Možnosti reklamy na YouTube s využitím AdWords

Digichef

YouTube je fenoménem posledních let. Od jeho založení v roce 2005 se neustále zvyšuje počet uživatelů, nahrávaných videí a čas, který na něm uživatelé tráví. Tento trend nahrává do karet inzerentům, kteří chtějí oživit svou prezentaci na internetu. YouTube totiž nabízí hned několik variant reklamy s využitím reklamního systému Google AdWords. Možnosti umístění komerčního sdělení na tomto serveru jsou InStream videoreklama, InVideo, Stránka sledování videa či Sponzorovaná videa. Pojďme se na tyto typy reklam, které můžeme pomocí systému AdWords na YouTube umístit, podívat podrobněji.

In-Stream Videoreklama

Jedná se o 15ti nebo 30ti sekundové video, které se umístí přímo do obsahu spouštěného klipu. Jednoduše vybereme kampaň a sestavu pro YouTube video reklamu, do které nahrajeme reklamní sdělení. Poté můžeme přidat doprovodný reklamní pruh. Jeho vložení či nevložení je jen na vás, ale proč nevyužít možnosti podpořit videoreklamu vyzývavým textem, který reklamní sdělení ještě více umocní?

EDIT: v dnešní době je k dispozici ještě formát zvaný True-View In-Strem video, což může být až dvouminutový reklamní spot zobrazující se před přehrávaným klipem, ovšem divák má možnost tento spot po 5 sekundách přeskočit.

In-Video reklama

Na rozdíl od Instream videoreklamy se jedná o textovou či grafickou formu reklamy, která je pomocí systému Google AdWords vložena do videa na YouTube. Tento typ reklamy využívá reklamní proužek, který se zobrazí ve spodní části přehrávaného videa. Jedná se buď o text nebo grafický banner velikosti 480x70. Společně s reklamním proužkem je možné nahrát doprovodný banner o velikosti 300x250 či 300x60, doprovázející reklamu na stránkách, které možnost přehrávání doprovodných bannerů nabízejí. S In Video reklamou můžeme pro vybraná videa na YouTube kombinovat i videoreklamu InStream. Může se zdát, že je tento formát reklamy pro uživatele obtěžující. Ale vzhledem k tomu, že na YouTube poslední dobou stoupá počet dotazů na různé návody „jak co udělat", jsou inzerenti schopni zacílit přesně na skupinu lidí, kteří o jejich produkty mohou mít zájem. Představme si mladou dívku chystající se na svůj první ples. Samozřejmě chce jít s dobou. Jelikož ví, že na YouTube najde ledasco, rozhodla se najít nejmodernější trendy v líčení a návod, jak na to. Vyhledá tedy video, kde najde přesný postup i s názornou ukázkou. Zároveň v tomto videu uvidí reklamní proužek, kde najde nabídku líčidel, které zrovna potřebuje! Není to skvělé? Je zřejmé, že Invideo reklama dokáže být velmi cílená. A pokud uživatele nezaujme, zkrátka na ni neklikne a inzerent tím pádem nic neplatí.

image

In Video reklama na lÍČidla

Bannerová reklama

Umístění bannerů na YouTube lze také provést pomocí rozhraní Google AdWords. Bannery se zobrazují na stránce společně s přehrávanými klipy. Tuto formu reklamy je možné zacílit jak na YouTube obecně, tak na konkrétní sekce. Nechybí možnost dostat se na stránky YouTube pomocí kontextové reklamy, tedy pomocí klíčových slov, a to buď samostatně, či v kombinaci s umístěním. Máme tedy 3 možnosti, jak náš banner na YouTube dostat pomocí systému Google AdWords. Pomocí umístění, pomocí kontextu či kombinací umístění na YouTube a specifikací sekce dle klíčových slov. Jelikož portál YouTube navštěvují téměř všechny cílové skupiny, jedná se o opravdu skvělé místo, kam umístit nejen textovou, ale i bannerovou reklamu pro podporu image firmy či produktu.

image

Banner vedle videa

Sponzorovaná videa

Jedná se o videa, která se zobrazí ve výsledcích vyhledávání na základě výběru klíčových slov, či přímo umístěním. Funguje zde aukční model s cenou za proklik, stejně jako u formátů vyjmenovaných výše. Výhodou sponzorovaného videa je, že si můžeme vybrat klíčová slova, na která chceme video zobrazit. Sponzorovaná videa se na stránce zobrazují vpravo nahoře ve výsledcích vyhledávání.

image

Vpravo sponzorované video

EDIT: v současnosti již termín "sponzorovaná videa" není aktuální. V dnešní době bývalá spoznorovaná videa přidala další formát reklamy a rozdělila se na 2 typy: In-Search (popsaný výše) a In-Display, což je odkaz na video umístěný nad doporučenými videi na stránce přehrávání videa.

Závěr

Stejně jako velmi rychle se rozrůstající Facebook, kde se lidé sdružují a sdílí své zážitky, pocity a fotky, je YouTube místem, kde lidé sdílí videa a baví se. Využít portál YouTube jako reklamní kanál je bezpochyby skvělým marketingovým tahem nejen pro podporu image a brandu, ale i pro výkonnostní marketing!

  • Celkový průměr hodnocení: 4.67 z 5
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67
  • 4.67

26. července 2010

K článku již nelze přidávat další komentáře.

  1. Bára | 2. září 2010

    Je skvělé využít Youtube. Reklamu můžeme krásně zacílit tím, že vybereme videa, která sleduje určitá cílová skupina příklad s řasenkou je toho příkladem.
    Trochu se obávám toho, že tato reklama může potenciální klientelu rušit. Ale pokud tam budou zajímavé texty, zajímavá grafika bannerů atd. mohlo by je to upoutat. Potom už se sami rozhodnou, jak s tím naloží.
    Úžasná je platba za klik. Naše texty/bannery uvidí mraky lidí a my platíme jen za ty, kteří kliknout, protože chtějí více informací - LUXUS.

  2. Markéta Kolerusová | 30. září 2010

    Ahoj Báro, pokud reklama ve videu o líčení je např. na řasenku, jako v tomto případě, tak je to opravdu trefné cílení :)a pokud by někoho rušila, může ji kdykoliv zavřít. Platba za klik je super. Skvělé, že není třeba platit za imprese!

  3. martin | 18. října 2010

    Vyborny clanek. Mate prosim nekde nejaky odkaz jak to co popisujete lze udelat prakticky? Mam jak ucet adsence, tak youtube kanal ale to co bych chtel a je zde skvele popsano nedokazi prakticky zrealizovat :-)

    Diky za pomoc

  4. Markéta Kolerusová | 18. října 2010

    Dobrý den, Martine. Návod pro jednotlivé možnosti reklamy na YouTube přes službu AdWords(vy píšete AdSense, ale je to AdWords ;)), najdete právě v její nápovědě. Tam určitě najdete odpovědi na vše co potřebujete a vaše reklama na YouTube vám půjde bez problému prakticky zrealizovat:-)

  5. Saša | 17. března 2013

    Díky hlavně za ty edity, které dělají z článku stále aktuální zdroj.
    Saša

  6. marie | 10. ledna 2015

    Mám dvd Gyro na youtube, shlédlo kolem 16000 lidí.Chtěla bych nabídnout možnost reklamy. Jak to udělat? Čermáková

  7. Pavla Korenčíková | 13. ledna 2015

    Dobrý den, Marie. Abyste mohla zpeněžit svůj obsah na YouTube, je zapotřebí se přihlásit do partnerského programu. Váš účet však musí splňovat určitá kritéria - zde Vám zasílám odkaz na nápovědu Google, kde se dozvíte vše potřebné: https://support.google.com/youtube/answer/82839.

  8. Ester Vacková | 16. prosince 2015

    Dobrý den, mám dotaz ohledně Videa přes YouTube. Jako nezisková organizace jsme se přihlásili na program Google AdWords, přes YouTube kanál jsme si vložili video, ale nevíme jak ho umístit tak aby jsme mohli mít video ještě jako překrývanou reklamu, jde to nějak nastavit dodatečně?
    Děkuji za odpověď

  9. Jirka Pokorný | 17. prosince 2015

    Dobrý den, Ester,

    nejsem si úplně jistý, jestli rozumím správně, ale pokud máte na mysli reklamu zobrazovanou před přehráním videa, tzv in-stream video ad, tak pro něj je potřeba vytvořit novou kampaň, typ videoreklama a při vkládání videa zvolte variantu "reklama In-stream".

    Pokud byste chtěla s nastavením videoreklamy pomoct, ozvěte se mi na jiri.pokorny@sunmarketing.cz a zkusíme to dát dohromady.

    Příjemný den
    Jiří

  10. Lucie | 7. ledna 2016

    Dobrý den.

    Opravdu užitečný článek. chtěla bych se zeptat, zda lze umístit bannerovou reklamu přímo do svého videa a do žádného jiného? Předem díky za odpověď. L.

  11. Jirka Pokorný | 7. ledna 2016

    Dobrý den Lucie,

    při cílení reklamy můžete vybrat i konkrétní videa.

    Cílení na vybraná umístění nicméně nepoužíváme příliš často, obvykle totiž výrazně lépe funguje cílení podle zájmů. Pokud Vám to však dává smysl, určitě to vyzkoušejte.

    Příjemný den
    Jiří

  12. Lucie | 12. ledna 2016

    Děkuji za odpověď. Můžete mi prosím ještě poradit, jakým způsobem takto inzerovat? Nějakým způsobem přes AdWords, nebo má YouTube svůj nástroj? Četla jsem o YouTube Video Targeting Tool, nicméně to je tak vše, jediný odkaz, který jsem nalezka, je bohužel nefunkční. http://www.google.com/videotargeting/aw/

    Budu vděčná za radu. děkuji. L.

  13. Jirka Pokorný | 12. ledna 2016

    Dobrý den,

    inzerovat lze přes AdWords. Až budete první kampaň vytvářet, zvolte možnost videokampaň.

    Příjemný den
    Jiří