Martin Kindl | 22. prosince 2010

    Dobrý den,
    shoduji se s kolegy a musím pochválit článek i konstatovat smutný fakt, že existuje spousta lidí, kteří by si toto rozhodně měli přečíst.
    Nicméně ještě mě napadá, že kromě Geo cílení by bylo dobré zkontrolovat i nastavení jazykové ;-)
    To jen takový malý postřeh.

  4. Petr Ferez | 11. ledna 2011

    Trefný článek... Sám bych to lépe nenapsal