Multi-product Ads na Facebooku

Digichef

Určitě jste si už všimli formátu reklam na Facebooku, který promuje více než jeden produkt. V únoru Facebook vypustil do světa informaci, že si tyto Multi-product Ads budou moci inzerenti vytvořit sami v Power Editoru. Jak tyto reklamy fungují a jak je vytvořit?

26. června 2014 - Facebook poprvé přestavuje Multi-Product Ads, které je možné vytvořit přes API. Pokud jste poctivě pročetli celý článek, na konci byla zmínka o začlenění tohoto formátu v budoucnu do other ads interfaces. Tento slib Facebook dodržel, v druhé polovině února jsme vás mohli v bleskovce potěšit, že lze Multi-Product Ads vytvořit v Power Editoru.

K čemu slouží Multi-Product Ads?

Nabízíte ve svém e-shopu více než 1 produkt? Jestliže ano, určitě stojí za to produktové reklamy vyzkoušet. Pokud jste dosud chtěli komunikovat více produktů, museli jste využít také více reklam. V tuto chvíli však v rámci jedné reklamy můžete inzerovat více produktů s tím, že každý má svou vlastní dopadovou URL, titulek, popis i obrázek.

image

Multi-Product Ad - Profizoo

Při tvorbě reklam je důležité si uvědomit, s jakými produkty a na koho je žádoucí cílit. Máte aktuálně akční nabídku na vybranou značku? Využijte remarketingu a zobrazte reklamy pouze uživatelům, kteří na webu navštívili sekci s touto značkou. Pohrát si tedy můžete nejenom s cílením na základě vlastního okruhu uživatelů, ale také využít zájmy či chování uživatelů.

Můžete také vyzkoušet dynamicky generované reklamy, které fungují na základě XML feedu . Jelikož však tuto možnost nemáme zatím dostupnou (FB nám slibuje, že již brzo budeme), vyzkoušela jsem zatím pouze ruční výrobu.

Tvoříme Multi-Product Ad

Zvolila jsem trochu netradiční využití reklamy. Zatímco vy budete nejpravděpodobněji tvořit reklamy pro výrobky a zboží, ukážu vám tvorbu na našich pracovních pozicích, které aktuálně v Sunu nabízíme.

Jak jsem se již zmiňovala výše, tvorba tohoto formátu je dostupná pouze přes Power Editor. Před kliknutím na „Vytvořit reklamu“ si nezapomeňte stáhnout případné změny do Editoru.

image

Kampaň pro Multi-Product Ads

Důležité je vědět, že reklamy lze tvořit pouze v kampaních, které jsou vytvořené za účelem "kliknutí na web". Pokud tedy vytvoříte kampaň "konverze na webu", tvorbu multi produktové reklamy budete v Editoru hledat marně. Po úspěšném zvládnutí kampaní se přesuňte na úroveň sady reklam, kde běžným způsobem vytvoříte sadu tím, že zvolíte okruh uživatelů, na které chcete cílit, rozpočet a ceny, plán a umístění.

A konečně se dostáváme k samotné tvorbě reklamy. Hned na začátku si můžete vybrat, jestli chcete "jeden obrázek a odkaz v jedné reklamě", nebo "víc obrázků a odkazů v jedné reklamě". Zvolíme druhou variantu.

image

Tvorba Multi-Product Ads

V průběhu tvoření si určitě všimnete, že každý produkt má svůj vlastní obrázek, dopadovou URL, titulek i popis. Pro všechny se však tvoří i jeden obecný text, který je viditelný při „listování“ mezi jednotlivými produkty. Na rozdíl však od běžných Single-Product Ads zatím není možné vložit tlačítko. Stejně jako první produkt vytvoříte další tím, že kliknete na "+" u "Obrázky a odkazy".

image

Multi-Person Ads :-)

Jaké jsou specifikace Multi-Product Ads?

  • Reklama může obsahovat až 5 produktů.
  • Ke každému produktu vyplňujete vlastní obrázek, text a URL.
  • Za jednotlivé produkty se automaticky generuje 1 reklama s logem.
  • Titulek (u nás nabízená pozice) může obsahovat max. 44 viditelných znaků.
  • Popis (v náhledu „Pošli nám svůj životopis!“) max. 26 viditelných znaků.
  • Doporučený rozměr obrázku – 600 x 600 pixelů.
  • Reklamy se zobrazují pouze v kanálu vybraných příspěvků na mobilech i stolních počítačích a externích reklamách v mobilních zařízeních.

Nevím jak vás, ale mě tato novinka nadchla :) Proto jsem neváhala a vyzkoušela ji hned na našich klientech. Výsledky ukazují, že na uživatele tento neokoukaný formát funguje. Míra prokliku je (u stejného cílení) v průměru 16x vyšší a cena za proklik o třetinu nižší. Konverzní poměr jsem čekala vyšší než u běžné reklamy, pohybuje se však na podobné hodnotě. Je ale zapotřebí podotknout, že reklamy mám spuštěné od začátku února u malého množství klientů, tudíž vycházím z omezeného množství dat.

Proto mě velmi zajímá, jaké máte zkušenosti vy? :).

Jaké máte s Multi-Product Ads zkušenosti?

  • Celkový průměr hodnocení: 3.77 z 5
  • 3.77
  • 3.77
  • 3.77
  • 3.77
  • 3.77

19. března 2015