Tematický linkbuilding aneb Topical Trust Flow

Digichef

Mantra současného linkbuildingu je akcent na přirozený odkazový profil, kvalitní obsah webu a důvěryhodnost, historii, popularitu. Jednoduše řečeno autoritu domény, ze které usilujeme o zpětný odkaz. To, co tu bylo ale už od pradávna, tedy alespoň před 5 lety, kdy jsem přišel do tohoto rychle měnícího se oboru, je tematická příbuznost obsahů. To bylo, je a pravděpodobně i s rychle měnícím se internetem stále bude platné.

Tematická příbuznost odkazů je jedním ze základních faktorů, které hodnotíme u každého webu. Je to totiž jeden ze základních ukazatelů toho, zda je odkazový profil přirozený, nebo uměle vytvořený. Což může nebo už možná mohlo webu způsobit nemalé problémy ve formě penalizace ze strany vyhledávačů. Zkrátka tematická příbuznost webů v odkazovém profilu je dnes již povinnost.

Analyzuj a jen analyzuj

Nejjednodušší a nejpřesnější způsob jak zjistit, jaké domény na vás směřují, je zcela určitě manuální kontrola každého webu v profilu. To je samozřejmě ale také nejvíce časově náročné. Projít odkazový profil o stovkách až tisících domén může trvat i hodiny práce.

Existuje nástroj, který nám může v tomto pomoci? Automaticky identifikovat téma odkazujících stránek a vytvořit strukturu oborů, ze kterých se odkazový profil skládá? Respektive které obory náš web doporučují? Pojďme se podívat na novou featuru Majestic SEO - Topical Trust Flow.

image

Majestic SEO, nástroj pro analýzu zpětných odkazů.

Topical Trust Flow

V průběhu minulého týdne Majestic SEO, nástroj na analýzu zpětných odkazů, uvedl po dvou, z mého pohledu úspěšných metrikách (Trust Flow a Citation Flow), další metriku pojmenovanou Topical Trust Flow. O co přesně jde?

Pokud budeme přesní, nejedná se o novou metriku. Jedná se pouze o rozšíření již známé metriky Trust Flow. Nástroj nyní dokáže Trust Flow rozdělit po kategoriích. Řekne nám, jak je web vlivný a důvěryhodný v určitých oborech. Dle vyjádření Dixona Jonese dokáže Majestic SEO rozeznat až 1000 různých kategorií (oborů). Výhodou metriky je, že Majestic SEO hodnotí každou stránku zvlášť. Lze tak jednomu webu přidělit více kategorií. Metrika je dostupná všem platícím zákazníkům Majestic SEO.

image

Topic Trust Flow webu www.auto.cz.

Pojďme se podívat na Topical Trust Flow webu www.auto.cz. Výše můžete vidět, že největší Trust Flow má web v oboru novinky, tedy noviny, magazíny a e-magaziny. Dalším silným oborem je motosport a tenis. Dále umění, zejména komiksy a hudba. V neposlední řadě business, tedy finanční a obchodní služby. Co z toho vyplývá? Domény odkazující na tento web budou velmi pravděpodobně obsahově blízko těmto tématům. Dle obsahu webu www.auto.cz lze tak na první pohled říci, že odkazový profil obsahuje relevantní zpětné odkazy.

  

Ruční analýzu nikdy nenahradí sebelepší nástroj. Nicméně jsem přesvědčen, že tohle je velmi užitečná novinka, která opět pomůže se na první pohled lépe zorientovat v odkazovém profilu webu. Ostatně o tom svědčí i zatím pozitivní ohlasy, které se šíří v odborné komunitě.

  • Celkový průměr hodnocení: 4.75 z 5
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75
  • 4.75

30. dubna 2014