Ohlédnutí za SEO restart 2015

Rok s rokem se sešel a třetí ročník konference SEO restart máme za sebou. Jaké to bylo? Co jsme si z konference odnesli? Vše se pokusíme shrnout v následujícím článku.

Akce se konala v Konferenčním centru City na Pankráci. Velké prostory už napovídaly, že se bude jednat o velkou akci s větším počtem účastníku. Dorazili jsme těsně před začátkem úvodní přednášky, kdy již sál byl z větší části zaplněn.

image

SEO restart

Vojtěch Foukal

SEO restart začal přednáškou „SEO třikrát jinak“. Vojtěch prezentoval, jak dělá SEO pro velký obsahový web, velký e-shop a malý specializovaný web. Prezentoval postup při optimalizaci webu, kdy se prakticky vždy zaměřuje výhradně na on-page faktory. Pro začátečníky to byla jistě přínosná přednáška, nicméně každý zkušený konzultant ze své praxe ví, že optimalizovaný web je pro úspěch vždy jen základ. Pro uspění na trhu by se nemělo přehlížet hodnocení webu zpětnými odkazy. Zkrátka tam, kde se vyhrává, jsou zpětné odkazy. Vyzdvihnutí důležitosti tohoto aspektu mi v prezentaci chybělo, a tak celkový dojem z prezentace nebyl tak silný.

Pavel Ungr

Druhou prezentaci předvedl Pavel Ungr, který ukázal, jak správně optimalizovat kategorie e-shopu. Poradil, jak řešit stránkování kategorií z pohledu vyhledávačů, pomocí meta dat a kanonizace. Ukázal také potenciál a nezbytnost filtrace produktů. Poukázal na to, že velké množství e-shopů filtry využívá, nicméně z hlediska SEO nejsou nastaveny správně kvůli jejich technickému řešení. Zkrátka při filtrování produktů nedochází ke změně URL (načtení nové stránky), která vždy bude zacílena na konkrétní specifické fráze. Filtrace produktů probíhá v drtivé většině za pomocí JavaScriptu na jedné stránce webu, kvůli čemu e-shop ztrácí možnost umístit se na mnoho long-tailových frází.

image

Pavel Ungr, Zdroj: Facebook SEO restart

Vladimír Přichystal

Přednáška zaměřená na zbožové vyhledávače a jejich přesah pro internetový marketing. Vadimír předvedl možnosti využití dat z XML feedu pro optimalizaci webu pro vyhledávače a připomněl důležitost práce s klíčovými slovy ve feedu. Také zduraznil nezbytnost posílát do feedu unikatní texty, což v praxi bývá dost náročné.

Jan Tichý

Honza si vybral opět trochu techničtější téma - SEO a JavaScript. Poukázal na to, že už dávno není web pouze o HTML, právě naopak, JS se začíná stávat esenciální součástí webů čím dál více. Mluvil o tom, že spousta obsahu na internetu je ukryto (za formulářem, přihlášením, generováno pomocí JavaScriptu apod.), tedy pro vyhledávače technicky hůře dostupná místa. Co bychom si měli z Honzovy přednášky vzít je to, že by stále všechen obsah na webu měl být dostupný v HTML kódu.

Ignite přednášky

Po obědě se konala série šesti mikro přednášek. Jednalo se o 5minutové prezentace o 20 slidech, kdy na každý slide měl přednášející přesně 15 sekund.

Zde mě zaujala přednáška Luboše Louženského, který ukázal postup, jak získali téměř 7 milionů uživatelů pro web MS v hokeji.

Dále se mi líbila přednáška Martina Kůry, který upozorňoval na potenciál čínského trhu a vyhledávače Baidu.

V neposlední řadě velmi podařená přednáška s nádechem divadelního představení od Filipa Podstavce také sklidila velké ovace. Myslím, že ani průměrný herec by se za Filipovo vystoupení nemusel stydět :)

image

Zdroj: Facebook SEO restart

Martin Šimko

Po mikro přednáškách následovala prezentace o SEO mýtech. Toto téma je v poslední době dost opakované, protože stále mnoho lidí v tomto nemá jasno. Bohužel se toto netýká pouze laické veřejnosti, ale stále jde také o SEO agentury a konzultanty. Tedy je stále mnoho lidí, kteří přikládají velkou váhu manipulacím, které snad někdy mohly fungovat, ale dnes jsou již překonány. Algoritmy vyhledávačů se neustále aktualizují a nelze setrvávat v technikách používaných před deseti lety. Namátkou Martin Šimko hovořil o hustotě klíčových slov, skloňování klíčových slov a samozřejmě o zpětných odkazech, kde se stále většina konzultantů zaměřuje na počet, ale opomíjí relevanci a zdroj.

Marie Štouračová

Následné přednáškové téma bylo věnováno tématice mobilního SEO. Po ohlášené aktualizaci algoritmu ze strany společnosti Google se v poslední době často hovoří, stejně jako v přednášce, zda se znatelně změnily výsledky ve vyhledávání přes mobilní telefony. Dopad této změny jsme již analyzovali také v naší společnosti. Přednáška, stejně jako průzkumy ostatních konzultantů, se více méně shodují ve výstupech. K žádným radikálním změnám v konkrétních výsledcích v mobilním vyhledávání nedochází. Přesto je tím ze strany Google dán jasný signál, jak se bude dál vyvíjet směr a zacílení dalšího vývoje. Z tohoto pohledu je tedy určitě důležité zohledňovat technickou stránku webu pro mobilní zobrazování.

Zdeněk Nešpor

Další přednáška pojednávala o využití nástroje Gephi v linkbuildingu. Prezentace trochu rušily technické problémy při konkrétních ukázkách práce v Gephi. Výsledek byl z mého pohledu trochu rozpačitý, kdy k závěru na dotazy z publika ohledně praktického přínosu v práci linkbuldera bylo řečeno, že jde u výstupu z nástroje Gephi jen o vizualizaci do prezentace pro klienta. Oproti tomu využití SQL by mohlo být podle ukázek pro specialistu přínosem.

Tomáš Vyskočil

Tuto přednášku hodnotím jako jednu z nejvíce podařenou co se týče obsahu a praktického využití. Tomáš ukázal velmi detailně postupy optimalizace webu Edna.cz. Poukázal na to, jak markantní může být rozdíl mezi návštěvností z Googlu a Seznamu, co se její množství týče. Dále ukázal, jak dostali ban na Seznamu za bánální věc, a to odkaz v záhlaví webu na film obsahující v názvu „sex“. V praxi tak mohou mít závažné věci velmi jednoduchá řešení.

image

Tomáš Vyskočil, Zdroj: Facebook SEO restart

Celkově hodnotíme konferenci jako velmi vydařenou. V porovnání s předchozím rokem jsme si odnesli lepší zážitek a také více informací, které můžeme zavést do praxe. Organizace byla také výborná. Tešíme se na další ročník!

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

25. června 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Komentáře

  1. David Řezáč | 23. července 2015

    Matěji díky za report. Snad již příští konferenci nezmeškám! Sdílím dále v seznamu CZ/SK článků o SEO a Linkbuildingu
    http://www.affiliatemagazin.cz/2015/07/seo-linkbuilding-13-navodu-tipu-z.html

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné