Každý PPC specialista v republice se na Performance & Branding Summit 2015 určitě těšil, což dokazuje i to, že se o něm začalo tweetovat už zhruba týden před jeho samotným začátkem. Když se ale někdo podíval prvně na program, mohl si říct, že je určený spíš pro začátečníky, než pro „ostřílené“ PPC guru, mágy a profíky, protože jste viděli názvy přednášek jako „Tipy pro optimalizaci kampaní ve vyhledávání“, „Jak na správné nastavování nabídek“ nebo „Videokampaň od začátku“, což by na první pohled napovídalo, že se budou řešit jen základy, ale opak byl pravdou.
Celý summit zahájil David Špinar, který nám vysvětlil, jak se právě obor PPC reklamy v posledních letech rychlým tempem vyvíjí, a že každý PPC specialista už i v tomto oboru by se měl specializovat. Ale předtím musí mít silné základy, na kterých bude stavět, a proto se celý #PBS15 točil právě kolem základů, abychom je měli pevné a stabilní a žádná další novinka nás nerozhodila, ale posunula dál.
Mne zaujala hlavně přednáška Michala Zelinky a Honzy Zdarsy na téma „Tipy pro optimalizaci ve vyhledávání“.
Po obědě se vystřídali řečníci v rámci prvního bloku Google Camp. Prvním z nich byl Lukáš Krejča, který se věnoval mému poměrně oblíbenému tématu – kolik klíčových slov má smysl udržovat ve výkonových kampaních. Na této přednášce mne zaujalo:
Z tohoto bloku přednášek mě pak zaujalo ještě téma optimalizace dynamické reklamy ve vyhledávání v podání Pavola Adamčáka, který se dotknul symbiózy tohoto typu reklamy s dobře optimalizovaným webem, ze kterého PPC reklamy snadno vytěží to nejlepší – byť třeba díky banální optimalizaci Meta Titles. Výsledkem může být o 10 % lepší CTR a o 20 % nižší CPA.
Další přednáška, která se mi velmi líbila, byla od Jany Bujalkové na téma „Maximalizujte výkon display kampaní„. Zajímavé body:
Mne se na #PBS15 hodně líbila přednáška Markéty Kabátové a Davida Kolesy o tom, jak nastavovat správné nabídky. Přednáška obsahovala celkem 3 novinky, 9 tipů a 2 zlatá pravidla.
Dalším zajímavým blokem byl odpolední Google Camp, kde nám Větrovka odhalila, jak špehovat konkurenci jen s nástrojem AdWords. Jiří Novák nám odhalil, jak s pomocí vlastních štítků v XML feedu vytváří nové kategorie pro Google Nákupy, podle kterých pak optimalizují. Nezapomněl také na metodu Martina Roettgerdinga, kterou představil již Roettgerding na Marketing Festivalu - Posuňte Google Nákupy na vyšší level.
Pro mě jedna z nejlepších zpráv z celého PBS je přesun videokampaní do účtu, kde se nachází kampaně ve vyhledávání a kontextu. Přepínání mezi těmito sekcemi bylo i vzhledem k rychlosti systému AdWords otravné, takže to poměrně usnadní práci (a nervy) s nimi.
Stejně jako v případě ostatních reklamních formátů, nechyběly ani tipy a triky na optimalizaci video kampaní v závislosti na cíl reklamy, ale to už by bylo na samostatný článek. Já spíš uvedu zásadní změny, které se chystají také v oblasti videoreklamy.
Umožňuje pomocí dotazníků zobrazovaných v místě, kde se normálně zobrazuje reklama, zkoumat dopad video kampaní na YouTube. Ať už se jedná o zvýšení povědomí o značce (brand awarness), tak to, zdali si uživatelé reklamu, resp. značku zapamatovali (ad recall). Což může výrazně pomoci při vyhodnocování kampaní. Nicméně aby bylo možné získat relevantní výsledky, je potřeba dostatečně velká testovací skupina a Google proto požaduje minimální denní spend přes 1000 USD, na což si většina inzerentů v ČR nesáhne.
Google navíc připravuje další rozšíření služeb, které zkoumají dopad reklamy. Na PBS15 ukázali možnost měření dopadu kampaní na zvýšení objemu vyhledávání značky (Brand interest), které již běží v AdWords na západ od našich hranic.
Dalším představeným formátem jsou krátké nepřeskočitelné reklamy, takzvané Bumper Ads s maximální délkou videa 6 vteřin, do kterých musíte vměstnat hlavní message reklamy. Největší výhodou je výrazně nižší cena za zhlédnutí, než v případě klasické video reklamy. Obě možnosti zatím nejsou standardně dostupné ve všech reklamních účtech, je potřeba se domluvit se svým Googlím obchoďákem ohledně zařazení do beta testu.
Oba dva formáty jsme již v rámci beta testů měli možnost vyzkoušet.
Zásadní změny se chystají i v metrice zhlédnutí, kam se budou započítávat snad všechny prokliky, které v rámci videoreklamy můžete uskutečnit, a to včetně kliknutí na doprovodný banner, které bylo dříve zdarma.
Omlouváme se za poněkud dlouhé čtení, ale byli jsme plni dojmů, o které jsme se s vámi museli prostě podělit. A když jsou ještě ty dojmy od 3 PPC specialistů naráz, tak to je pak teprve čtení. Kromě dojmů jsme si ale odnesli i skvělé dresy - je vidět, že základy máme opravdu stabilní - výhra v celodenní vědomostní soutěži. A co vy? Byli jste na PBS15, podělte se námi také o vaše dojmy v komentářích.
Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!