Letem světem za Guinessem a internetem

To jsme si jednou takhle v práci řekli, že už jsme dlouho nebyli na žádné konferenci. Vzali jsme si tedy globus, zatočili s ním a naslepo se prstem trefili přímo do srdce evropského Googlu - do Dublinu. A ejhle, zrovna se tam konala akce se působivým názvem Brand it with Google. Sbalili jsme tedy svých pět švestek a vyrazili na letiště.

image

Naše dublinská partička: já, klient Tomáš Janata (PROFIZOO), klient Jakub Kotál (HBO), kolega Jiřík.

Na návštěvě v Google

Hned druhý den ráno po příletu jsme dostali dáreček v podobě prohlídky googlích kanceláří. Už jsem o nich od kolegů slyšel hodně, tak jsem trochu tušil, co mě čeká, ale stejnak, mít v kanclu vlastní posilovnu, bazén, jídelnu s kuchyní z celého světa, neustále se doplňující ledničku, kulečníky, playstationy, maséra či meditatéra a k tomu terasu s výhledem na celý Dublin, to je prostě paráda.

image

Selfíčko z terásky nesmí chybět

Obranduj to s Googlem

Po prohlídce kanclů jsme se vydali přímo na konferenci. Šlo o jednu z pravidelných akcích určených pro celý region EMEA (Evropa, Blízký a Střední východ, Afrika), kde Google představuje nejnovější služby a poznatky v rámci online marketingových nástrojů, jejich měření a vyhodnocování dat.

A co jsme se dozvěděli nového?

V první řadě jsme si uvědomili, jak moc se za posledních 20 let především díky mobilům změnilo naše chování a přístup ke komunikaci a informacím. Víte, že se na mobil podíváte zhruba 150x za den? Tomu se samozřejmě musí přizpůsobit i marketéři.

image

Tak šel čas s mobilními telefony

Jak na YouTube?

Jednou z cest může být využívání YouTube. Další fun fact: Víte, že ze všech přehraných videí na YouTube se dnes celá polovina uskutečnuje na mobilech? A jak tedy s YouTubem začít? Mark McMaster z Google nabízí 3 jednoduché poučky:

  1. Vzdělávejte. Buďte transparentní, buďte důvěryhodní, poukazujte na zajímavosti a přinášejte informace, které jsou hodnotné.
  2. Pobavte. Jako např. Turkish Airlines v kampaních s Messim.
  3. Inpirujte. Perfektně se to povedlo třeba Always v kampani Always like a girl.


Afterparty Dublin style

Po nalévárně informací si pro nás Google přichystal trochu jinou nalévárnu, afterparty. Byly tam chlebíčky, dortíčky, alko, nealko, tanečnice instalované ve vzduchu, prostě klasika. Protože ale už ve 23 hodin, kdy se my Češi normálně probouzíme, nebylo na afterparty ani nohy, udělali jsme si společně s československými googlery after afterparty v Temple bar (taková dublinská Stodolní). Dorazili jsme do klasického irského pubu, kde nás vedle skvělého Guinesse čekal ještě lepší zážitek v podobě místního polonahého avantgardy a jeho 3 měsíce nemytého kolegy, kteří se s námi chtěli družit. Po tomto kulturním okénku jsme naznali, že jsme asi dosáhli vrcholu večera a pozvolna se odebrali zpět na hotel.

image

Umělecký kroužek

Den druhý

Budíček v 6 ráno už taková hitparáda nebyl. Ale jak se říká na Moravě: „Večer šuhaj, ráno šuhaj.“ Posilnila nás delikátní English breakfast a vyrazili jsme se opět chytřit.

Youtuberům patří svět

Jako první nás přivítala irská Youtuberka Melanie Murphy – zajímavá to žena. Několik let nazpět prý byla obézní, měla obličej plný akné a nevedla sexuální život. Pak se rozhodla se sebou něco udělat a začala se u toho natáčet. Změnu můžete posoudit sami. Jak říká, její cílovkou je ona sama. Tedy všechny ženy, které mají podobné problémy, jako měla ona. Dnes si natáčením celkem slušně vydělává, má přes 200 tisíc odběratelů a její nejúspěšnější video přes 10 milionů zhlédnutí.

image

Irská hvězda a naše hvězda

Mám data a co teď?

Další přednášky už se zabývaly především měřením a vyhodnocování dat. Ono je totiž strašně důležité si data měřit a sbírat je, ale bez schopnosti je správně vyhodnotit jsou vám prakticky bezcenná. K tomu, abyste jednodušeji získali hlubší vhled do problematiky, představil Google dvě mnohým již známé služby. Google Trends, zkoumající trendy ve vyhledávání, a Google Consumer Surveys, který vám prozradí např. bližší informace o vnímání vašeho brandu zákazníky. Doporučuji vyzkoušet.

Cesta domů. To už?

Jenže to už jsme jednou nohou sedali do taxíku na letiště. Výlet se tedy vydařil na jedničku. Dokonce i počasí nám nadmíru přálo. Takže teď už zbývá jen zase roztočit globus.

NAKED! Report ze zákulisí naší dublinské výpravy v celé své nahotě.

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

26. června 2015

Zaujal vás článek? Sdílejte ho.

Máte k článku výhrady? Dejte to autorovi sežrat!

Zatím nikdo nepřidal komentář. Buď první!

  (nebude nikde zveřejněn)
Položky označené hvězdičkou jsou povinné