Přichází revoluce v podání +Post Ads?

Digichef

Představte si, že vytvoříte příspěvek na sociální síti… Běžná aktivita. A co takhle, když ho promujete? Tento příspěvek pak uvidí mnohem více uživatelů v rámci dané sociální sítě. A nyní si představte, že ho neuvidí pouze tito uživatelé, ale zobrazí se v celé síti Google Display Network. Ano, Google rozjel revoluci – propojil sociální síť Google+ s GDN pomocí reklam +Post.

Jak jsem již informovala ve svých bleskovkách, od dubna spustil Google nový formát reklam +Post. Jak tyto reklamy fungují, můžete je tvořit, a co vůbec lze propagovat?

image

+Post Ads

Základem tvorby +Post Ads jsou příspěvky, které vytvoříte na sociální síti Google+. Jedná se o úplně běžné příspěvky, které obsahují veškeré sociální prvky jako komentáře a +1. Pokud však tento příspěvek využijete pro tvorbu reklamy, získáte nový rozměr propagace – dosáhnete zobrazování na úplně cizích stránkách. Již se nebudete vyskytovat pouze na vašich stránkách Google+, ale začnete se zobrazovat v rámci sítě Google Display Network. Navíc si můžete vybrat z více velikostí reklam a také, zda chcete, aby se v rámci reklamy zobrazovaly i veškeré komentáře k danému příspěvku.

Začneme tedy od začátku. Nejdříve si musíme ujasnit, zda vůbec z vašich příspěvků lze vytvořit reklamu. Pokud splníte následující požadavky, gratuluji, můžete +Post využívat:

  • Máte alespoň 1000 sledujících na stránce Google+.
  • Obsah vašeho příspěvku by měl být pro dané publikum relevantní.
  • Jste přihlášení ke sdíleným doporučením stránek Google+.

Pokud jste prošli základními požadavky, je nutné si zvolit, jaké příspěvky chcete propagovat. Chcete promovat nejnovější příspěvek, či libovolný? Google vám dává na výběr. Lze také využít automatické nastavení dle stanovených kritérií tak, že se na Google vždy vytvoří reklamu z posledního příspěvku, který jste na sociální síti Google+ publikovali. Můžete si tak zajistit téměř nepřetržitou reklamu bez větší časové investice. Na druhou stranu však ztrácíte úplný přehled nad obsahovou stránkou kampaně.

Reklamy +Post umožňují nejen propagaci běžného textového, či obrázkového příspěvku, ale také videí a událostí Hangouts On Air.

image

Audi +Post Ads

Při vytváření reklam z příspěvků Google+ můžete využít doporučených postupů, které naleznete v Google support. U texu reklam je důležité, aby již první slova vybízela k akci, u obrázků se doporučuje vysoké rozlišení a především propagace pouze těch, na které máte oprávnění.

Chcete zvýšit dosah svých videí? Žádný problém, reklamu z příspěvku vytvoříte i z libovolného videa na YouTube, který zveřejníte na Google+. Doporučuje se však nahrání vlastní miniatury, aby výsledná statická bannerová reklama více zaujala. Pokud vše vytvoříte správně, vaše video se bude vyskytovat jako doposud na YouTube, Google+ a nově i v rámci celé GDN! A tímto nabídka +Post Ads nekončí.

image

Toyota +Post Ads

Dostáváme se k nejzajímavější části – Hangouts On Air. Na základě tvorby reklam z příspěvků můžete propagovat tuto událost ve třech fázích. První fáze zahrnuje období před začátkem přenosu, kde uživatele nalákáte a umožníte jim, aby se přidali na stránku události. Samotný Hangout v přímém přenosu spadá do druhé fáze. Google tedy umožňuje sledování vašeho přenosu přímo z reklamy, aniž by museli opustit webovou stránku, kde se nachází. Poslední fáze reklamy umožňuje zhlédnout záznam daného Hangoutu. Pouze pro shrnutí, bavíme se zde o Hangoutech, které se můžou uživatelé podívat v přímém přenosu, či jako záznam, na jakékoliv stránce v Google Display Network.

image

Hangouts On Air

Co tedy Google svými novými +Post Ads dokázal?

Pokud bychom dosud chtěli porovnávat Facebook se svými 3,8 miliony a Google+, který v České republice využívá 400 tisíc uživatelů, dospěli bychom jednoznačné odpovědi – vítězství Facebooku jak z hlediska uživatelů, tak i reklam. Google+ však nyní opustil koryto sociálních sítí, rozlil se do rozsáhlé reklamní sítě Googlu a propojil tak jejich drobné i větší toky v jeden komplexní fungující reklamní systém. Jak se zachová Facebook, dokáže vůbec takovému systému konkurovat?

  • Celkový průměr hodnocení: 4.71 z 5
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71
  • 4.71

21. května 2014