CPEx začíná zavádět cílení na konkrétní uživatele

Digichef

Podle aktuálního článku na Lupě začíná Czech Publisher Exchange přicházet s něčím, co je v rámci RTB na západ od nás celkem běžná záležitost, ale u nás to dosud chybělo. Projekt se jmenuje CPEx Audiences a obecně se jedná o možnost cílit RTB kampaně na inzerentem specifikované množiny uživatelů (resp. jejich cookies).

image

Cookies, obr. twindots.com

Typů cílení má být k dispozici více: muži/ženy v kombinaci s určitým počet zobrazení stránek v určité kategorii a pravděpodobně další podobné, cílení na základě chování uživatelů na internetu či v článku blíže nespecifikované "matematické modely". Tato služba nebude samozřejmě zadarmo, její zpoplatnění bude probíhat formou price floors, podobně jako to můžeme znát z private marketplaces.

Pokud odhlédnu od problematiky ochrany soukromí, vypadá to dle mého názoru velmi slibně.

Ondra Salamon

21. října 2014