Soutěže na Instagramu? Proč ne!

Digichef

Instagram zatím v České republice stojí trochu na okraji zájmu marketérů a firem. Na dotaz, proč ho zatím nevyužívají, by vám zřejmě většina odpověděla, že o něm sice vědí, ale je tam malá cílová skupina a nevidí v zapojení této sítě významnější přínos. Podle mně je to škoda.

Koho můžeme na Instagramu najít

Podle statistik projektu Obrazení.cz, který monitoruje český a slovenský Instagram máme aktuálně přes 77 tisíc uživatelů. Podle autora projektu Josefa Šlerky je však ve skutečnosti českých a slovenských uživatelů na Instagramu až 200 tisíc. A co o nich například víme?

  • 90 % je ve věku 15 - 30 let
  • vyrovnaný podíl mužů a žen
  • převážně z větších měst
  • uživatelé jsou aktivní a rádi se předvádějí
  • vlastní kvalitní smartphone

image

Instagram má v mobilu celosvětově přes 200 milionů uživatelů

Proč využít při působení na Instagramu soutěže

Značky se při vstupu na Instagram budou potýkat především s otázkou, kde získat relevantní followery, pro které by obsah vytvářely a se kterými by komunikovaly.

Právě to je ideální zadání pro soutěže - nechte uživatele vyfotit se s vaším výrobkem, na nějakém místě nebo při zvolené činnosti. Fotku označí vaším #hashtagem a je to. Nic víc v tom není, ještě zvolit vhodnou mechaniku výběru vítězů, například kombinaci "lajků" a odborné poroty a povědomí o vašem účtu na Instagramu začíná růst.

Ale i v případě, že nechcete provozovat firemní účet, můžete Instagram využít k pořádání soutěží. Příkladem je náš klient Allianz pojišťovna, která svoji soutěž realizuje na stránce FocenoMobilem.cz. Uživatelé mají za úkol do 14. 8. nahrávat fotografie s hashtagem #allianznacesty, ty nejlepší podle hlasování uživatelů pak získají hodnotné věcné ceny.

image

Instagram soutěž Allianz pojišťovny

Tyto soutěže mají za cíl především budování povědomí o značce, soutěžní příspěvky s hashtagem společnosti totiž uvidí všichni uživatelé, kteří daného soutěžícího sledují. Podle údajů z Obrazení.cz má polovina uživatelů více než 74 followerů, i při zapojení několika stovek uživatelů tak celkový zásah může jít do tisíců uživatelů.

Další dopad mohou mít soutěže i na zajištění konverzí – v případě Allianz pojišťovny to je výzva ke stažení jejich mobilní aplikace pro cestovatele, která je zde ale spíše sekundárním cílem.

Zeptali jsme se na zkušenost přímo u klienta

Jiří Nový, který je v Allianz pojišťovně zodpovědný za online a také launch mobilních aplikací dodává:

„Protože pojištění zatím není žádný sexy-zábavný produkt, který by dokázal žít úspěšným životem na sociálních sítích, tak naši aktivitu v online prostředí věnujeme spíše jiným směrem. Naštěstí naše mobilní aplikace jsou úplně jiný příběh. Primárně v nich jde o edukaci a zábavu (pojištění je v nich bráno jen jako doplněk).

Chtěli jsme tedy vyzkoušet něco kreativního, a proto jsme ve spolupráci s focenomobilem.cz spustili na Instagramu jednoduchou soutěž pro milovníky krásných fotek a majitele smartphonů a během 1 dne jsme měli přes 100 příspěvků. Jak je vidět, tak i Instagram má u nás silnou základu, teď je jen otázkou, jak ji reálně pro značky využít.“.

Zúčastnili jste se už někdy soutěže na Instagramu?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

30. července 2014