Report: Rubicon Project x CPEx Automation academy Prague 2015

RTB a audience buying obzvlášť jsou v rámci online marketingu fenoménem dnešní doby a proto, když nám v mailu přistála pozvánka na první Automation academy, kterou v Café Louvre 21. 5. 2015 pořádali CPEx a Rubicon Project, neváhali jsme s účastí ani minutu.

Ještě před tím, než jsme vyrazili na Automation Academy, jsme s Ondrou a Verčou zašli na snídani do pražského sídla Googlu. Spolu s dalšími lidmi z agentur jsme zhlédli neveřejný přenos z akce EMEA - Wide Product Kickoff. Tam jsme se dozvěděli, co nového pro nás Google v příštích měsících v rámci AdWords a Anayltics chystá. Vzhledem k tomu, že se přenos trochu protáhl, museli jsme s Ondrou utéct o něco dřív, abychom se dostali včas do Café Louvre, kde od jedné startovala právě zmiňovaná Automation Academy.

image

Zleva ředitel CPEx Matěj Novák, Yana Strizhevskaya, account director pro Seller cloud Rubicon Project, Ondra Salamon, Dominik Kosorín, analytik ze CPEx a já.

Po registraci jsme akorát stihli oběd a rychlý networking, než začala konference samotná. Přivítání a úvodní slovo si vzal ředitel sdružení CPEx Matěj Novák. Po něm následoval Oliver Whitten, senior vice president evropské pobočky projektu Rubicon, který si vzal na starosti představení společnosti a hlavně mluvil o důležitosti využívání dat (což ten den zaznělo ještě mnohokrát). Mimochodem, věděli jste, že průměrný budget na jednu on-line kampaň je v USA 4 - 5krát větší, než v UK? Oproti ČR je to až dvacetkrát tolik.

Následovaly dva bloky za sebou, kdy vždy jedna část publika nemusela dávat až tolik pozor. Luke Fenney totiž přítomným zástupcům vydavatelů představil, jak funguje Seller Cloud projektu Rubicon. Na něho pak navazoval Craig Mytton, který naopak ukázal přítomným specialistům, co umí jejich Buyer Cloud. Od možnosti nákupu publik napřímo, až po vlastní DSP.

image

Podíl využití Private dealů a integrovaných dat v Adformu v rámci CPEx audiences

Zatímco první blok přednášek patřil pouze lidem z Rubicon Project, v druhé části se ke slovu dostali i místní speakeři. Nejzajímavější z nich měl na svědomí už zmiňovaný Matěj Novák z Czech Publisher Exchange. Matěj nám řekl něco o tom, jak publika vytvářejí, jak vznikají lookalike audicences (podobná publika) a co všechno umí. Věděli jste například, že pokud byste potřebovali v Adformu nějaká specifická publika, stačí jim napsat a oni jsou schopni vám je tam spustit. Není tak problém využívat velmi specifická publika, která jste dojednávali prostřednictvím Private dealů i pro cílení na uživatele mimo weby spadající přímo pod CPEx.

image

Nejčastěji využívané možnost cílení v rámci Private dealů CPEx audiences

Následovaly statistiky, jak je cílení na publika v rámci CPEx využíváno nebo co se používá nejčastěji. Byl jsem překvapený (a nebyl jsem sám), jak moc tady vládnou dealy, oproti integrovaným datům v Adformu, což Matěj vysvětlovali tím, že první jmenovanou službu spouštěli o něco dřív a asi si na ni správci kampaní více zvykli. Podle mě bude dalším faktorem také to, že CPEx sdružuje většinu z těch nejzajímavější serverů a klienti zde zejména v rámci brandových kampaních chtějí být prostě vidět. Na závěr nechyběla případová studie a také základní tipy, jak vést kampaň efektivněji.

image

Nejčastěji využívané možnost cílení v rámci integrovaných dat CPEx audiences v DSP Adform

Programatický nákup reklamy je v ČR stále v plenkách, navíc se jedná o velice dynamicky se vyvíjecí obor a zejména audience buying (chcete-li behavioral targeting) ho v posledních měsících zásadně proměnil. Konečně se z něho přestává stávat okrajový marketingový kanál a dostává se do popředí zájmů jak specialistů, tak zejména klientů a proto je dobře, že se i tady uskutečnila akce zaměřená jen na něj. My se budeme těšit na další pokračování a akce podobného typu.

image

Fotka s Oliverem Whittenem (SVP Rubicon Project Europe)

A ještě jedná vtipná story na závěr. Po konferenci nesměla chybět samozřejmě afterparty, na které se potkala většina účastníků. Kromě toho, že jsme stihli probrat, co se nestihlo přes den, tak jsme si taky zahráli poker, black jack, nebo ruletu o virtuální peníze, za které pak bylo možné dražit některou z připravených cen. Komu došly peníze, mohl nabídnout nějaký zážitek, za který pak získá další peníze do hry. Ondra nabídnul, že ten, kdo jeho lístek vydraží, může mu vymyslet prostřední jméno a on si ho pak nechá zapsat do dokladů. Nejvíc peněz nakonec získal tým složený z lidí z Rubicon Project a hádejte, jaké jméno mu vybrali. V občance teď bude mít zapsáno Ondřej Rubikon Salamon. Více informací zveřejníme časem na našem Facebooku. Ondra díky získaným penězům vydražil první cenu a my máme jistotu, že na Sun Marketing jen tak nezapomenou.

Jsme v jednom kole! Pročtěte si i další reporty z konferencí poslední doby:

Honza vyrazil na IAC 2015. Ondra se nachytřoval na DATA restart.

Nákup reklamy přes RTB je v ČR stále často vnímán jako okrajové téma, což se postupně mění. Z velké části k tomu přispělo zpřístupnění audience buying, které se výrazně rozšířilo koncem roku 2014.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

27. května 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné