Skvělí přednášející a hromada nových nápadů. #Skolnicopycamp stál za to!

Digichef

Náměstí Jana Palacha, aula Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, famózní lattéčko v cateringu, 9 speakerů a všude samí krásní a kreativní lidé. V kooperaci se Símou jsme daly dohromady stručný report.

image

Zajímavé vzkazy na poslední straně brožurky.

Prvním přednášejícím byl webový analytik Jakub Drahokoupil, který mluvil o tom, jak vůbec změřit, kolik lidí si váš článek přečte. Po skončení přednášky poskytoval konzultace ohledně nastavení GAček… Zdarma.

Víte, co je to transkreace? My to taky nevěděly. Martin Šauer alias @slovotepec vysvětluje, že se jedná o kombinaci slov translation a creation, která v marketingu funguje jako kočkopes překladu, tvůrčího psaní a kultury dané země. Kromě jiného také zmínil, že české publikum neocení v Americe velmi oblíbené „sluníčkové“ texty. Češi se totiž reklam, co jsou moc milé a pozitivní, bojí. Mají pocit, že je to z důvodu, že firma něco skrývá a chce je napálit. Z přednášky si odnášíme hlavně to, že žádný copík nesmí dát bez korektora ani ránu.

image

Ne, ne, to se tam nevejde. Ale vejde. Au. No vidíš.

Míša Mužíková si připravila moc hezkou prezentaci o svém projektu 365copytriků a bylo to inspirující zejména z těchto důvodů:

  1. Je dobré dávat věci zadarmo.
  2. Výdrž se dá natrénovat.
  3. V Česku chce dost lidí platit za dobrý text.
  4. Je důležité naučit se říkat NE.
  5. Práci si jde celkem užívat.

image

Vlna nadšení po přednášce @MichaelMuzikova. Nechybí ani Pavel Ungr.

Josef Šlerka nám svou přednáškou tak trochu naboural duhový svět plný lajků. Když totiž dostáváte lajky od stejných lidí, je to jako cukr pro mozek. Ale když nás lajkují stále dokola ti stejní lidé, nic nového to ve své podstatě nepřináší. Vysvětlil nám i princip homofilie na Facebooku, který se snaží najít podobné lidi, kteří mají rádi podobné věci a mottem celé přednášky se stala věta „Dostáváme to, co sami vypouštíme“.

Introvertní poloautista Roman Hřebecký (#PábeníCZ) nastartoval nesměle, ale do cíle dojel jako Lauda. „Copywriting je služba zákazníkům našich klientů,“ říká a jedním dechem dodává „Nechte napsat zákazníky nekrolog.“ Proč? Protože o mrtvých jen v dobrém.

image

V každé fázi má zákazník očekávání, obavu a touhu.

Ačkoliv v první polovině dne měli speakeři spíš problém využít potenciál své časové dotace, Adam Reinberger se rozvášnil a jeho přednáška byla pro 99,9 % přítomných něčím novým. Připravil si fantastickou případovou studii na nekonečné možnosti vlogování a pomohl nám nahlédnout do světa vlogerů. Věděli jste, že za 1000 zhlédnutí dostane YouTuber 10 Kč? Adamovu přednášku, ve které je spousta tipů na vlogery ke sledování, najdete na slidesharu a to by nebyl vloger, aby jeho video z Copycampu už neviselo na YouTube.

Karel Novotný se ukázal nejen jako schopný markeťák, ale také bavič. Asi vás překvapí, že jeho hlavní metodou, jak být dobrým markeťákem, je, že žádnou metodu nemá. Na začátku prezentace si vybral 5 dobrovolníků z řad publika a každého z nich podrobil zkoušce, na které demonstroval to, že se lidé v těchto soutěžích berou moc vážně. A to samé platí i v případě značek.

Musíme se přiznat, že nás přednáška zabavila natolik, až jsme si z toho zapomněly dělat poznámky. Shodně ale můžeme vystoupení označit přinejmenším za kulervoucí.

image

Karla jsme nestihly vyfotit, protože se po aule pohyboval příliš rychle. Vybraly jsme ale fotku z Karlova archivu, která se hodí i sem.

Posledním speakerem, který uzavíral letošní ročník CopyCampu, byl Martin Světlík, který si připravil super prezentaci. Bohužel nejdřív byl problém s nezaplacenou licencí na PowerPoint a pak nefungoval zvuk, takže publikum přišlo o to nejzajímavější, o znělku z Beverly Hills, což Martina opravdu rozesmutnilo.

Název jeho přednášky byl „O vztazích ke značkám, které jsou často jako vztahy mezi lidmi“. Typická otázka, kterou často slýcháme v nočních hodinách v baru: „Chodíte sem často, slečno?“ Na levnou hlášku v baru jen těžko sbalíte lásku svého života, to si pamatujte. Podle Martina je copywriting vždycky otázkou kontextu. „Někdy stačí jen správně vysvětlit, co váš produkt umí. Někdy potřebujete nejdřív zaujmout a někdy… někdy prostě nemáte šanci, ať řeknete cokoliv. Stejně, jako když oslovujete holku na baru.“

A co jsme si z letošního ročníku odnesly? Spoustu inspirace a výzev, jak se zlepšit. Ponaučení, že technika vás může zklamat kdykoliv a je potřeba se na to připravit dopředu. No, a že občas stačí nedržet se učebnicových pouček, jak dělat marketing, ale prostě se naladit na produkt, pochopit ho a úspěch se dostaví.

Děkujeme za CopyCamp a děkujeme za přečtení :)

image

Lulu & Síma

Máte přezůvky?

  • Celkový průměr hodnocení: 5.0 z 5
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0
  • 5.0

7. října 2015