Seznam.cz zkvalitňuje přirozené výsledky vyhledávání

Digichef

Populární český vyhledávač Seznam.cz vykročil v boji proti webovému spamu a v úterý 12. 5. 2015 vypustil do světa balík úprav algoritmu (pojmenovaný Jalapeño), který se bude zaměřovat na identifikaci webového spamu.

image

Seznam gone spicy!

Takové stránky pak může postihnout penalizace v tomto vyhledávači, tzn. zhoršení pozic na hledaná klíčová slova. Jedná se o obdobu updatu algoritmu Googlu zvaný Panda. Postihnuty mohou být weby s duplicitním, neoriginálním obsahem. Typickým příkladem jsou weby vytvořené pouze pro reklamu, které nemají praktický přínos pro jeho návštěvníky. Může se jednat o MFA weby, nebo PR weby (weby agregující PR zprávy). Je tedy velmi pravděpodobné, že i odkazy z těchto postihnutých webů ztratí pro Seznam.cz váhu.

Seznam.cz odhaduje, že změna se dotkne výsledků u čtvrtiny dotazů. Změna by se měla projevit v plné míře do několika dnů a až týdnů, kdy Seznam.cz přepočítá relevanci u všech dotazů.

Matěj Velička

13. května 2015