Instagram je přece boží, tak proč na něm prakticky nejsou české firmy?

Digichef

Instagram je o fotkách bez zbytečných řečí okolo, a proto je tak super. Nemusíte totiž číst, co trápí vaše „kamarády“, protože na této sociální síti na to není prostor. Navíc instagramovky jsou prostě pěkné. Co ale firmy a Instagram?

„Instagram válcuje twitter, má již 300 milionů uživatelů“, „Značky publikují více fotografií na Instagramu než na Facebooku“ a třeba „Šance pro e-commerce: Instagram připravuje reklamní formáty s linky“ - to všechno a ještě mnohem víc na vás vyskočí, když začnete Instagram googlit.

Instagram se pomalu dere na vrchol, ale české firmy jsou zatím zdrženlivé. Přitom je na něm tolik obsahu a zcela zadarmo. Jestli někde totiž fungují #hashtagy, tak je to na Instagramu. Zkuste použít super stránku On Instagram - napište klíčové slovo a budete se možná divit. Lidé zpravidla pod svou fotku přidávají 3-5 hashtagů, takže šance že zmíní zrovna váš produkt, je velká.

Třeba Jack Daniel's má okolo 11 tisíc zmínek, tedy i stejný počet fotografií. Díky Instagramu máte unikátní obsah přímo od uživatelů, který můžete klidně nasdílet na svůj profil. Velké mezinárodní značky Instagram využívají a daří se jim. Nejvíce frčí jídlo, pití, móda, auta a šperky.

Jak na obsah na Instagramu?

Na to, abyste vytvořili obsah na Instagram, není třeba moc úsilí. Stačí vám nápad a smartphone. Fotku upravíte pomocí aplikací, kterých je obrovské množství. Vybere jí pěkný filtr, můžete přidat i text a smajlíky. Instagram podporuje také videa, takže si můžete natočit krátký spot a sdílet ho s vašimi followery. Třeba jako oděvní značka Blažek.

image

Zdroj: https://instagram.com/bistro.proti.proudu/

Není totiž nic lepšího, než když jste na odchodu z práce, mrknete na Instagram a tam na vás vyskočí třeba fotka výborné kávy od Mamacoffe. Pak je rozhodnuto, kam si zajdete na večerní kávu. Před obědem vás zase jistě potěší profil restaurace Yam Yam Express. I nově vznikající podniky instagramují, třeba nové bistro Proti proudu v Karlíně.

Modelky, poker star i Leoš Mareš

Zajímá vás, jak si žije poker star Dan Bilzerian? Jeho profil má 8 miliónů followerů, což je víc než má kde jaká celebrita. Andílci od Victoria's Secret také nezůstávají pozadu, nejvíc sexy žena světa podle časopisu Maxim Candice Swanepoel vás nechá nakouknout do svého soukromí i pracovního života.

image

Zdroj: https://instagram.com/danbilzerian/

Nesmím zapomenout na Leoše Mareše přezdívaného jako král českého Instagramu. Leoš jede Instagram opravdu dobře. Kromě fotek a videí z jeho soukromí a pracovního života také vymyslel své hashtagy. Inspirovala se u něj také spousta dalších českých celebrit jako Pavel Novotný nebo Libor Bouček, kteří s Instagramem začali teprve nedávno. Pokud chcete vidět, jak vypadá Leoš po ránu, po párty, před spaním, s Petrou a bez ní, tak ho zasledujte. Na jeho profilu najdete všechno.

Reklama na Instagramu

Instagram teď nově představil reklamy, které půjdou propojit s linkem. Na této sociální síti se sice ve velkém lajkují fotky produktů, zatím ale však nebylo možné fotku doplnit linkem na konkrétní zboží na webu. Nyní však začal roll out formát Carousel Ads, který nabídne v jednom příspěvku více fotografií a u té poslední bude možné přidat call to action s linkem na web. Následovat bude také Carousel Ads jen s jedním snímkem.

Kdy však bude novinka spuštěna, zatím není známé. První reklamy na Instagramu byly uvedeny až v roce 2013. Tehdy reklamu využila značka Michael Kors, která díky ní získala 34 000 nových followerů do 18 hodin od zveřejnění reklamy. Být na Instagramu je jednoduché a vyplatí se to.

Víte, kdo je králem hashtagů?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

23. dubna 2015

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. lední brtník | 24. dubna 2015

    protože na instagramu není cílovka. reklama potřebuje tupé ovce. není dost ovcí, není cílovka.

  2. Síma Svobodová | 27. dubna 2015

    Cílová skupina na Instagramu určitě je, jak jinak si vysvětlit, proč na něm jsou velké společnosti jako Mercedes-Benz, Michael Kors, Coca-cola nebo Lacoste. Otázka je, proč se ho tak "bojí" české firmy? :)