IAC 2014: Letmé postřehy z konference o internetové reklamě

Pokaždé, když kliknete na prohlížeč, je to jako kdybyste otevřeli spíž a vyndali suchou housku. Jak se postupně budete s houskou pohybovat po bytě a okusovat ji, na různých místech po vás budou zůstávat drobky…

… Vaše partnerka pak přesně pozná, kam vedly vaše stopy z kuchyně. Ví, že jste tu housku uždibovali v posteli a že jste si pak s ní sedli k televizi. Internetová reklama je jako vaše partnerka, která ví, že máte rádi housky. Ví, kam si pro ně chodíte, a taky ví, kde si je vychutnáváte nejraději.

Reklamy ve vyhledávačích (a naše partnerky) nás znají lépe, než známe my sami sebe a plíživými kroky nás pronásledují, aby na nás pak mohly vybafnout se slovy "Já vím, že jsi snědl tu housku!" a jedním dechem dodají "Ale příště si jí aspoň namaž marmeládou a vezmi si talíř."

Letošní IAC byl o těch našich houskách, byl o příchutích marmelád a byl o barvě talířů, které se podle reklamy ve vyhledávači k housce perfektně hodí.

image

Máte rádi housky?

Úvodního slova se ujal Ján Simkanič z Internet Info, který se se svým mentálním cvičením snažil přiblížit situaci, že jsme mrtví a všechno kolem nás se děje bez nás. Celá přednáška už je k přečtení na Lupě.

Po depresivním zahájení celý sál rozzářila energická dáma Vanda Wolfová, která na sebe letos v lednu upozornila v souvislosti s odchodem z vedení Ogilvy. Po 22 letech zamířila do Googlu. Hned v úvodu řeči se přiznala k tomu, že nerozumí technologiím, což její přednášku příjemně polidštilo. Nezasypala nás hromadou čísel, která si lidé s aktivnější pravou hemisférou nemají šanci uchovat déle, než tři sekundy, ale citovala své klienty a popisovala ukázky odvedené práce.

image

Vanda Wolfová

Při prvních slovech Jana Řežába, šéfa Socialbakers, už se ale vědělo, že tohle bude jedna z nejlepších přednášek celé konference. "Sociální marketing na českém trhu vůbec neexistuje", rozhodl se tvrdit a svůj názor hned zdůvodnil. Podle Řežába se české firmy příliš soustředí na počet fanoušků, neumí pořádně cílit a rády viní Facebook za pokles dosahů. To přitom není chyba algoritmu, ale uživatelé prostě jen začali sledovat daleko více obsahu. Řežábova prezentace, která se velmi vtipně dotkla i Komerční banky ("KB má více zaměstnanců, než fanoušků na Facebooku.") je už nyní k nahlédnutí na slidesharu.

image

Jan Řežáb

Další přednáška, která mě udržela v pozoru, byla o nativní reklamě (Adam Javůrek, Economia). Co je to nativní reklama? Samozřejmě buzzword. Nativní reklamu v současnosti představují PR články, ale ono reklamní sdělení už není na první pohled čtenářům zřejmé, protože články se zabývají zábavnými tématy. Podle výzkumu prý více jak 50 % lidí ani nechápe sousloví "sponsored content". Javůrek uváděl některé příklady z webu Buzzfeed.com.

(Přiznání: Sama buzzfeed.com sleduju prakticky denně a přestože mi bylo jasné, že z něčeho se ten web uživit musí, nikdy jsem ze stránky neodešla znechucená sponzorovaným obsahem).

Javůrkova prezentace je také k nahlédnutí.

Perličkou mezi přednášejícími byl Jan Suda, kterým se bavím opakovaně. Věnoval se tomu, proč jsou interneťáci ostatním k smíchu a v jeho řeči se většina přítomných našla. Interneťáci střílí kolem sebe výrazy jako ROI, RTB, CPC, ale ať si zkusí zajet za babičkou na vesnici a vysvětlit jí, čím se živí. Suda měl plný sál, který rezonoval smíchem, což se ostatním přednášejícím povedlo málokdy.

image

Jan Suda

V odpoledních hodinách už dostala slovo naše Verča Brindzová s přednáškou o chytřejší správě kampaní Adwords a o tom, jak mohou AdWords skripty pomoci ke snížení nákladů na provoz, což se hodí zejména, pokud vlastníte rozsáhlý Google AdWords účet nebo jste agenturní specialista spravující desítky a stovky klientů zároveň.

image

Verča Brindzová: Chytřejší správa kampaní

Letošní ročník IAC byl mým prvním, proto nemohu porovnávat kvalitu programu s předchozími, ale prostor dostala jak témata odborná, určená úzké skupině lidí, tak témata obecnější, která přilákala velkou masu.

image

PA & WA team leader Veronika Brindzová a general manager Sandra Gligić

  • Celkový průměr hodnocení: 4.6 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

25. dubna 2014

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné